Xbox One prissänks till julhandeln

Robot
Xbox One prissänks till julhandeln

Microsoft sänker priset på sin konsol med 50 dollar, inkluderar Assassin's Creed: Unit

#assassins-creed-unity


Medlem
Xbox One prissänks till julhandeln

"I dagsläget finns det inga planer på en så drastisk prissänkning i Sverige, hälsar det lokala Microsoft-kontoret."

Nähä varför vill de inte sälja Xbox i Sverige?

Medlem

E det så stor skillnad på Xbox one och ps4?

Inaktiv
Skrivet av Gaara:

"I dagsläget finns det inga planer på en så drastisk prissänkning i Sverige, hälsar det lokala Microsoft-kontoret."

Nähä varför vill de inte sälja Xbox i Sverige?

För att den precis hade släppts officiellt i Sverige, hur ofta lanserar man egentligen något på en marknad för att nästa månad sänka priset?

Däremot har den funnits längre i USA och därav prissänkningen.

Medlem

Återigen så blir vi svenskar r*vkn*llade av Microsoft.

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Gaara:

"I dagsläget finns det inga planer på en så drastisk prissänkning i Sverige, hälsar det lokala Microsoft-kontoret."

Nähä varför vill de inte sälja Xbox i Sverige?

För att den precis hade släppts officiellt i Sverige, hur ofta lanserar man egentligen något på en marknad för att nästa månad sänka priset?

Däremot har den funnits längre i USA och därav prissänkningen.

Jaha och? den får inte prissänkningar för den vart "ute längre" den får det för den säljer dåligt. Inte direkt att MS hade planerat 3(?) prissänkningar så här tidigt när den inte ens har varit ute 1 år.

Medlem

Klart det är värt att köpa xbox om det kostar så och man inte har några ps4-exklusiva titlar man vill spela.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Bojkott:

Återigen så blir vi svenskar r*vkn*llade av Microsoft.

Vad är det du gör för att lyckas attrahera våldtäkt i rövhålet hela tiden? Jag vet att man inte ska skylla på offret, men felet måste ändå ligga hos dig.

Detta är ingen permanent prissänkning, och i Sverige fick vi två spel på köpet vid släpp.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Bojkott:

Återigen så blir vi svenskar r*vkn*llade av Microsoft.

Vad är det du gör för att lyckas attrahera våldtäkt i rövhålet hela tiden? Jag vet att man inte ska skylla på offret, men felet måste ändå ligga hos dig.

Detta är ingen permanent prissänkning, och i Sverige fick vi två spel på köpet vid släpp.

Felet ligger i att jag bor i ett land som inte finns med på Microsofts karta. Så ja, det är väl mitt eget fel.

Medlem

Den vita xbonen tycker jag är rätt snygg

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Bojkott:

Återigen så blir vi svenskar r*vkn*llade av Microsoft.

Vad är det du gör för att lyckas attrahera våldtäkt i rövhålet hela tiden? Jag vet att man inte ska skylla på offret, men felet måste ändå ligga hos dig.

Detta är ingen permanent prissänkning, och i Sverige fick vi två spel på köpet vid släpp.

Hahaha!

Medlem
Skrivet av sweden82:

E det så stor skillnad på Xbox one och ps4?

Nää, det är inte någon synlig skillnad om man skulle ställa samma spel bredvid varandra.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Bojkott:

Återigen så blir vi svenskar r*vkn*llade av Microsoft.

Vad är det du gör för att lyckas attrahera våldtäkt i rövhålet hela tiden? Jag vet att man inte ska skylla på offret, men felet måste ändå ligga hos dig.

Detta är ingen permanent prissänkning, och i Sverige fick vi två spel på köpet vid släpp.

Felet ligger i att jag bor i ett land som inte finns med på Microsofts karta. Så ja, det är väl mitt eget fel.

