Ungern vill införa skatt på datatrafik

Robot
Ungern vill införa skatt på datatrafik

20 000 personer protestarade i helgen mot den föreslagna avgiften.


Medlem
Ungern vill införa skatt på datatrafik

"Ett par fönster krossades när protestanter kastade tangentbord, moderkort och annan gammal hårdvara mot huset."

Tangentbordskrigare, som nån på reddit sa!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

När man inte trodde någon land kunde vara värre än Sverige med Copyswede så kommer Ungern med detta...

Medlem
Skrivet av Pjotor:

"Ett par fönster krossades när protestanter kastade tangentbord, moderkort och annan gammal hårdvara mot huset."

Tangentbordskrigare, som nån på reddit sa!

Med tanke på hur äckliga många tangentbord är så klassas det nästan som biologisk krigföring.

Inaktiv

Skulle inte bli förvånad om Sverige också vill införa det...

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Pjotor:

"Ett par fönster krossades när protestanter kastade tangentbord, moderkort och annan gammal hårdvara mot huset."

Tangentbordskrigare, som nån på reddit sa!

Med tanke på hur äckliga många tangentbord är så klassas det nästan som biologisk krigföring.

Tänk att besegra systemet med hjälp av kaksmulor, pubishår och avbitna naglar!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

ELF
Medlem
Skrivet av RedZour:

Skulle inte bli förvånad om Sverige också vill införa det...

Radiotjänst?
Har du redan glömt vad de drev igenom på eget bevåg? Drogs ju dock tillbaka som tur är.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av RedZour:

Skulle inte bli förvånad om Sverige också vill införa det...

Det är redan framlagt som förslag. Tro mig

Medlem

Det gör ju ingen skillnad, hur många GB kan de överföra med sina 56K modem?


signatur

Burn in the light.

Medlem

sjukt, hoppas verkligen inte detta kommer som förslag ens i sverige. De som kör molntjänster då kommer det bli jäääävligt dyrt för hehe. och alla andra...

Misstänker också att regeringen vill att folk skall använda internet så lite som möjligt i Ungern, då den nuvarande regeringen går mot en allt mer diktatoriskt sätt att styra landet där det bland annat till viss del kontrollerar media samt så har premiärminister Viktor Orban sagt att han vill avskaffa den "liberala demokratin" så detta är nog bara ett steg till i den fascistiska riktningen.

Medlem

Ja är nu rätt glad att min mormor och morfar flydde till Sverige och inte stannade kvar där hahah

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av RedZour:

Skulle inte bli förvånad om Sverige också vill införa det...

Det är redan framlagt som förslag. Tro mig

Rent struntprat, inget som är planerat av något parti här.

ZF
Medlem

och när Ungerns infrastruktur rasat ihop av resursbrister så lär de väll sitta utanför parlamentet likförbannat för att istället hytta med demonstrativt medtagana nätverkskort.

Medlem
Skrivet av redruM:

Det gör ju ingen skillnad, hur många GB kan de överföra med sina 56K modem?

Inga alls om de nu kastat prylarna genom fönster.

Medlem

Hade varit dubbel kostnad för Netflix.

Jag hade då inte klarat av skatten så mycket som jag kollar film och lyssnar på musik på nätet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

skulle inte bry mig direkt om nu max var 20 kr i månaden... iofs 240kr om året men fortfarande inte samma maffiametoder som copyswede och radiotjänst håller på med

Medlem

20kr som max taxa är dock inte speciellt mycket för det där, men om man lägger ut det på alla användare så kanske de kan få det lite bättre istället.

Medlem
Skrivet av RedZour:

Skulle inte bli förvånad om Sverige också vill införa det...

Lugn avgift på hårddiskar och konsoler är bara början, snart kommer även skatt här vara på att varje månad betala för att du ens äger en dator och varje mb du drar ner så får du betala 60 kr i månaden också.

Sverige vill ju inte vara sämre själv så självklart kommer det finnas liknande korkade idéer här med.

Medlem

Nu vet jag inte hur högt medellönen är i ungern, men en maxtaxa på en 20:a ... Um.

Medlem
Skrivet av Sanazin:

Nu vet jag inte hur högt medellönen är i ungern, men en maxtaxa på en 20:a ... Um.

Det är ju inte lönen det sitter i, det sitter i att såna här saker är så pass korkade att man inte ens ska behöva sätta det som ett förslag för att veta hur efterblivet det låter, det är som våran kära irriterande copyswede gällande hårddiskar och konsoler. Idiotisk sak endast

Medlem

Väldigt konstig punktskatt. Varför inte bara höja inkomstskatter eller moms? Eller varför inte införa lite trängselskatt när de ändå är i farten? IT-infrastruktur brukar ju annars vara någon man försöker satsa pengar på inom politiken, för att det genererar en del slantar i slutändan.

Nu kanske de dessutom får höja maxtaxan för att finansiera renoveringar efter förstörelsen... Schmarties?

Medlem

Verkar lite veka, Ungrare. Stora problem med att få upp CRT:n på balkongen!


signatur

Did you grab my ass?

Medlem

20 kronor mer i månaden skulle jag kunna punga upp, inte värre än när de tvingade mig att betala tv-avgift för datorn. Det fick de ju dock betala tillbaka dock, de blodsugande arschlena.

Medlem

Ungern är ju ett katolskt land så om bara protestanterna kastade tangentbord var det nog ingen större skada skedd.

FM-guru
F.d. Sisyr

Som starboy83 skrev; mycket konstig punktskatt. Kan inte tänka mig att inkomstskatten är hög alls i Ungern, känns som en mer logisk (och ekonomisk) lösning att höja den.

Medlem

Tur att de inte kastade Model M... Då hade det inte stått något hus kvar.

Medlem

men gud vilken cringe-bild

Medlem

När jag först hörde om detta tyckte jag det var fruktansvärt.
Men om det är en maxtaxa på ca 20kr (ca 4gb) så är det väl egentligen inget att bråka om.
Men kanske borde den summa de beräknar få in på detta istället spridas ut på hela landetsa innevånare i form av en skattehöjning, det är ju infrastruktur vi pratar om så det borde väl ingen kunna invända emot.
Skulle inte handla om många kronor.

Gillar folk verkligen att leva om eller har jag missat något som rättfärdigar protesterna?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Vi betalar ju redan moms på bredbandet väl?

12
Skriv svar