Ladda hem Crusader: No Remorse gratis

Robot
Medlem
Ladda hem Crusader: No Remorse gratis

ooooh! Detta är ett av skälen jag blev datorspelsmissbrukare. Så underbart bra gjort spel. Undrar om de tänker släppa 2an gratis också?

Medlem

Har för mig detta var det första spel jag köpte för egna pengar, undrar om det är lika bra som man kommer ihåg ...

Medlem

Snacka om spel när det kom, krävdes väl dx2a för o rulla på... Eller hade pentium kommit redan då?


signatur
Medlem

Oooo, Crusader: No Remorse! Ett spel vars kontroller var allt annat än optimala men som man fullständigt sket i eftersom allt annat var så jävla bra!

Musiken...musiken...Andrew Sega!

Medlem

Underbara spel, båda Crusader spelen. Men om jag känner mig själv rätt bevarar jag hellre minnet av hur bra de var, än att bevisa hur dåligt de åldrats.


signatur

I drank what?

Inaktiv
Skrivet av Mirage:

Underbara spel, båda Crusader spelen. Men om jag känner mig själv rätt bevarar jag hellre minnet av hur bra de var, än att bevisa hur dåligt de åldrats.

Samma här. Har kvar lådan och cd:n i förrådet någonstans, men jag låter dem ligga där och minns alla roliga stunder med det istället Det har nog åldrats fruktansvärt dåligt om jag får gissa.

Testpilot

Jag har för mig att musiken var helt underbar i det spelet!

Ska genast dra hem det!

Medlem

Fel i nyheten? När jag googlade lite snabbt på spelet så påstår ett par sidor att det första Crusader spelet kom 1995 och uppföljaren 1996. Vem har fel?


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Fel i nyheten? När jag googlade lite snabbt på spelet så påstår ett par sidor att det första Crusader spelet kom 1995 och uppföljaren 1996. Vem har fel?

Står även 1995 på Origin och jag har även för mig att spelet släpptes nästan samtidigt som Windows 95.

Medlem

Haha vilken nostalgi! Detta blir o skaffa


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Både Crusader: No Remorse och Crusader: No Regret är trevliga spel. Rent tekniskt kändes de begränsade redan när de kom då man försökt klämma in ett actionspel i en RPG-motor (från Ultima 8) vilket medförde ryckiga animationer m.m. men spelen bärs upp av sitt gameplay med finurlig leveldesign, småkul story och roliga vapen, fällor och hemliga rum. Men bäst är kanske Andrew Segas musikmoduler.

Testpilot
Skrivet av Harakiri:

Jag har för mig att musiken var helt underbar i det spelet!

Ska genast dra hem det!

Crap , även om musiken är bra i 1an så är det 2ans musik jag minns bäst.

Medlem

Kontrollerna är ju en smula svåra att träna fingrarna i i dagsläget men det är det värt. Bara man kommer förbi första uppdraget och kan bekanta sig med rebellerna och handla vapen med mera så känns spelet mycket mera öppet.

1
Skriv svar