Inge fanboyism eller nåt bara frågan. Vad gör Xbox värd väntan? Det finns så få spel nu som inte är crossplatform release. Och dom som är ju begränsade exklusiva och sen släpps till pc iallafall. Jag har inte köpt varken PS4 eller X1 eftersom nästan alla spel finns på pc iallafall. Och jag har en xbox kontroll till pc:n. Dra på tv? Japp kan göra det också. Har alla konsoler från förra generationer (betydelsefulla) och detta är första gången jag bara inte känner lägga mer pengar än nödvändigt.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Återigen så blir vi svenskar r*vkn*llade av Microsoft.

Ditt nick i kombo med Microsoft är inte så dumt

Medlem

Okej för många man har frågat tycker att det e stor skillnad va kör du för konsol sj då?

Inaktiv
Skrivet av sweden82:

Okej för många man har frågat tycker att det e stor skillnad va kör du för konsol sj då?

Inaktiv
Skrivet av Gaara:
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Gaara:

"I dagsläget finns det inga planer på en så drastisk prissänkning i Sverige, hälsar det lokala Microsoft-kontoret."

Nähä varför vill de inte sälja Xbox i Sverige?

För att den precis hade släppts officiellt i Sverige, hur ofta lanserar man egentligen något på en marknad för att nästa månad sänka priset?

Däremot har den funnits längre i USA och därav prissänkningen.

Jaha och? den får inte prissänkningar för den vart "ute längre" den får det för den säljer dåligt. Inte direkt att MS hade planerat 3(?) prissänkningar så här tidigt när den inte ens har varit ute 1 år.

Tre!?!

Nu är du ju och cyklar så det skriker om det, om man bortser från att Microsoft släppte en version utan Kinect som då självklart kostar mindre så har det inte varit en enda prissänkning av konsolen, tills nu.

Snacka om att hitta på saker.

Medlem

Helt ärligt hade jag inte ens köpt mig en Xbox om den så kostade 1000kr.. Iaf inte i nuläget.

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Nu är du ju och cyklar så det skriker om det, om man bortser från att Microsoft släppte en version utan Kinect som då självklart kostar mindre så har det inte varit en enda prissänkning av konsolen, tills nu.

Jag tror att de gjorde en (eller ett par?) "smygsänkningar" i USA tidigare i år utan att man basunerade ut det. Vid ett tillfälle så sänkte nästan alla större återförsäljare priset med $50 samtidigt.

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Gaara:

"I dagsläget finns det inga planer på en så drastisk prissänkning i Sverige, hälsar det lokala Microsoft-kontoret."

Nähä varför vill de inte sälja Xbox i Sverige?

För att den precis hade släppts officiellt i Sverige, hur ofta lanserar man egentligen något på en marknad för att nästa månad sänka priset?

Däremot har den funnits längre i USA och därav prissänkningen.

Jaha och? den får inte prissänkningar för den vart "ute längre" den får det för den säljer dåligt. Inte direkt att MS hade planerat 3(?) prissänkningar så här tidigt när den inte ens har varit ute 1 år.

Tre!?!

Nu är du ju och cyklar så det skriker om det, om man bortser från att Microsoft släppte en version utan Kinect som då självklart kostar mindre så har det inte varit en enda prissänkning av konsolen, tills nu.

Snacka om att hitta på saker.

De sänkte priset med någon 500hundring i början av året, senare plocka de bort kinect då sänkte de igen och nu sänker de en 3:e gång. Sen utöver det har butiker gjort egna kampanjer för att bli av med dem...så ja du

Inaktiv
Skrivet av Margy:
Skrivet av ThreeZool:

Nu är du ju och cyklar så det skriker om det, om man bortser från att Microsoft släppte en version utan Kinect som då självklart kostar mindre så har det inte varit en enda prissänkning av konsolen, tills nu.

Jag tror att de gjorde en (eller ett par?) "smygsänkningar" i USA tidigare i år utan att man basunerade ut det. Vid ett tillfälle så sänkte nästan alla större återförsäljare priset med $50 samtidigt.

