Sunset Overdrive

Robot
Sunset Overdrive

Grattis Xbox One-ägare, och grattis Microsoft! Ett år efter världspremiären har äntligen den första plattformsexklusiva konsolsäljaren landat.

#microsoft, #insomniac-games, #sunset-overdrive


Medlem
Sunset Overdrive

Hmm ska nog avakta ett demo på detta först.

halo master chief är iaf förbokat det var ett givet köp


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Låter riktigt skoj. Tyvärr har jag ingen X1. Förhoppningsvis får vi en PC-version bekräftad under vintern.

Medlem

Whoa, detta hade jag inte förväntat mig Glad måndagsöveraskning.

Medlem

Tyckte spelet såg tråkigt och enformigt ut. Får väl ta och skaffa det om man nu köper en krysslåda.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Redaktör
Ponny

Men Insomniac ska ju bara göra traditionella Ratchet & Clank-spel!

Med vänliga hälsningar,
Bakåtsträvare


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag trodde spelets styrka även skulle ligga i de kreativa vapnen som karaktären utrustats med, men det nämner du inte ens? Kastar man gafflar på fienden?

Medlem

jodå han nämner det men inte exakt vad du använder.

Men du kan kasta teddybjörn med tnt det har jag iaf sett


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Redaktör
Ponny
Skrivet av Notumforce:

Men du kan kasta teddybjörn med tnt det har jag iaf sett

Precis som i verkligheten, med andra ord.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Notumforce:

Men du kan kasta teddybjörn med tnt det har jag iaf sett

Precis som i verkligheten, med andra ord.

Sprängde allt möjligt när man var yngre


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Hmm fan att det här inte kommer till Ps4, nu börjar man ju få tankar på en krysslåda till jul:/

Medlem

Om man är sugen på att köpa en Xbox för Sunset Overdrive, kan jag tipsa om att Media Markt säljer ett komplett set, där man få en vit Xbox One(finns inte att köpa annars) samt Sunset Overdrive.
Om man nu vill ha en vit xbox dvs, annars är det ingen superdeal.

Medlem

Amen vafan, jag som tänkt låta plånboken vila och vänta med att köpa detta.
Efter alla positiva recensioner blev jag ju bara tvungen att logga in och förhandsköpa det.

Var lite orolig innan när tidiga förhandstittar nämnde svajig bilduppdatering, men nu när jag läser recensioner, bl.a Eurogamers, säger dom att bilduppdateringen är helt stabil oavsett vad som händer på skärmen.

Mattias Frost, eller någon annan på FZ redaktionen som testat spelet, hur är bilduppdateringen?
Några märkbara dippar? Eller verkar det låst till 30fps?

Skribent
Skrivet av Spit:

Amen vafan, jag som tänkt låta plånboken vila och vänta med att köpa detta.
Efter alla positiva recensioner blev jag ju bara tvungen att logga in och förhandsköpa det.

Var lite orolig innan när tidiga förhandstittar nämnde svajig bilduppdatering, men nu när jag läser recensioner, bl.a Eurogamers, säger dom att bilduppdateringen är helt stabil oavsett vad som händer på skärmen.

Mattias Frost, eller någon annan på FZ redaktionen som testat spelet, hur är bilduppdateringen?
Några märkbara dippar? Eller verkar det låst till 30fps?

I princip låst till 30 fps vad jag kunde se. Någon enstaka dipp när det är som mest explosioner, men inget genomgående eller enligt mig särskilt stort problem.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

"Kan falla platt om du inte gillar humorn"

Märklig anledning att ge minus. Då borde Bayonetta 2-recensionen skrivits något i stil med "Kan falla platt om du tar åt dig av sexism". Recensioner ska ju återspegla recensentens åsikter så varför skriva om vad andra kan tycka?

I övrigt är Sunset Overdrive det spel som gör mig sugen på ett Xbox One.

ZF
Medlem
Citat:

Och någonstans i USA filar Village Peoples jurister på en stämningsansökan.

SEGA också.

Skrivet av pinky:

"Kan falla platt om du inte gillar humorn"

Märklig anledning att ge minus. Då borde Bayonetta 2-recensionen skrivits något i stil med "Kan falla platt om du tar åt dig av sexism". Recensioner ska ju återspegla recensentens åsikter så varför skriva om vad andra kan tycka?

gnäll inte nu när vi äntligen får vad så många efterfrågar nästan varenda gång en recension publicerats, en mer objektiv recencion.

Skribent
Skrivet av pinky:

Märklig anledning att ge minus. Då borde Bayonetta 2-recensionen skrivits något i stil med "Kan falla platt om du tar åt dig av sexism". Recensioner ska ju återspegla recensentens åsikter så varför skriva om vad andra kan tycka?

