League of Legends – miljardinkomster från mikroköp
Det säljs hattar, kläder och andra småsaker för över en miljard dollar i år.
#league-of-legends, #crossfire, #world-of-warcraft, #blizzard, #hearthstone, #dungeon-fighter-online, #world-of-tanks, #maplestory, #lineage, #counter-strike-online, #dota-2, #hearthstone-heroes-of-warcraft
shit vilka jävla stålar. men det förtjänar dom, det är ett bra spel, mkt tid kan läggas där. och dessutom är det ju helt gratis vid behov, det finns inte en enda grej man behöver betala för. mest buggfria spelet som någonsin skapats dessutom tror jag
Ja, det bevisar ju verkligen vilket lir av moba-spelen som är mest uppskattat också
Enda felet med lol är att det är byggt med Adobe Air
shit vilka jävla stålar. men det förtjänar dom, det är ett bra spel, mkt tid kan läggas där. och dessutom är det ju helt gratis vid behov, det finns inte en enda grej man behöver betala för. mest buggfria spelet som någonsin skapats dessutom tror jag
Ja, det bevisar ju verkligen vilket lir av moba-spelen som är mest uppskattat också
Enda felet med lol är att det är byggt med Adobe Air
men dom kodar konstant om och patchar å ändrar å förbättrar, mkt mer än något annat spel vad jag vet. har testat alla sorterna av dessa spel LoL är garanterat mest roligt helt enkelt. så roligt att även jag frivilligt skänk en del stålar till dessa ger man det några matcher så är man torsk sen. om man inte är sån som inte alls tål förluster.
//monster
Tror nog CSGO borde vara på första eller andra plats detta året
League of Legends har uppåt 7.5 miljoner samtidiga spelare. CSGO har inte ens 5% av det. LoL har ofta mer spelare än samtliga spel på Steam tillsammans.
Därför är det föga förvånande att världens mest spelade spel det också drar in en hel del pengar.
Gäller detta bara mikrotransaktioner eller inkluderar det prenumerationstjänster också?
Endast mikrotransaktioner räknas in, annars skulle nog WoW ligga i top med stor marginal
Det är inkomster från spelet. Så det inkluderar subscriptions och microtransactions.
Lineage har inga microtransactions alls och lever endast på subscriptions.
EDIT: Tydligen är det bara microtransactions, men konstigt att SWTOR saknas på listan.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Gäller detta bara mikrotransaktioner eller inkluderar det prenumerationstjänster också?
Endast mikrotransaktioner räknas in, annars skulle nog WoW ligga i top med stor marginal
Det är inkomster från spelet. Så det inkluderar subscriptions och microtransactions.
Lineage har inga microtransactions alls och lever endast på subscriptions.
EDIT: Tydligen är det bara microtransactions, men konstigt att SWTOR saknas på listan.
"Super Data Research har satt ihop en topp 10-lista för inkomster från mikrotransaktioner".
Nej, prenumerationer räknas inte in.
det finns inte en enda grej man behöver betala för. mest buggfria spelet som någonsin skapats dessutom tror jag
Ja om man inte vill grinda som fan... Det är ett moba spel där man inte ens är i närheten av att ha alla gubbar upplåsta från början samt att man kan köpa till sig runes för att ge fördelar också. Valves metoder är 20x bättre, men jag förstår varför Riot gör så dock, de behövde få intäkter på något sätt när LoL skapades..
Gäller detta bara mikrotransaktioner eller inkluderar det prenumerationstjänster också?
Endast mikrotransaktioner räknas in, annars skulle nog WoW ligga i top med stor marginal
Det är inkomster från spelet. Så det inkluderar subscriptions och microtransactions.
Lineage har inga microtransactions alls och lever endast på subscriptions.
EDIT: Tydligen är det bara microtransactions, men konstigt att SWTOR saknas på listan.
"Super Data Research har satt ihop en topp 10-lista för inkomster från mikrotransaktioner".
