League of Legends – miljardinkomster från mikroköp

Robot
League of Legends – miljardinkomster från mikroköp
League of Legends – miljardinkomster från mikroköp

Gäller detta bara mikrotransaktioner eller inkluderar det prenumerationstjänster också?

Medlem

Super Data Research... de glömde duper och deluxe.

Gen
Medlem

Är det bara jag som aldrig hört talas om vaken Crossfire eller Dungeon Fighter Online?

Medlem
Skrivet av Gen:

Är det bara jag som aldrig hört talas om vaken Crossfire eller Dungeon Fighter Online?

Nix, inte jag heller.

Medlem

Crossfire? Är inte det den oerhört sunkiga CS kopian?

Edit: Det är definitivt inte Live arcade shoot em up spelet tabellen länkar till.

Medlem
Skrivet av Gen:

Är det bara jag som aldrig hört talas om vaken Crossfire eller Dungeon Fighter Online?

Koreanska lir

edit: Dungeon Fighter online finns även på facebook med sina mikrotransaktioner i stil med candy crush, och turnbased (vänta 24 timmar för ett extraliv etc)

Medlem

Jösses. Testade crossfire i kanske 30 minuter för flera flera år sen. Hur i !helvete! kan dom dra in så mycket pengar. Spelet suger

Medlem
Skrivet av Svenskalkoholkultur:

Gäller detta bara mikrotransaktioner eller inkluderar det prenumerationstjänster också?

Endast mikrotransaktioner räknas in, annars skulle nog WoW ligga i top med stor marginal

Medlem

shit vilka jävla stålar. men det förtjänar dom, det är ett bra spel, mkt tid kan läggas där. och dessutom är det ju helt gratis vid behov, det finns inte en enda grej man behöver betala för. mest buggfria spelet som någonsin skapats dessutom tror jag


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

shit vilka jävla stålar. men det förtjänar dom, det är ett bra spel, mkt tid kan läggas där. och dessutom är det ju helt gratis vid behov, det finns inte en enda grej man behöver betala för. mest buggfria spelet som någonsin skapats dessutom tror jag

Ja, det bevisar ju verkligen vilket lir av moba-spelen som är mest uppskattat också
Enda felet med lol är att det är byggt med Adobe Air

Medlem

Tror nog CSGO borde vara på första eller andra plats detta året

Medlem
Skrivet av mrsarun:
Skrivet av monsterbenke:

shit vilka jävla stålar. men det förtjänar dom, det är ett bra spel, mkt tid kan läggas där. och dessutom är det ju helt gratis vid behov, det finns inte en enda grej man behöver betala för. mest buggfria spelet som någonsin skapats dessutom tror jag

Ja, det bevisar ju verkligen vilket lir av moba-spelen som är mest uppskattat också
Enda felet med lol är att det är byggt med Adobe Air

men dom kodar konstant om och patchar å ändrar å förbättrar, mkt mer än något annat spel vad jag vet. har testat alla sorterna av dessa spel LoL är garanterat mest roligt helt enkelt. så roligt att även jag frivilligt skänk en del stålar till dessa ger man det några matcher så är man torsk sen. om man inte är sån som inte alls tål förluster.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av adde111:

Tror nog CSGO borde vara på första eller andra plats detta året

League of Legends har uppåt 7.5 miljoner samtidiga spelare. CSGO har inte ens 5% av det. LoL har ofta mer spelare än samtliga spel på Steam tillsammans.

Därför är det föga förvånande att världens mest spelade spel det också drar in en hel del pengar.

Medlem
Skrivet av Rior:
Skrivet av Svenskalkoholkultur:

Gäller detta bara mikrotransaktioner eller inkluderar det prenumerationstjänster också?

Endast mikrotransaktioner räknas in, annars skulle nog WoW ligga i top med stor marginal

Det är inkomster från spelet. Så det inkluderar subscriptions och microtransactions.

Lineage har inga microtransactions alls och lever endast på subscriptions.

EDIT: Tydligen är det bara microtransactions, men konstigt att SWTOR saknas på listan.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Rior:
Skrivet av Svenskalkoholkultur:

Gäller detta bara mikrotransaktioner eller inkluderar det prenumerationstjänster också?

Endast mikrotransaktioner räknas in, annars skulle nog WoW ligga i top med stor marginal

Det är inkomster från spelet. Så det inkluderar subscriptions och microtransactions.

Lineage har inga microtransactions alls och lever endast på subscriptions.

EDIT: Tydligen är det bara microtransactions, men konstigt att SWTOR saknas på listan.

"Super Data Research har satt ihop en topp 10-lista för inkomster från mikrotransaktioner".
Nej, prenumerationer räknas inte in.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

det finns inte en enda grej man behöver betala för. mest buggfria spelet som någonsin skapats dessutom tror jag

Ja om man inte vill grinda som fan... Det är ett moba spel där man inte ens är i närheten av att ha alla gubbar upplåsta från början samt att man kan köpa till sig runes för att ge fördelar också. Valves metoder är 20x bättre, men jag förstår varför Riot gör så dock, de behövde få intäkter på något sätt när LoL skapades..

