Dreamhacks VD har blivit sparkad

Robot
Medlem
Dreamhacks VD har blivit sparkad
Citat:

a pox on all you're houses

Hur kan en (föredetta) VD för DH inte kunna your och you're?!

Medlem

Lika bra det. Han har alltid känts som en skum typ...

Medlem

största problemet jag hade med honom är att han kunde noll om esport, givetvis är tomas ansvarig inom detta men jag tycker har man hand om något sådant här så ska man ha intresse och lära sig lite om det enligt mig.

Speciellt när det är en såpass stor sak.

Sen vart han ju rak på det gillade jag dock med honom, han kändes genuin.

Man kan aldrig vara nöjd helt enkelt, tydligen har det röstats emot honom internt folk har gått ihopa.

Han blev rätt sur om man säger så, och det är ju förståligt.

Medlem

Intressant.
Kanske hans ledarskap har varit väl likt en tyrant.

Hans beteende på Twitter låter det som dom "rösta" ut honom.

Medlem

Känns ju som en mogen snubbe.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Även om man blir besviken/arg bör man inte uttala sig som han gjort/gör på ett medium som Twitter, det kan nog göra gott att få en mer känslomässigt stabil VD.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Även om man blir besviken/arg bör man inte uttala sig som han gjort/gör på ett medium som Twitter, det kan nog göra gott att få en mer känslomässigt stabil VD.

Håller med, men nu vet vi ju inte vad som händer innanför dörrarna för dh, om det vart riktigt dickmove utav folk som arbetat på dh.

Eller om det är robert som bara är knasig.

Jag menar om han nu inte varit en skitstövel och arbetat med dh sedan 2010, och det är ditt lilla barn sen görs en backstabb.

Jag tror nog flesta skulle reagera likadant, dock inte som honom kanske, men han är mer öppen som person.
Det är hans personlighet.

åter igen han vart ju inte direkt kunnig inom esport så vi får ju hoppas vi får en yngre vd med gaming och esport som intresse sidan av.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Newklear:

Även om man blir besviken/arg bör man inte uttala sig som han gjort/gör på ett medium som Twitter, det kan nog göra gott att få en mer känslomässigt stabil VD.

Håller med, men nu vet vi ju inte vad som händer innanför dörrarna för dh, om det vart riktigt dickmove utav folk som arbetat på dh.

Eller om det är robert som bara är knasig.

Jag menar om han nu inte varit en skitstövel och arbetat med dh sedan 2010, och det är ditt lilla barn sen görs en backstabb.

Jag tror nog flesta skulle reagera likadant, dock inte som honom kanske, men han är mer öppen som person.
Det är hans personlighet.

åter igen han vart ju inte direkt kunnig inom esport så vi får ju hoppas vi får en yngre vd med gaming och esport som intresse sidan av.

Det känns som att det är viktigare att få någon som kan driva ett företag, men vad vet jag...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

En VD som blivit sparkad, oavsett orsak, skall inte bete sig så här. Internt kan man få spåra ur hur mycket som helst, men inte utåt.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Newklear:

Även om man blir besviken/arg bör man inte uttala sig som han gjort/gör på ett medium som Twitter, det kan nog göra gott att få en mer känslomässigt stabil VD.

Håller med, men nu vet vi ju inte vad som händer innanför dörrarna för dh, om det vart riktigt dickmove utav folk som arbetat på dh.

Eller om det är robert som bara är knasig.

Jag menar om han nu inte varit en skitstövel och arbetat med dh sedan 2010, och det är ditt lilla barn sen görs en backstabb.

Jag tror nog flesta skulle reagera likadant, dock inte som honom kanske, men han är mer öppen som person.
Det är hans personlighet.

åter igen han vart ju inte direkt kunnig inom esport så vi får ju hoppas vi får en yngre vd med gaming och esport som intresse sidan av.

Oavsett hur många knivar han fått i ryggen hjälper det där verkligen inte hans sak. Tror alla kan hålla med om att utvecklingen av DH varit god och han skulle sannolikt vinna mer sympati genom att spela på det.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Att en vd inte har sutt jobb hemma som intresse e rätt vanligt...ganska ovanligt att en vd pysslar med sitt jobb hemma. Bygger Ingvar hyllor hemma? Sitter Bill å programmerar nytt Windows hemma? En VD har ett ansvar som ser ut som siffror att pyssla med, skall även kunna snacka lite med en styrelse oftast och försöka utveckla företag...
Att han inte är gamer är med andra ord sunt och helt normalt.

Medlem
Skrivet av delli:

Att en vd inte har sutt jobb hemma som intresse e rätt vanligt...ganska ovanligt att en vd pysslar med sitt jobb hemma. Bygger Ingvar hyllor hemma? Sitter Bill å programmerar nytt Windows hemma? En VD har ett ansvar som ser ut som siffror att pyssla med, skall även kunna snacka lite med en styrelse oftast och försöka utveckla företag...
Att han inte är gamer är med andra ord sunt och helt normalt.

ack så fel du kan ha ingvar började med ett intresse han gjorde möbler till sinna grannar, bill har ett intresse för datorer och teknik.

Nu drog du jävligt dåliga exempel men förstår vad du menar.

Nu till vad du säger, är det tvång? Nej
är det bra att VD:n inte har intresse? nej det är det inte men det beror även på vad för företag det och och gaming kommer inom det området där det är dåligt.

Du måste kunna lite om gaming esport för vara VD eller vara jävligt duktig att lyssna på dom som kan något, och hur kan du som VD göra rätt val, om du inte kan något inom området?

Jag menar inte att VD:n ska vara ett gammalt esport proffs verkligen inte, men ha lite intresse och lite kunnighet och förståelse.