Nej, prenumerationer räknas inte in.
Som jag skrev i edit.
Här är 2013 listan
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
shit vilka jävla stålar. men det förtjänar dom, det är ett bra spel, mkt tid kan läggas där. och dessutom är det ju helt gratis vid behov, det finns inte en enda grej man behöver betala för. mest buggfria spelet som någonsin skapats dessutom tror jag
Ja, det bevisar ju verkligen vilket lir av moba-spelen som är mest uppskattat också
Enda felet med lol är att det är byggt med Adobe Air
Ja fy satan vad jag hatar klienten i lol. Men det kommer en ny som inte är byggt med adobe air. Och snart kommer nya summoners riften, hype hype!
IDKFA
Tror nog CSGO borde vara på första eller andra plats detta året
League of Legends har uppåt 7.5 miljoner samtidiga spelare. CSGO har inte ens 5% av det. LoL har ofta mer spelare än samtliga spel på Steam tillsammans.
Därför är det föga förvånande att världens mest spelade spel det också drar in en hel del pengar.
lol har minst 10-30 miljoner unika spelare om Dygnet, vill jag minnas att jag läste rätt nyligen
//monster
det finns inte en enda grej man behöver betala för. mest buggfria spelet som någonsin skapats dessutom tror jag
Ja om man inte vill grinda som fan... Det är ett moba spel där man inte ens är i närheten av att ha alla gubbar upplåsta från början samt att man kan köpa till sig runes för att ge fördelar också. Valves metoder är 20x bättre, men jag förstår varför Riot gör så dock, de behövde få intäkter på något sätt när LoL skapades..
grinda är väl lite att ta i, syftet är ju att man under många år konstant ska ha nytt att låsa upp och något att jobba för. det kostar ingenting om man inte vill skynda på det kraftigt. bra gjort, bra motivation! man kan dock inte köpa runes för pengar, vilket innebär att inget du betalar för kan göra dig starkare i spelet. jag tycker systemet funkar bra, inga fördelar ges av att betala. bara annorlunda utseende lr mer av det man redan har. bäst fungerande systemet av alla spel som finns, enligt ekonomin ) och att det är by far världens största och mest spelade spel sedan en tid bakåt skvallrar ju om det
//monster
det finns inte en enda grej man behöver betala för. mest buggfria spelet som någonsin skapats dessutom tror jag
Ja om man inte vill grinda som fan... Det är ett moba spel där man inte ens är i närheten av att ha alla gubbar upplåsta från början samt att man kan köpa till sig runes för att ge fördelar också. Valves metoder är 20x bättre, men jag förstår varför Riot gör så dock, de behövde få intäkter på något sätt när LoL skapades..
Jag tycker om att ha lite gubbar att låsa upp då och då. Och sen tycker jag att det är bra att man lvlar upp sitt konto i lol då inte nya spelare kan komma in förstöra rankade matcher, och det blir en mjukare inlärningskurva. När det gäller runor så har du allt du behöver vid lvl 30 utan att betala en krona + en eller två gubbar.
IDKFA
det finns inte en enda grej man behöver betala för. mest buggfria spelet som någonsin skapats dessutom tror jag
Ja om man inte vill grinda som fan... Det är ett moba spel där man inte ens är i närheten av att ha alla gubbar upplåsta från början samt att man kan köpa till sig runes för att ge fördelar också. Valves metoder är 20x bättre, men jag förstår varför Riot gör så dock, de behövde få intäkter på något sätt när LoL skapades..
Jag tycker om att ha lite gubbar att låsa upp då och då. Och sen tycker jag att det är bra att man lvlar upp sitt konto i lol då inte nya spelare kan komma in förstöra rankade matcher, och det blir en mjukare inlärningskurva. När det gäller runor så har du allt du behöver vid lvl 30 utan att betala en krona + en eller två gubbar.
Håller med till fullo!
