Försäljningen av surfplattor planar ut

Robot
Försäljningen av surfplattor planar ut

Surfplattorna spåddes slå ut datormarknaden men nu vänder trenden.


ZF
Medlem
Försäljningen av surfplattor planar ut

inte så märkligt kanske. datorer "går sönder" och måste bytas ut inom ett eller två år. medan det för surfplattor tar 5-6 innan batteriet är såpass kass i att de är obrukbara.

Medlem
Skrivet av ZF:

inte så märkligt kanske. datorer "går sönder" och måste bytas ut inom ett eller två år. medan det för surfplattor tar 5-6 innan batteriet är såpass kass i att de är obrukbara.

Hört talas om garanti, jag vet inte någon i min bekantskapskrets som slänger ut datorn efter två år.

Medlem

Själv köper jag en ny platta varje år.
nästa vecka dimper den här ner i brevlådan

http://www.sonymobile.com/se/products/tablets/xperia-z3-table...

blir perfekt o ligga i badkaret med surfplattan o köra PS4 remoteplay


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Jag ser mest en surfplatta som en förvuxen telefon.
Vill jag sitta i soffan och pilla på en touchscreen kan jag lika gärna ta mobilen.

Medlem

Är det vanliga svensson så kör man nog plattan tills den dör typ

Platta för mig är ett komplement till pc eller min konsoll.

Ersätta pc med platta skulle inte tro det men det är jag det.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Trode aldrig jag skulle få användning för en platta, nu slås jag och frugan om den

Medlem

Har ingen själv men dem kan vara ganska händiga om man t.ex. behöver texter, noter osv när man spelar musik eller något liknande.

Medlem

Funderar på att byta ut min "The new Ipad" mot en Air 2.

Medlem

"Den plattan som köptes för två år sedan klarar av samma saker som årets nya modeller."
Är som att säga att en dator från 2009 kan klara spel som de i 2014.
De gamla surfplattorna har horribel fps jämfört med de nya. Bara för att den kan köra spelet betyder det inte att upplevelsen är likadan.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av returpack:

Jag ser mest en surfplatta som en förvuxen telefon.
Vill jag sitta i soffan och pilla på en touchscreen kan jag lika gärna ta mobilen.

nja, så tänkte jag också förr. Jag har två plattor (7" och 10") och en mobil och jag använder uteslutande 7-tums plattan när jag är hemma. Det är skönt med en lite större skärm. Speciellt om man har stora händer...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Kleptoman:

"Den plattan som köptes för två år sedan klarar av samma saker som årets nya modeller."
Är som att säga att en dator från 2009 kan klara spel som de i 2014.
De gamla surfplattorna har horribel fps jämfört med de nya. Bara för att den kan köra spelet betyder det inte att upplevelsen är likadan.

De som primärt spelar på sina surfplattor är en klar minoritet. Facebook och Instagram fungerar dock precis lika bra på en två år gammal surfplatta som en Ipad Air 2.


signatur
Medlem
Skrivet av Morlizer:

Trode aldrig jag skulle få användning för en platta, nu slås jag och frugan om den

Haha jag trodde aldrig att en surfplatta skulle göra mig någon nytta. Fick tidigare iår chansen att testa en platta under några månader. Nu när jag lämnade tillbaka den känns det bara tomt. Behöver verkligen köpa en!

phi
Medlem
Skrivet av Kleptoman:

"Den plattan som köptes för två år sedan klarar av samma saker som årets nya modeller."
Är som att säga att en dator från 2009 kan klara spel som de i 2014.
De gamla surfplattorna har horribel fps jämfört med de nya. Bara för att den kan köra spelet betyder det inte att upplevelsen är likadan.

Det är ju tur att inte hela världen kretsar runt spel och det går att göra fler saker med en surfplatta än spela.

Annars har du helt rätt.

k3m
Medlem
Skrivet av ZF:

inte så märkligt kanske. datorer "går sönder" och måste bytas ut inom ett eller två år. medan det för surfplattor tar 5-6 innan batteriet är såpass kass i att de är obrukbara.

datorer går inte "sönder" efter ett, två år.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av ZF:

inte så märkligt kanske. datorer "går sönder" och måste bytas ut inom ett eller två år. medan det för surfplattor tar 5-6 innan batteriet är såpass kass i att de är obrukbara.

datorer går inte "sönder" efter ett, två år.

Nej det gör de definitivt inte, och även om det gör det så är det 3år garanti på allt som köps i Sverige.
Däremot så de flesta som är dator fanatiker byter minst 1 del nästa varje år för att "ligga på topp" vare sig det behövs eller inte :P.

Själv har jag en gammal platta, första Samsung Galaxy Tab 10". Används endast för att kolla på streams eller läsa fz på kvällarna innan man sover (om jag inte läser någon bok d.v.s).
Skulle vara skönt med en ny eftersom denna bara pallar 800p som max har jag för mig, men för den användningen så kan jag inte rättfärdiga mig den kostnaden, finns mycket bättre saker att lägga slantarna på.

Medlem

Flickvännen skaffa sig en surfplatta att ha och surfa på medans hon ligger i sängen. Själv så funderar jag att skaffa en så jag kan läsa alla mina köpta HumbleBundle comics överallt istället för att behöva starta datorn bara för att läsa en stund.

SoL
Medlem

Älskar min ipad air, jag kommer absolut köpa en ny i framtiden

Inaktiv

Vad ska jag med en sådan onödigt dyr pryl till?

