Vad vill du veta om The Division?

Robot
Vad vill du veta om The Division?

Om några timmar intervjuar vi Massive Entertainment - ställ din frågor nu!

#massive-entertainment, #tom-clancys-the-division


Medlem
Vad vill du veta om The Division?

Hur många spelare kommer man kunna möta i sin "instans" som te.x Destiny kör på 12 spelare i varje. Och kan man välja att pvpa vilken spelare som helst?

Medlem

Hur öppet kommer det vara?

Medlem

På ett ungefär, vilka datorkomponenter är minimum och rekommenderas? (systemrequirements)

Medlem

När släpps det?

Medlem

Hur kommer mikrotransaktionerna skötas?

Kommer t.ex "bag space" som du köper, vara helt omöjligt att få tag på genom att bara spela spelet. (ryggsäck med plats för 8 föremål kan köpas, gentemot en ryggsäck med plats för bara 6 föremål genom att spela)

Eller kommer det som kostar ligga bakom en massiv tids-vägg?

Bonus fråga:
Kommer vapen/modifikationer samt "premium" (bonus xp osv) säljas?

Medlem

Kommer det någonsin släppas?

Har man lyssnat på kritiken som Destiny har fått om att det finns för lite att göra efter att man nått max-level?

Medlem

Kan man välja att spela helt själv, offline. Eller är man alltid online och spelar på en server?

Medlem

Kommer det släppas någon form av demo? Firaxis fick ju mycket credit för att ha gjort det nyligen med Civilization Beyond Earth.

Finns det några påskägg eller skämt riktat till oss svenskar? Exempelvis konstiga skyltar på svenska eller dalahästar i något fönster... Ni förstår.

Kommer spelet släppas samtidigt på alla plattformar på riktigt och ingen sen uppskjutning på ett par månader för oss PC-spelare som Ubisoft ofta har?

Vilken plattform rekommenderar ni som utvecklat spelet att vi spelar på/vilken plattform spelar ni själva helst The Division på?

Skribent

Frågor jag glömde/missade/slarvade/ bort/inte hade tid med under Gamescom:

Exakt hur fritt blir spelet? Linjära pärlband av uppdrag? Stora "hubbar"?


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Jag är livrädd för att Ubi kommer göra en á la Watch Dogs på Divsion. Effekterna i WD(Trailen) såg skitsnyggt ut och sedan kom ett spel som inte liknade trailern något.

Allt man sett på The Divisions spel/trailers så hoppas jag verkligen att ni tar er tid med de små detaljerna och låt inte UbiSoft konsollifiera detta spel. Jag vet att ni har eran grund i PC-spel. Även att ni hinner testa spelet ordentligt innan det släppts. Har varit allt för mycket problem med spelsläpp på senaste tiden.

Jag ser verkligen fram emot detta spel och kan knappt vänta.

Medlem

ALLT!
Nää då, men de pratar ju mycket i videon om RPG.

Hur är den biten, rpg? Hur djupt går det så att säga.
Om jag dödar någon, kan jag loota kroppen? Vad styr looten?
Kan jag ta upp dennes ammo? Vapen? Övrig utristning? eller är det relativt låst och random?
Efter som de säger att ammo är hårdvaluta..
(Last of Us förstördes för mig när det var väldigt random loot; om jag klubbade ihjäl någon med en pistol och hoppades på lite ammo eller nytt vapen, så droppades inte vapnet eller ammon.. Men när jag hade ihjäl någon utan ett handeldvapen så kunde ammo droppa..).

Om jag dör hur mycket förlorar jag? Tappar jag lite ammo, mat/first aid? Xp? Hur långt ifrån min ödesplats spawnar jag? och måste jag springa till min kropp och få tillbaka all min gear eller delvis av den alt. Hämnas min död och ta tillbaka min utrustning? Eller kommer allt som det var innan, jag dog? med 93 skott, 2 mat/first aid osv.

Medlem

Vad är målet med PC, 30fps, 60fps, 120fps eller 144fps i 1080p

SoL
Medlem

Hur är det om man spelar själv, kommer man ha en grupp datorstyrda "vänner" eller är man helt själv och springer runt?

Kommer det finnas fordon, vilka?

Medlem

Hur mycket kommer man att kunna köra själv?

Medlem

När man spelar i en grupp, hur kommer fienden att förändras? Kommer de få nya egenskaper som extra vapen, skottsäker väst, bättre på att sikta etc, eller blir det som i Borderlands och alla fiender får bara enormt med liv och förvandlas till trista bullet sponges?

Kan vi ha hundar som kompanjoner i spelet?

Kan vi öppna dörren på en bil, lossa på handbromsen, sedan knuffa bilen framåt längs med en gata som en stor sköld?

Kommer PC-versionen stödja 21:9 upplösning, möjlighet att ändra FOV och byta funktioner på tangenter?

Color blind option för oss som är färgblinda?

Kan jag montera en ficklampa på ett vapen och sedan blända fiender med den?

Vad begränsar hur mycket vi kan bära med oss? Vikt, bestämt antal föremål, rutsystem som i Diablo?

Om jag pratar med mina medspelare via VOIP, kan fienden höra oss?