Medlem
Skrivet av Striva:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Rior:
Skrivet av Svenskalkoholkultur:

Gäller detta bara mikrotransaktioner eller inkluderar det prenumerationstjänster också?

Endast mikrotransaktioner räknas in, annars skulle nog WoW ligga i top med stor marginal

Det är inkomster från spelet. Så det inkluderar subscriptions och microtransactions.

Lineage har inga microtransactions alls och lever endast på subscriptions.

EDIT: Tydligen är det bara microtransactions, men konstigt att SWTOR saknas på listan.

"Super Data Research har satt ihop en topp 10-lista för inkomster från mikrotransaktioner".
Nej, prenumerationer räknas inte in.

Som jag skrev i edit.

Här är 2013 listan


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av mrsarun:
Skrivet av monsterbenke:

shit vilka jävla stålar. men det förtjänar dom, det är ett bra spel, mkt tid kan läggas där. och dessutom är det ju helt gratis vid behov, det finns inte en enda grej man behöver betala för. mest buggfria spelet som någonsin skapats dessutom tror jag

Ja, det bevisar ju verkligen vilket lir av moba-spelen som är mest uppskattat också
Enda felet med lol är att det är byggt med Adobe Air

Ja fy satan vad jag hatar klienten i lol. Men det kommer en ny som inte är byggt med adobe air. Och snart kommer nya summoners riften, hype hype!


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Paladia:
Skrivet av adde111:

Tror nog CSGO borde vara på första eller andra plats detta året

League of Legends har uppåt 7.5 miljoner samtidiga spelare. CSGO har inte ens 5% av det. LoL har ofta mer spelare än samtliga spel på Steam tillsammans.

Därför är det föga förvånande att världens mest spelade spel det också drar in en hel del pengar.

lol har minst 10-30 miljoner unika spelare om Dygnet, vill jag minnas att jag läste rätt nyligen


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av WardonE:
Skrivet av monsterbenke:

det finns inte en enda grej man behöver betala för. mest buggfria spelet som någonsin skapats dessutom tror jag

Ja om man inte vill grinda som fan... Det är ett moba spel där man inte ens är i närheten av att ha alla gubbar upplåsta från början samt att man kan köpa till sig runes för att ge fördelar också. Valves metoder är 20x bättre, men jag förstår varför Riot gör så dock, de behövde få intäkter på något sätt när LoL skapades..

grinda är väl lite att ta i, syftet är ju att man under många år konstant ska ha nytt att låsa upp och något att jobba för. det kostar ingenting om man inte vill skynda på det kraftigt. bra gjort, bra motivation! man kan dock inte köpa runes för pengar, vilket innebär att inget du betalar för kan göra dig starkare i spelet. jag tycker systemet funkar bra, inga fördelar ges av att betala. bara annorlunda utseende lr mer av det man redan har. bäst fungerande systemet av alla spel som finns, enligt ekonomin ) och att det är by far världens största och mest spelade spel sedan en tid bakåt skvallrar ju om det


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av WardonE:
Skrivet av monsterbenke:

det finns inte en enda grej man behöver betala för. mest buggfria spelet som någonsin skapats dessutom tror jag

Ja om man inte vill grinda som fan... Det är ett moba spel där man inte ens är i närheten av att ha alla gubbar upplåsta från början samt att man kan köpa till sig runes för att ge fördelar också. Valves metoder är 20x bättre, men jag förstår varför Riot gör så dock, de behövde få intäkter på något sätt när LoL skapades..

Jag tycker om att ha lite gubbar att låsa upp då och då. Och sen tycker jag att det är bra att man lvlar upp sitt konto i lol då inte nya spelare kan komma in förstöra rankade matcher, och det blir en mjukare inlärningskurva. När det gäller runor så har du allt du behöver vid lvl 30 utan att betala en krona + en eller två gubbar.


signatur

IDKFA

Medlem

Alltså snacka om att dom som gjorde crossfire bara sitter och kollar på sitt bankkonto, inte behöva göra ett shit och pengarna bara rullar in helt sinnessjukt.

LoL förstår jag att dom tjänar sånna pengar, men cf gud vilken dålig cs 1.6 kopia.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av WardonE:
Skrivet av monsterbenke:

det finns inte en enda grej man behöver betala för. mest buggfria spelet som någonsin skapats dessutom tror jag

Ja om man inte vill grinda som fan... Det är ett moba spel där man inte ens är i närheten av att ha alla gubbar upplåsta från början samt att man kan köpa till sig runes för att ge fördelar också. Valves metoder är 20x bättre, men jag förstår varför Riot gör så dock, de behövde få intäkter på något sätt när LoL skapades..