Och det gör inget annat än gynnar ett företag inom esport.

Medlem
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Newklear:

Även om man blir besviken/arg bör man inte uttala sig som han gjort/gör på ett medium som Twitter, det kan nog göra gott att få en mer känslomässigt stabil VD.

Håller med, men nu vet vi ju inte vad som händer innanför dörrarna för dh, om det vart riktigt dickmove utav folk som arbetat på dh.

Eller om det är robert som bara är knasig.

Jag menar om han nu inte varit en skitstövel och arbetat med dh sedan 2010, och det är ditt lilla barn sen görs en backstabb.

Jag tror nog flesta skulle reagera likadant, dock inte som honom kanske, men han är mer öppen som person.
Det är hans personlighet.

åter igen han vart ju inte direkt kunnig inom esport så vi får ju hoppas vi får en yngre vd med gaming och esport som intresse sidan av.

Oavsett hur många knivar han fått i ryggen hjälper det där verkligen inte hans sak. Tror alla kan hålla med om att utvecklingen av DH varit god och han skulle sannolikt vinna mer sympati genom att spela på det.

Håller med, jag tycker inte det är rätt betende utav han alls, men jag förstår pga hans personlighet.

Medlem

Han får nog inte någon hög post inom något företag efter att ha skrivit det där, jävligt omoget! Bara genom att läsa det han skrev så förstår man ju varför han inte har förtroende längre...

Medlem
Skrivet av billybob:

En VD som blivit sparkad, oavsett orsak, skall inte bete sig så här. Internt kan man få spåra ur hur mycket som helst, men inte utåt.

Han skämmer definitivt ut sig. Må hans anledning (vad det nu än är) till få sparken vara rätt eller fel - men att skriva något så oprofessionellt på twitter efteråt är på gränsen till fullständigt patetiskt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Citat:

a pox on all you&#039;re houses

Hur kan en (föredetta) VD för DH inte kunna your och you&#039;re?!

Nu vet vi i alla all varför han fick sparken

Medlem

Säkert pga att han alltid skulle öppna champagneflaskor med intet ont anande koreaner. Jag tycker det var en riktigt skum idé och tradition att hålla fast vid. ^^

Medlem

Säkert pga att han alltid skulle öppna champagneflaskor med intet ont anande koreaner. Jag tycker det var en riktigt skum idé och tradition att hålla fast vid. ^^

Medlem

Ja, det är inte första gången som Dreamhack har bråkat med sina VD:ar och de med familjen Ohlén som äger DH.

David Garpenståhl var VD en gång i tiden för DH och han blev ovän med familjen Ohlén och blev sparkad/slutade pga. att de inte kom överens. Troligtvis så är ägarna till Dreamhack inte lätta att ha att göra med och ovänskapen inom styret för DH verkar ha blivit en trend. Finns mycket att läsa om Dreamhacks styre för den som är intresserad: http://www.svt.se/kultur/dreamhacks-stolta-partner-telia http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/517885-blodig-agarkonflik... http://www.realtid.se/ArticlePages/201102/24/20110224163916_R... http://www.allabolag.se/5568458763/Dreamhack_AB http://fragbite.se/all/news/36006/robert-ohlen-ar-inte-langre...


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

Det där var ju inte riktigt som att avgå med flaggan i topp, utan mer som uppkörd i röven. Ruggigt pinsamt "farväl" -brev.
Antar att det iallafall förmedlade en stark känsla av besvikelse ganska bra.

Inaktiv

När David Garpenståhl var VD hände det lite saker och DH utvecklades. Nu har utvecklingen stannat upp medan priserna har stigit för att familjen Ohlén vill ha mer och mer pengar i fickan.

Giriga jävlar. Hoppas att Garpen kommer tillbaka och styr upp saker och ting!

Medlem

Killen är mentalt ostabil så inte så konstigt han får gå

Medlem
Skrivet av Ender:

Det där var ju inte riktigt som att avgå med flaggan i topp, utan mer som uppkörd i röven.

ZF
Medlem
Skrivet av MrPeters:
Citat:

a pox on all you&#039;re houses

Hur kan en (föredetta) VD för DH inte kunna your och you&#039;re?!

all the pox are to belong on the houses!

Medlem
Skrivet av showerguy:

När David Garpenståhl var VD hände det lite saker och DH utvecklades. Nu har utvecklingen stannat upp medan priserna har stigit för att familjen Ohlén vill ha mer och mer pengar i fickan.

Giriga jävlar. Hoppas att Garpen kommer tillbaka och styr upp saker och ting!

Driva ett företag kallas det... Det är inte någon välgörenhet de bedriver.

Företagande är vad som behövs mer än något annat i den här branschen just nu, känns det som. Så vi kommer ur sandlådan någon gång.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

FM-guru
F.d. Sisyr

Äh, han hade ju redan fått kicken. Lika bra att spy ur sig skiten han byggt upp inombords.

Inaktiv
Skrivet av Dunder:
Skrivet av showerguy:

När David Garpenståhl var VD hände det lite saker och DH utvecklades. Nu har utvecklingen stannat upp medan priserna har stigit för att familjen Ohlén vill ha mer och mer pengar i fickan.

Giriga jävlar. Hoppas att Garpen kommer tillbaka och styr upp saker och ting!

Driva ett företag kallas det... Det är inte någon välgörenhet de bedriver.

Företagande är vad som behövs mer än något annat i den här branschen just nu, känns det som. Så vi kommer ur sandlådan någon gång.

Klart att man ska driva företag och det är klart att jag kan pröjsa 100 kronor mer. Men då ska inte festivalen falla bakåt i utvecklingen.

12
Skriv svar