Twitch förtydligar regler kring sexuellt utmanande klädsel

Robot
Twitch förtydligar regler kring sexuellt utmanande klädsel

"Låt oss fokusera på spelen" uppmanar streamingsajten och förbjuder nakna överkroppar och suggestiva klädval.


Medlem
Twitch förtydligar regler kring sexuellt utmanande klädsel

I like it!

phi
Medlem

Och där tappade en stor del av alla tjejer på twitch hälften av sina subscribers?

Medlem

Hjälper ju inte mycket. Tjejerna kommer ju fortfarande ha en urringning ner till knäna.

Medlem
Skrivet av lolBEEF:

Hjälper ju inte mycket. Tjejerna kommer ju fortfarande ha en urringning ner till knäna.

haha

Medlem

Kommer gå dåligt för den där porrstjärnan som streamar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Är det någon som verkligen har kläder på sig när de spelar? Jag kan nog inte minnas när jag hade mer än ett par kalsonger på mig. Visserligen strömmar jag inte ut min nakenhet, men en video med mig i proper klädsel skulle inte representera mitt riktiga spelande på ett autentiskt vis.

Inaktiv

Tycker det är helt rätt. Många brudar gränsar nästan till xxxcam när de blåser upp avlånga ballonger och kör en dans i Dancecentral i underkläder varje gång någon donerar. Känns lite löjligt.

Medlem

Alltid förvånande och underhållande sådana här saker.

Hälften jublar för att snygga tjejer som lockar och säljer med sitt utseende försvinner. Hälften blir förbannade för att främst tjejer missunnas av åtstramning utav reglerna.

Inte lätt att alltid veta vilken sida som är mest PK och man "bör stå på".........


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Så man får inte längre vara naken under kläderna?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av mh76:

Så man får inte längre vara naken under kläderna?

Nej, sluta med det!


signatur
Medlem

Dåliga nyheter för Mia Rose och Tara Babcock njahahaha


signatur

Game long and prosper

Medlem

låter bra antingen ska dom visa skillz på spelet eller vända sig till annat

Medlem

Snacka om missvisande dubbelmoral... Är det kristna högern i US som klagat igen...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

bra, äntligen!
finns enormt bra kanaler man kan titta på, men bläddrar man lite så dyker det alltid upp någon kanal där det är någon tjej som verkar göra allt annat än att spela, typ slänger med håret, försöker att posera i smyg men som failar stort och har på sig en klädsel som är helt onödig att spela i och som uppenbart bara är till för att verka sexig i...för mig blir det bara tröttsamt, jag vill se människor spela när jag kikar på twitch, inte se in i någons urringning, vill jag se tuttar och hud så finns det gott om andra sidor.

dmn
Medlem

Vad är problemet? Det är ju bara låta bli att titta på det man inte vill se...

Medlem

twitchhub.com kanske kan va värt för dom o investera i, ocensurerat och allt så människor kan slänga pengar för o se bröst som spelar LoL..

någonstans gick vi snett på vägen

Medlem

Haha varför ska dom sitta på twitch och hålla på med sån där lite på gränsen soft.
Finns väll andra siter och kanaler dom kan vända sig till och sen gå all in med sitt xxxcam.
Antar att det är nån form av "nördporr"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av chopper:

Snacka om missvisande dubbelmoral... Är det kristna högern i US som klagat igen...

det är nog snarare vanliga gamers som gnällt.

Medlem

Nah det blir ganska löjligt när några försöker enbart sälja sitt socker och inte avsedd entertainment för sidan.

I många tillhåll så är nog många bara intresserade av chatten och inte vad streamaren gör, om man nu får lov och spinna lite på kakan. Fast det är väl en del utav den komiska biten med sidan och lite utav nöjet.

Medlem

Ok, är väl bra , Kollar dock inte på några streams där jag råkat ut för utmanade kläder.

Men som vissa säger vissa verkar bara vara intresserade av chatt delen och ställer dom mest udda frågor som har noll med vad personen som streamer gör.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

jävla twitch

Medlem

Ni som reagerar och tycker att detta är negativt kanske kan förklara för oss andra varför någon som sitter i mer eller mindre underkläder och har 100% av streamytan webcam och inte ens visar game client på streamen. Twitch är ju till för gaming och gamingrelaterade saker.

Jag tror detta i slutändan stödjer och hjälper de flesta gaming-tjejer som är intresserade i gaming och inte i att bara göra pengar på sin kropp. Bra! Jag är säker på att det finna andra sidor på internet som är till för exploatering av kroppar och twitch är inte en av dem.

Medlem

har nog aldrig sett någon halvnaken, helnaken eller skumnaken på twitch men det hänger säkert på vilka streams man följer och kunde inte bry mig mindre. Men e väl bra om man försöker styra upp sin tjänst om man upplever att den missbrukas.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Tycker det är bra, finns andra sidor om man vill sitta halvnaken/naken.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

håller inte twitch den här gången

Inaktiv

Helt rätt. Finns andra tjänster dessa individer kan använda sig av. För att visa upp sina kroppar eller för de som tittar.

Medlem

Tits'n'ass i all ära, men det är bara att följa de regler som Twitch nu satt upp. Kan tänka mig att de inte valt dessa regler för att djävlas med de som streamar, utan reglerna är till för att skydda barn och ungdomar som annars kanske riskerar att få se mer än vad de borde.
En kan dock undra varför de inte nöjt sig med ett vuxen-filter dock för de kanaler som nu vill visa upp sig.

Medlem

Varför framställs alltid sexualitet som något fult och hemskt? När det i själva verket borde vara tvärt om?

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Tits'n'ass i all ära, men det är bara att följa de regler som Twitch nu satt upp. Kan tänka mig att de inte valt dessa regler för att djävlas med de som streamar, utan reglerna är till för att skydda barn och ungdomar som annars kanske riskerar att få se mer än vad de borde.
En kan dock undra varför de inte nöjt sig med ett vuxen-filter dock för de kanaler som nu vill visa upp sig.

det finns faktiskt, dock är det upp till användarna att markera det som "mature". Efter ett visst antal tror jag att du får en varning varje gång du försöker gå in ´på kanalen att den faktiskt är för äldre tittare.

Förövrigt tycker jag att detta är jättebra av twitch. Jag är emot begränsningar i mångt och mycket men det är fruktansvärt irriterande när man landar på en sida och inser att det inte är en gamer utan en exhibionist. Har sett män som sitter och flexar mer än vad de faktiskt spelar. Har även sett, så sent som förra veckan, en kvinna som ständigt var och lekte med "cleavage" som var, som en person ovanför skrivit, ner till knävecken. Pinsamt är bara förnamnet för dessa streamers.

12
Skriv svar