NHL 15 hackar (PS4)

Medlem
NHL 15 hackar (PS4)

Hej,

Jag har ett jättekonstigt fel i NHL 15 som jag upptäckte första gången när jag spelade NHL 15 demot. Spelet hackar och det är inget lagg liksom utan det måste vara något med spelet i sig för alla andra spel på konsolen flyter på bra. Till en början tänkte jag : Aja, det är säkert bara demot som buggar eller optimeringen.

Men jag köpte hela spelet och problemet är fortfarande kvar. Jag måste tillägga att vissa dagar så fungerar det felfritt medans andra dagar hackar det fruktansvärt. Även i menyerna i NHL 15.

Jag kan givetvis testa att blåsa NHL-filerna alternativt blåsa PS4:an men finns det någon som har vetskap om vad felet kan bero på?

Det är bara NHL 15 som strular.

Medlem

Kan bara gissa mig fram så gissar på att filerna kan vara trasiga eller så kanske din hdd håller på gå sönder.
Kan också vara så att spelet laggar och är i grund och botten ett demo till ps4 inför nästa års release.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Uppdatering:

Nu har jag provat att ta bort alla sparade filer för NHL 15 och även gjort en snabbformatering av PS4 men nu är problemet ännu värre.

Nu kan jag inte starta spelet över huvud taget. När jag kör in skivan så försöker PS4:an läsa den om och om igen utan framgång. Till slut ger PS4:an upp och slänger upp följande felkod: CE-34878-0

Hittade följande information på Playstations supportsida:

"CE-34878-0
CE-36329-3

An error has occurred with an application or system software.

Step 1: Close the application, install the latest system software and game update, and restart the system.

Step 2: If a PS Camera is connected to the system, remove it and reboot the system, then go to [Settings] > [User] > [Login Settings] and turn "Enable Face Recognition" OFF.

Step 3: If you have upgraded the Hard Disk Drive (HDD) in your console, please re-install the original HDD.

Step 4: If the error occurs again, back up your saved data, and then go to [Settings] > [Initialization] and choose [Initialize PS4].

Step 5: If the error continues and occurs with every application, or as soon as the application starts, please contact PlayStation Support."

Jag har testat allt utom det sistnämnda - kontakta supporten. Det känns som antingen firmware problem eller någonting med skivan. För sparfilerna finns ju inte kvar.

Frågan är om jag ska lämna tillbaka skivan eller om jag ska vänta ut problemet tills att Sony rullar ut en ny firmware. Det finns som sagt fler personer som har samma problem som jag och de har testat med nya NHL 15-skivor men problemet är fortfarande kvar:

http://answers.ea.com/t5/NHL-15/PS4-NHL-15-Crash--CE-34878-0/...

I give up..

Medlem

Fanns någon tråd på Sonys forum, läs där om det är till någon hjälp. Jag såg bara rubriken.


signatur
Medlem

Låter ändå som det är något fel på din HDD. Har du pratat med dem i butiken du köpte den?


signatur

//Mikael Karlsson
Universal Studios

1
Skriv svar