Jag tycker om att ha lite gubbar att låsa upp då och då. Och sen tycker jag att det är bra att man lvlar upp sitt konto i lol då inte nya spelare kan komma in förstöra rankade matcher, och det blir en mjukare inlärningskurva. När det gäller runor så har du allt du behöver vid lvl 30 utan att betala en krona + en eller två gubbar.

Håller med till fullo!
Däremot så sabbas en hel del rankade matcher pga helt unskilled lvl30s, men självklart så är det färre än om man tillåtit ranked från level 10 t.ex

Medlem

det är samma mängd noobs i alla spel, man märker det bara tydligare i världens mest spelade spel. då ja, alla spelar det och mkt för att fjortisar är så extremt själviska och dåliga på teamwork i 99.99999% av alla fall världen runt


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av mrsarun:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av WardonE:
Skrivet av monsterbenke:

det finns inte en enda grej man behöver betala för. mest buggfria spelet som någonsin skapats dessutom tror jag

Ja om man inte vill grinda som fan... Det är ett moba spel där man inte ens är i närheten av att ha alla gubbar upplåsta från början samt att man kan köpa till sig runes för att ge fördelar också. Valves metoder är 20x bättre, men jag förstår varför Riot gör så dock, de behövde få intäkter på något sätt när LoL skapades..

Jag tycker om att ha lite gubbar att låsa upp då och då. Och sen tycker jag att det är bra att man lvlar upp sitt konto i lol då inte nya spelare kan komma in förstöra rankade matcher, och det blir en mjukare inlärningskurva. När det gäller runor så har du allt du behöver vid lvl 30 utan att betala en krona + en eller två gubbar.

Håller med till fullo!
Däremot så sabbas en hel del rankade matcher pga helt unskilled lvl30s, men självklart så är det färre än om man tillåtit ranked från level 10 t.ex

Fast jag körde upp ett smurfkonto och de första rankade matcherna 1-20 tror jag det var, så spelade jag bara med nya lvl 30 konton.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av mrsarun:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av WardonE:
Skrivet av monsterbenke:

det finns inte en enda grej man behöver betala för. mest buggfria spelet som någonsin skapats dessutom tror jag

Ja om man inte vill grinda som fan... Det är ett moba spel där man inte ens är i närheten av att ha alla gubbar upplåsta från början samt att man kan köpa till sig runes för att ge fördelar också. Valves metoder är 20x bättre, men jag förstår varför Riot gör så dock, de behövde få intäkter på något sätt när LoL skapades..

Jag tycker om att ha lite gubbar att låsa upp då och då. Och sen tycker jag att det är bra att man lvlar upp sitt konto i lol då inte nya spelare kan komma in förstöra rankade matcher, och det blir en mjukare inlärningskurva. När det gäller runor så har du allt du behöver vid lvl 30 utan att betala en krona + en eller två gubbar.

Håller med till fullo!
Däremot så sabbas en hel del rankade matcher pga helt unskilled lvl30s, men självklart så är det färre än om man tillåtit ranked från level 10 t.ex

Fast jag körde upp ett smurfkonto och de första rankade matcherna 1-20 tror jag det var, så spelade jag bara med nya lvl 30 konton.

bra för dig, sämre för resten av världen. haha. typiskt folk därför är allt som det är också.


signatur

//monster

Medlem

Undrar hur mycket world of tanks drar in då...

Medlem
Skrivet av Redstar:

Undrar hur mycket world of tanks drar in då...

5. World of Tanks $369

Medlem
Skrivet av monsterbenke:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av mrsarun:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av WardonE:
Skrivet av monsterbenke:

det finns inte en enda grej man behöver betala för. mest buggfria spelet som någonsin skapats dessutom tror jag

Ja om man inte vill grinda som fan... Det är ett moba spel där man inte ens är i närheten av att ha alla gubbar upplåsta från början samt att man kan köpa till sig runes för att ge fördelar också. Valves metoder är 20x bättre, men jag förstår varför Riot gör så dock, de behövde få intäkter på något sätt när LoL skapades..

Jag tycker om att ha lite gubbar att låsa upp då och då. Och sen tycker jag att det är bra att man lvlar upp sitt konto i lol då inte nya spelare kan komma in förstöra rankade matcher, och det blir en mjukare inlärningskurva. När det gäller runor så har du allt du behöver vid lvl 30 utan att betala en krona + en eller två gubbar.

Håller med till fullo!
Däremot så sabbas en hel del rankade matcher pga helt unskilled lvl30s, men självklart så är det färre än om man tillåtit ranked från level 10 t.ex

Fast jag körde upp ett smurfkonto och de första rankade matcherna 1-20 tror jag det var, så spelade jag bara med nya lvl 30 konton.

bra för dig, sämre för resten av världen. haha. typiskt folk därför är allt som det är också.

Vet inte vad du menar? Jag måste ju tyvärr spela placement matcher och några till för att hamna på en stabil mmr.


signatur

IDKFA

12
Skriv svar