Kan vi skjuta igenom dörrar och tunna väggar om vi har rätt vapen och ammunition, eller är en sliten tygsoffa likvärdig med ogenomtränglig pansar?

Kan vi ändra ljusförhållandena i ett rum genom att tända lyset, skjuta på en lampa, dra ner gardinerna eller slå sönder ett täkt fönster?

Hur påverkas eld, rök och tårgas utav vind, snö, regn och brandsläckarsystem?

Om marken är blöt, kan vi riva ner elkablar som slår ut fiender?

Kommer svenska vapnet AK5C vara i spelet?

Om vi har på oss en skyddsmask eller glasögon, kommer dessa imma igen när vi flyttar oss mellan kall och varm miljö? Kan de bli smutsiga med lera och få repor?

Kan vi använda icke dödliga vapen och attacker på fiender? Någon fördel med detta?

Hur fördelas loot mellan spelare?

Hur fungerar närstrider? QTE, button smashing, eller blir The Division det inofficiella "Ubisoft MMA"?

Hur fungerar re-spawns när vi dör?

Hur fungerar mat och vatten? Nödvändigt för att överleva, en handelsvara eller en quick heal?

Kan vi spela tillsammans med kompisar som har mycket högre level och slås i svårare områden? City of Heroes löste det med sitt underbara Sidekick/mentor system.

Om jag har hög level, kan jag gå tillbaka till tidiga områden och få en rolig utmaning med passande belöningar, eller kommer jag dit som en odödlig krigsgud?

Om jag gillar min karaktärs utseende men hittar bättre utrustning som dock är ful, kan jag överföra föremålets stats/egenskaper till det jag har på mig nu (tänk Transfmutation stones i Guild Wars 2).

Medlem

Hur varierande är looten?
Hur mycket loot finns det dvs pratad vi Destiny klass eller Diablo?
Hur varierande är uppdragen?
Hur mycket krut har de lagt på "endgame"?
Lvl tak?


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem

Kommer det vara någon slags in-game event? Som håller kvar spelarna..


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem

Kommer spelet att stödja Playstation 4 Share Play?


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

Hur går det att spela med spelare med olika levels och utrustning?


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

Det har ju sagts att man ska bevara klassiska tank/dps/healer-roller. Men i gameplay-videos vandrar hela spelarlaget runt i skinnjackor och tar skydd bakom bilar och betong.

Jag undrar därför hur just tank-rollen, vars uppgift är att absorbera skada, ska fungera och spelas för att kontrollera stridsfältet. Är det utrop med elaka kommentarer och hån från skydd som gäller, för att hålla fiendens uppmärksamhet?

Gen
Medlem

Grafik:
¤ Kommer grafiken nedgraderas när release slutligen sker? Eller får vi det alla trailers utlovat?
¤ Kommer stöd för SLI?
¤ Får vi stöd för Triple Buffering?
¤ Räcker ett 4GB kort för maximala grafikinställningar i 1440p?
¤ Kommer ni att ge oss många grafikinställningar för PC versionen? Eller blir det bara några få "a.k.a. konsolifierat"?
¤ Hur mycket väderpåverkan blir det i spelet?
¤ Kommer inbyggt stöd för Benchmarks?

World design:
¤ Kommer det finnas "Sanctuaries" där man kan vila?
¤ Kommer man kunna gå in i de flesta byggnader?
¤ Får man access till taken? (hoppas inte för att slippa sniperfest)

Items:
¤ Kommer det finnas en marketplace där man kan sälja/köpa?
¤ Vad är det för valuta? Och kommer det bara finnas en?
¤ Är looten personlig? Eller delad? Om delad, är det på olika nivåer dvs crate loot gällande ett quest är enbart delad med sin grupp men man kan hitta worldloot som respawnar?

Quests
¤ Är quests baserat på events som dynamiskt dyker upp på kartan för alla spelare? Eller följer man specifika quests som i t ex WoW?
¤ Kommer det att finnas quest items man hittar i världen som startar nya events?

Medlem

Be dom tona ner hur jävla häftigt detta är, besvikelsen är ju oundviklig hur bra det än kommer bli!
(Jag har inte blivit såhär uppspelt över ett spel sen jag fick min NES)

Samt poängtera hur bra ryggbiffen på Mando i Malmö är.

Medlem

Den stora frågan är ju självfallett om man verkligen stänger bildörrar automatiskt när man smyger förbi, som de visas i trailern...

Medlem

Vad har spelet för egenskaper som gör den till en survival? Äre t.ex äta, dricka osv.?


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem

Kommer det finnas mikrotransaktioner (dvs bli pay to win) och hur kommer online fungera?


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Kommer PC-versionen att optimeras och anpassas efter tangentbord och mus och ha ha gott om valmöjligheter för grafikinställningar?

Kommer vi få stöd för moddar på PC, och i så fall i vilken omfattning?

Har grafiken nedgraderats sen då ni först visade upp spelet?

Stöd för Oculus Rift?

Hur öppen blir spelvärlden?

Hur många svårighetsgrader kommer man kunna välja mellan?

Medlem

Vilka dagar är FZ: på Gamex?


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

När/var/hur får vi se intervjun med Martin Hultberg?

Medlem

Varför valde de 3e persons perspektiv?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

12
Skriv svar