I övrigt är Sunset Overdrive det spel som gör mig sugen på ett Xbox One.

Förstår hur du menar och varför det kan verka lite märkligt. Men tyckte det behövde poängteras ytterligare att humorn är en väldigt stor del av spelet, och att det därför är viktigt för helheten att man uppskattar den.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Glad att detta fick bra betyg. Hade dock köpt det iaf, detta är absolut ett spel i min smak

Medlem

Positivt överraskad, glad att jag gissade fel på betyget. Nu blir det ett köp till helgen!

Medlem

förstår inte, har xbox användare "längtat" efter ett exklusivt spel till xbox... borde ju inte vara något positivt??
bättre att spel kommer till samtliga plattformar

ZF
Medlem
Skrivet av Vioche:

förstår inte, har xbox användare "längtat" efter ett exklusivt spel till xbox... borde ju inte vara något positivt??
bättre att spel kommer till samtliga plattformar

hur skulle de då kunna känna sig tillfreds med att ha köpt just en xbox?

Inaktiv

Fantastiska tider (som senaste året med varit med alla fantastiska spel) att äga en Xbox One. Kul att det börjar visa sig att grafiken i multiplattformstitlar börjar att visa sig bättre på One jämfört med PS4 med, så det blir slut på det löjliga 1080P dravlet. Illa av sony att dölja ett titlars underlägsenhet(fifa 15s sämre detaljrikedom, aliens 1080i upplösning mm.)

Så himla sugen på en vit krysslåda nu.

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Fantastiska tider (som senaste året med varit med alla fantastiska spel) att äga en Xbox One. Kul att det börjar visa sig att grafiken i multiplattformstitlar börjar att visa sig bättre på One jämfört med PS4 med, så det blir slut på det löjliga 1080P dravlet. Illa av sony att dölja ett titlars underlägsenhet(fifa 15s sämre detaljrikedom, aliens 1080i upplösning mm.)

Vad har du för källa på att FIFA och Aliens ser sämre ut på PS4? 1080i?

Citat:

First impressions of Alien: Isolation suggested parity between the PS4 and Xbox One versions, with both sporting native 1080p visuals while sharing an extensive range of assets and graphical effects. Performance is an issue though, with PS4 commanding a distinct advantage thanks to a more consistent frame-rate and a complete lack of screen tear.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-alien-i...

Inaktiv
Skrivet av Margy:
Skrivet av the_o:

Fantastiska tider (som senaste året med varit med alla fantastiska spel) att äga en Xbox One. Kul att det börjar visa sig att grafiken i multiplattformstitlar börjar att visa sig bättre på One jämfört med PS4 med, så det blir slut på det löjliga 1080P dravlet. Illa av sony att dölja ett titlars underlägsenhet(fifa 15s sämre detaljrikedom, aliens 1080i upplösning mm.)

Vad har du för källa på att FIFA och Aliens ser sämre ut på PS4? 1080i?

Citat:

First impressions of Alien: Isolation suggested parity between the PS4 and Xbox One versions, with both sporting native 1080p visuals while sharing an extensive range of assets and graphical effects. Performance is an issue though, with PS4 commanding a distinct advantage thanks to a more consistent frame-rate and a complete lack of screen tear.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-alien-i...

http://misterxmedia.livejournal.com/178551.html?thread=328193...

Började med Killzone multiplayer, fler som verkat börja uppmärksamma sonys trixande med interlacing, dvs ej fulla 1080p native.

Medlem
Skrivet av anon_81726:

http://misterxmedia.livejournal.com/178551.html?thread=328193...

Började med Killzone multiplayer, fler som verkat börja uppmärksamma sonys trixande med interlacing, dvs ej fulla 1080p native.

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt din källa.

Tack för att du påminde mig om den sidan - jag brukade gå in där ibland före och kring konsollanseringarna och det var bland det mest underhållande som fanns på nätet då. Så vilda och världsfrånvända teorier att man ibland undrade om det var på allvar eller skämt. Mängder av info från en "insider" (som bara råkar skriva exakt som snubben som har sajten) som aldrig slog in eller av okända anledningar hela tiden var tvungna att skjutas en bit fram i tiden.

Jag rekommenderar alla som vill ha lite underhållning att göra ett besök på länken och gå tillbaka något år i tiden.

Hur som helst så är Aliens 1080p på både PS4 och Xbox One men du tror hellre på ett feltryckt omslag? Både det och FIFA ansågs tekniskt bättre på PS4 av Digital Foundry.