Xbox one kostade 499$ när den släpptes och sänks nu till 449$ rekommenderat pris. Däremot kan självklart kedjor själva bestämma priset för att locka köpare men det rekommenderade priset har inte ändrats tills nu.

Inaktiv
Skrivet av Gaara:

De sänkte priset med någon 500hundring i början av året, senare plocka de bort kinect då sänkte de igen och nu sänker de en 3:e gång. Sen utöver det har butiker gjort egna kampanjer för att bli av med dem...så ja du

Som jag skrev ovan släpptes Xbox One med ett rekommenderat pris på 499$ och har inte sänkts tills nu som gör att den då landar på 449$ istället. De släppte dock ett paket utan Kinect som sagt är billigare men det är inte en prissänkning.

Men du kan självklart återkomma med källor till dina påståenden och visa att jag har fel.

Medlem
Skrivet av sweden82:

Okej för många man har frågat tycker att det e stor skillnad va kör du för konsol sj då?

Men det är bara snack för att de har har "hört" det. Äger båda konsolerna o spelar på en 90" duk :).

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Gaara:

De sänkte priset med någon 500hundring i början av året, senare plocka de bort kinect då sänkte de igen och nu sänker de en 3:e gång. Sen utöver det har butiker gjort egna kampanjer för att bli av med dem...så ja du

Som jag skrev ovan släpptes Xbox One med ett rekommenderat pris på 499$ och har inte sänkts tills nu som gör att den då landar på 449$ istället. De släppte dock ett paket utan Kinect som sagt är billigare men det är inte en prissänkning.

Men du kan självklart återkomma med källor till dina påståenden och visa att jag har fel.

Du kan ju googla själv om du är intresserad efter mer info men här har du en gammal artikel från februari i år, £30 billigare +Titanfall på köpet...

http://www.theguardian.com/technology/2014/feb/24/xbox-one-ge...

Medlem

Men gud vad folk gnäller, var glad att den är billigare och köp den eller håll käften -.-

Medlem

Shit. Sjunker saker i pris?

Medlem
Skrivet av oudiose:

Men gud vad folk gnäller, var glad att den är billigare och köp den eller håll käften -.-

Men gud vad folk inte läser nyheterna, var allt annat än glad för den blir inte billigare i Sverige.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Diggar att folk hoppar in på en nyhet och tar sig tiden att skriva något bara för att klaga och sen sluta med "jag kommer inte köpa en iaf".

Hjärnan hos dessa personer kan inte vara något som används på daglig basis.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Bojkott:

Återigen så blir vi svenskar r*vkn*llade av Microsoft.

Vad är det du gör för att lyckas attrahera våldtäkt i rövhålet hela tiden? Jag vet att man inte ska skylla på offret, men felet måste ändå ligga hos dig.

Detta är ingen permanent prissänkning, och i Sverige fick vi två spel på köpet vid släpp.

Felet ligger i att jag bor i ett land som inte finns med på Microsofts karta. Så ja, det är väl mitt eget fel.

Inge fanboyism eller nåt bara frågan. Vad gör Xbox värd väntan? Det finns så få spel nu som inte är crossplatform release. Och dom som är ju begränsade exklusiva och sen släpps till pc iallafall. Jag har inte köpt varken PS4 eller X1 eftersom nästan alla spel finns på pc iallafall. Och jag har en xbox kontroll till pc:n. Dra på tv? Japp kan göra det också. Har alla konsoler från förra generationer (betydelsefulla) och detta är första gången jag bara inte känner lägga mer pengar än nödvändigt.

Det som gör mig sugen just nu är Sunset Overdrive, Forza och Halo-samlingen som kommer nästa månad. Och på sikt Fable, Halo 5 och Quantum Break. Sen kommer det så klart att komma fler exklusiva titlar än bara dessa.

Men det än så länge begränsade utbudet gör att jag inte vill betala så mycket som det kostar idag. Så det blir att vänta på fler spel eller lägre prislapp.

Medlem

Kommer ps4an också sänkas i pris nu till jul?

12
Skriv svar