Mojangs kortspel Scrolls släpps snart

Robot
Mojangs kortspel Scrolls släpps snart
Medlem
Mojangs kortspel Scrolls släpps snart

Spelet är fruktansvärt roligt men det har kommit så jävla mycket nytt sedan Early Access releasen att det blev svårt att hänga med när man tog en paus.

Moderator | Testpilot

Tvekar på att det har någon chans mot Hearthstone just nu. Men vem vet? Jag blev trött på HS på grund av hur simpelt själva gameplayet är, kanske det här är annorlunda.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tvekar på att det har någon chans mot Hearthstone just nu. Men vem vet? Jag blev trött på HS på grund av hur simpelt själva gameplayet är, kanske det här är annorlunda.

Scrolls verkar helt klart mer avancerat, vilket gör att jag håller mig till Hearthstone. Den här typen av kortspel måste bjuda på en lagom mängd avslappning och tankeverksamhet för att hålla mitt intresse, men jag tror ändå att Scrolls kan få en bra andel fans.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tvekar på att det har någon chans mot Hearthstone just nu. Men vem vet? Jag blev trött på HS på grund av hur simpelt själva gameplayet är, kanske det här är annorlunda.

Instämmer. Har svårt att plocka upp Hearthstone efter ha spelat Magic the Gathering en hel del.

eld
Medlem

Ken Owen är en cool kille.

Medlem

Inte superintressant ärligt talat. Hearthstone fyller den rollen rätt bra, och har en väldigt väldesignad blandning casual och tankeverksamhet för att vara avslappnande utan att bli jättetråkigt jättefort.

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tvekar på att det har någon chans mot Hearthstone just nu. Men vem vet? Jag blev trött på HS på grund av hur simpelt själva gameplayet är, kanske det här är annorlunda.

Instämmer. Har svårt att plocka upp Hearthstone efter ha spelat Magic the Gathering en hel del.

Själv har jag svårt att spela Magic igen efter att ha spelat Hearthstone.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Spelet är riktigt bra, och helt klart mer avancerat än det kanske ser ut vid första anblick. det kräver är en hel del tankeverksamhet. Har ändå svårt att se att det kommer slå speciellt hårt, men vem vet.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tvekar på att det har någon chans mot Hearthstone just nu. Men vem vet? Jag blev trött på HS på grund av hur simpelt själva gameplayet är, kanske det här är annorlunda.

Instämmer. Har svårt att plocka upp Hearthstone efter ha spelat Magic the Gathering en hel del.

Själv har jag svårt att spela Magic igen efter att ha spelat Hearthstone.

Samma här, spelat MTG och tycker inte alls det är lika kul som HS


signatur

IDKFA

Medlem

Hade ingen aning om att det inte vart släppt:)

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tvekar på att det har någon chans mot Hearthstone just nu. Men vem vet? Jag blev trött på HS på grund av hur simpelt själva gameplayet är, kanske det här är annorlunda.

Instämmer. Har svårt att plocka upp Hearthstone efter ha spelat Magic the Gathering en hel del.

Själv har jag svårt att spela Magic igen efter att ha spelat Hearthstone.

Samma här, spelat MTG och tycker inte alls det är lika kul som HS

MTG är kul... men att hela tiden behöva köpa nya kort för att spelet ska vara balanserat är inte kul. MTG har kostat mig flera tusenlappar genom åren - Hearthstone ger mig samma glädje gratis. Sen är det dessutom skönt att saker och ting kan patchas istället för att man tvingas köpa den nya Counterspellen osv

1
Skriv svar