Inaktiv
Skrivet av Margy:
Skrivet av the_o:

http://misterxmedia.livejournal.com/178551.html?thread=328193...

Började med Killzone multiplayer, fler som verkat börja uppmärksamma sonys trixande med interlacing, dvs ej fulla 1080p native.

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt din källa.

Tack för att du påminde mig om den sidan - jag brukade gå in där ibland före och kring konsollanseringarna och det var bland det mest underhållande som fanns på nätet då. Så vilda och världsfrånvända teorier att man ibland undrade om det var på allvar eller skämt. Mängder av info från en "insider" (som bara råkar skriva exakt som snubben som har sajten) som aldrig slog in eller av okända anledningar hela tiden var tvungna att skjutas en bit fram i tiden.

Jag rekommenderar alla som vill ha lite underhållning att göra ett besök på länken och gå tillbaka något år i tiden.

Hur som helst så är Aliens 1080p på både PS4 och Xbox One men du tror hellre på ett feltryckt omslag? Både det och FIFA ansågs tekniskt bättre på PS4 av Digital Foundry.

Att de ljög om Killzone missade alla i början och alla Ponies sa att det var 1080P 60 vilket Sony och Guerilla tillslut erkände att det inte var. Misterx var inte först med att påpeka men de har samlat det bra från olika spel. Tror inte du skall vara så snabb med att dissa andra sajter

Här är samlat lite,

http://misterxmedia.livejournal.com/177414.html

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Att de ljög om Killzone missade alla i början och alla Ponies sa att det var 1080P 60 vilket Sony och Guerilla tillslut erkände att det inte var. Misterx var inte först med att påpeka men de har samlat det bra från olika spel. Tror inte du skall vara så snabb med att dissa andra sajter

Här är samlat lite,

http://misterxmedia.livejournal.com/177414.html

Det är lite lustigt det där. Brukade du inte hänvisa till Digital Foundrys tester när Xbox 360 hade ett FPS-övertag som gick att räkna på en hands fingrar eller om en kant såg bättre ut om man zoomade in på en stillbild och hävda att Xbox-versionen var överlägsen?

Nu när skillnaderna är betydligt större (fast åt andra hållet) så tycker du självklart att det är fel på dessa tester?

Sajten du länkar till är ett skämt (dock underhållande ibland). Hur gick det med all den där fantastiska dolda hårdvaran i Xbox One som Microsoft väntade med att låsa upp för att lura Sony i en fälla? Deras "insider" sa ofta att det skulle ske på den mässan, slutet av månaden, vid release osv men det verkar aldrig ha blivit av?

dmn
Medlem
Skrivet av pinky:

"Kan falla platt om du Recensioner ska ju återspegla recensentens åsikter så varför skriva om vad andra kan tycka?

Nej, en recension ska på ett så objektivt sätt som möjligt beskriva ett spel.

Inaktiv
Skrivet av Margy:
Skrivet av the_o:

Att de ljög om Killzone missade alla i början och alla Ponies sa att det var 1080P 60 vilket Sony och Guerilla tillslut erkände att det inte var. Misterx var inte först med att påpeka men de har samlat det bra från olika spel. Tror inte du skall vara så snabb med att dissa andra sajter

Här är samlat lite,

http://misterxmedia.livejournal.com/177414.html

Det är lite lustigt det där. Brukade du inte hänvisa till Digital Foundrys tester när Xbox 360 hade ett FPS-övertag som gick att räkna på en hands fingrar eller om en kant såg bättre ut om man zoomade in på en stillbild och hävda att Xbox-versionen var överlägsen?

Nu när skillnaderna är betydligt större (fast åt andra hållet) så tycker du självklart att det är fel på dessa tester?

Sajten du länkar till är ett skämt (dock underhållande ibland). Hur gick det med all den där fantastiska dolda hårdvaran i Xbox One som Microsoft väntade med att låsa upp för att lura Sony i en fälla? Deras "insider" sa ofta att det skulle ske på den mässan, slutet av månaden, vid release osv men det verkar aldrig ha blivit av?

Absolut. Att 360 var den överlägsna konsolen är det väl ingen som motsäger sig längre. Att One skulle vara grafiskt underlägsen PS4 är föga troligt. Vad insider pratat om vad jag sett är ju bla att MS plöjt ner i runda slängar hur mycket pengar som helst på One och Sony bara ungefär lika mycket på PS4 som Ones handkontroll kostade att utveckla. Att One då inte skulle ha några trick i skjortärmen är nog ganska naivt att tro.
Sen ser man ju att änsålänge så imponerar ju One mest grafiskt med sina exklusiva titlar även om PS4 verkar sporta högra native resolution i multiplattformstitlar.

12
Skriv svar