Däremot så sabbas en hel del rankade matcher pga helt unskilled lvl30s, men självklart så är det färre än om man tillåtit ranked från level 10 t.ex
det finns inte en enda grej man behöver betala för. mest buggfria spelet som någonsin skapats dessutom tror jag
Ja om man inte vill grinda som fan... Det är ett moba spel där man inte ens är i närheten av att ha alla gubbar upplåsta från början samt att man kan köpa till sig runes för att ge fördelar också. Valves metoder är 20x bättre, men jag förstår varför Riot gör så dock, de behövde få intäkter på något sätt när LoL skapades..
Jag tycker om att ha lite gubbar att låsa upp då och då. Och sen tycker jag att det är bra att man lvlar upp sitt konto i lol då inte nya spelare kan komma in förstöra rankade matcher, och det blir en mjukare inlärningskurva. När det gäller runor så har du allt du behöver vid lvl 30 utan att betala en krona + en eller två gubbar.
Håller med till fullo!
Däremot så sabbas en hel del rankade matcher pga helt unskilled lvl30s, men självklart så är det färre än om man tillåtit ranked från level 10 t.ex
Fast jag körde upp ett smurfkonto och de första rankade matcherna 1-20 tror jag det var, så spelade jag bara med nya lvl 30 konton.
IDKFA
det finns inte en enda grej man behöver betala för. mest buggfria spelet som någonsin skapats dessutom tror jag
Ja om man inte vill grinda som fan... Det är ett moba spel där man inte ens är i närheten av att ha alla gubbar upplåsta från början samt att man kan köpa till sig runes för att ge fördelar också. Valves metoder är 20x bättre, men jag förstår varför Riot gör så dock, de behövde få intäkter på något sätt när LoL skapades..
Jag tycker om att ha lite gubbar att låsa upp då och då. Och sen tycker jag att det är bra att man lvlar upp sitt konto i lol då inte nya spelare kan komma in förstöra rankade matcher, och det blir en mjukare inlärningskurva. När det gäller runor så har du allt du behöver vid lvl 30 utan att betala en krona + en eller två gubbar.
Håller med till fullo!
Däremot så sabbas en hel del rankade matcher pga helt unskilled lvl30s, men självklart så är det färre än om man tillåtit ranked från level 10 t.ex
Fast jag körde upp ett smurfkonto och de första rankade matcherna 1-20 tror jag det var, så spelade jag bara med nya lvl 30 konton.
bra för dig, sämre för resten av världen. haha. typiskt folk därför är allt som det är också.
//monster
det finns inte en enda grej man behöver betala för. mest buggfria spelet som någonsin skapats dessutom tror jag
Ja om man inte vill grinda som fan... Det är ett moba spel där man inte ens är i närheten av att ha alla gubbar upplåsta från början samt att man kan köpa till sig runes för att ge fördelar också. Valves metoder är 20x bättre, men jag förstår varför Riot gör så dock, de behövde få intäkter på något sätt när LoL skapades..
Jag tycker om att ha lite gubbar att låsa upp då och då. Och sen tycker jag att det är bra att man lvlar upp sitt konto i lol då inte nya spelare kan komma in förstöra rankade matcher, och det blir en mjukare inlärningskurva. När det gäller runor så har du allt du behöver vid lvl 30 utan att betala en krona + en eller två gubbar.
Håller med till fullo!
Däremot så sabbas en hel del rankade matcher pga helt unskilled lvl30s, men självklart så är det färre än om man tillåtit ranked från level 10 t.ex
Fast jag körde upp ett smurfkonto och de första rankade matcherna 1-20 tror jag det var, så spelade jag bara med nya lvl 30 konton.
bra för dig, sämre för resten av världen. haha. typiskt folk därför är allt som det är också.
Vet inte vad du menar? Jag måste ju tyvärr spela placement matcher och några till för att hamna på en stabil mmr.
IDKFA