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Vad ska jag med en sådan onödigt dyr pryl till?

det är skoj med prylar ellöööörör!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Satheus:

Flickvännen skaffa sig en surfplatta att ha och surfa på medans hon ligger i sängen. Själv så funderar jag att skaffa en så jag kan läsa alla mina köpta HumbleBundle comics överallt istället för att behöva starta datorn bara för att läsa en stund.

Läste Walking Dead-bundlen så, och köpte precis Star Wars-paketet - riktigt mysigt!


signatur
Medlem

Älskar min Surface Pro 2 men skulle aldrig byta bort min feta speldator för det.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av ZF:

inte så märkligt kanske. datorer "går sönder" och måste bytas ut inom ett eller två år. medan det för surfplattor tar 5-6 innan batteriet är såpass kass i att de är obrukbara.

Vart har du fått denna absurda idé ifrån? vi har flertal datorer i hushållet, både stationera och bärbara, vår äldsta dator är från början av 2000-talet och fungerar än idag.

Medlem

Använder nästan aldrig varken pc eller platta längre, surfar med mobilen, betalar räkningar med mobilen, streamar netflix på tvn o spelar ps4

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Satheus:

Flickvännen skaffa sig en surfplatta att ha och surfa på medans hon ligger i sängen. Själv så funderar jag att skaffa en så jag kan läsa alla mina köpta HumbleBundle comics överallt istället för att behöva starta datorn bara för att läsa en stund.

Läste Walking Dead-bundlen så, och köpte precis Star Wars-paketet - riktigt mysigt!

Överväger själv en platta just för Marvel Unlimited.

http://marvel.com/comics/unlimited

Medlem

Jag tror också detta har med livlslängden på produkten att göra. De som redan har en padda har egentligen inget behov av att byta ut den ännu. Men det kommer.

Inaktiv

En kvalitativ surfplatta stannar nog kvar i ett sedvanligt hem tills den går sönder. För vanlig läsning/surf är det svårt att motivera en "uppgradering".

Jag kan mina barn som ett utmärkt exempel;

Vi fick en iPad mini gratis på dagen den släpptes. Den har tagit otroligt med stryk och används dagligen för lek och lär. Den behöver inte ersättas än och säkerligen inte i det närmaste heller...barnen bryr sig inte om processor, ram eller liknande tekniska saker.

Som det står i artikeln så har väl en och annan surfplatta redan funnit sin plats i snart varje hem...och få köper nya.

ZF
Medlem
Skrivet av Joavels:
Skrivet av ZF:

inte så märkligt kanske. datorer "går sönder" och måste bytas ut inom ett eller två år. medan det för surfplattor tar 5-6 innan batteriet är såpass kass i att de är obrukbara.

Hört talas om garanti, jag vet inte någon i min bekantskapskrets som slänger ut datorn efter två år.

hört talas om familjen Svensson?

Skrivet av k3m:
Skrivet av ZF:

inte så märkligt kanske. datorer "går sönder" och måste bytas ut inom ett eller två år. medan det för surfplattor tar 5-6 innan batteriet är såpass kass i att de är obrukbara.

datorer går inte "sönder" efter ett, två år.

nä, just det. därav " " vettu.

Skrivet av Winzi:
Skrivet av k3m:
Skrivet av ZF:

inte så märkligt kanske. datorer "går sönder" och måste bytas ut inom ett eller två år. medan det för surfplattor tar 5-6 innan batteriet är såpass kass i att de är obrukbara.

datorer går inte "sönder" efter ett, två år.

Nej det gör de definitivt inte, och även om det gör det så är det 3år garanti på allt som köps i Sverige.
Däremot så de flesta som är dator fanatiker byter minst 1 del nästa varje år för att "ligga på topp" vare sig det behövs eller inte :P.

Själv har jag en gammal platta, första Samsung Galaxy Tab 10". Används endast för att kolla på streams eller läsa fz på kvällarna innan man sover (om jag inte läser någon bok d.v.s).
Skulle vara skönt med en ny eftersom denna bara pallar 800p som max har jag för mig, men för den användningen så kan jag inte rättfärdiga mig den kostnaden, finns mycket bättre saker att lägga slantarna på.

datorfanatiker servar rimligen oftast sina datorer, eller uppgraderar i stationära fall. vilket jag antar är mest relevant här. hos familjen Svensson, not so much.

Skrivet av Rwaat:
Skrivet av ZF:

inte så märkligt kanske. datorer "går sönder" och måste bytas ut inom ett eller två år. medan det för surfplattor tar 5-6 innan batteriet är såpass kass i att de är obrukbara.

Vart har du fått denna absurda idé ifrån?

vi har flertal datorer i hushållet, både stationera och bärbara, vår äldsta dator är från början av 2000-talet och fungerar än idag.

i RMAn hos en känd elmegafant.

det borde inte komma som en chock för alla som läser nått sånt här, att de inte är representativa.

#datornharblittlångsam!

Medlem
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av ZF:

inte så märkligt kanske. datorer "går sönder" och måste bytas ut inom ett eller två år. medan det för surfplattor tar 5-6 innan batteriet är såpass kass i att de är obrukbara.

Vart har du fått denna absurda idé ifrån? vi har flertal datorer i hushållet, både stationera och bärbara, vår äldsta dator är från början av 2000-talet och fungerar än idag.

Du menar 00-talet? även en dator som är köpt i dag är från 2000-talet.


signatur

IDKFA

Medlem

Har en mini, väntar på 12.9"

12
Skriv svar