Anubis Gate - Never Like This

Medlem
Anubis Gate - Never Like This

Weehoo! Mer progressiv metal åt folket. Anubis Gate har släppt ett nytt album som de kallar Horizon.
Det nya albumet bryter gammal mark och låter ungefär som mekaniska vågor som fortplantar sig rappt genom en salig blandning av kväve och syre, någonstans inom frekvensspannet 10Hz-25Khz. Du har med andra ord alla förutsättningar du behöver för att höra vad som händer i skapelsen.

#blogg

Anubis Gate - Never Like This

Det låter lite "mjukare" än vad jag trodde, men det var bra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det låter lite "mjukare" än vad jag trodde, men det var bra.

Håller med, men de har hittat ett sound som inte låter mjäkigt, vilket det lätt kan bli annars. Inte helt olikt Circus Maximus?

Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av walter_iego:

Det låter lite "mjukare" än vad jag trodde, men det var bra.

Håller med, men de har hittat ett sound som inte låter mjäkigt, vilket det lätt kan bli annars. Inte helt olikt Circus Maximus?

Maximus har också blivit lite softare, men det gör inget. De gör det bra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av walter_iego:

Det låter lite "mjukare" än vad jag trodde, men det var bra.

Håller med, men de har hittat ett sound som inte låter mjäkigt, vilket det lätt kan bli annars. Inte helt olikt Circus Maximus?

Maximus har också blivit lite softare, men det gör inget. De gör det bra.

Sanning! Gillar att de leker med låtnamnen när de tar in låten ovan i spår 9 - A Dream Within a Dream. Dream Theater har gjort det någon gång också vill jag minnas.

Medlem

Fan, superproducenten Jakob Hansen har alltså lämnat bandet? Helt missat Låter dock som om han fortfarande haft en hand i ljudet. Svängig låt för övrigt!

Medlem
Skrivet av enboomer:

Fan, superproducenten Jakob Hansen har alltså lämnat bandet? Helt missat Låter dock som om han fortfarande haft en hand i ljudet. Svängig låt för övrigt!

Ja, tyvärr. Gillar dock de två senaste plattorna med Henrik som sjunger istället.

1
Skriv svar