Nu kan du se film i 60 fps på Youtube

Robot
Nu kan du se film i 60 fps på Youtube

Mjukare flyt framöver från streamingjätten.

#star-citizen, #battlefield-hardline-5, #titanfall


Medlem
Nu kan du se film i 60 fps på Youtube

Smutt!

EDIT: Star Citizen i 60 FPS:

EDIT2: Det verkar inte fungera när den är inbäddad, eller gäller det bara för mig?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv

Trevligt! Men alla konsolspel som visas upp på Youtube hamnar ju ändå på 30fps.

Releasehästryttare

Gött mos , men vi får säkert vänta ytteligare 10 år tills vi får 120 fps :/

Redaktör
Skrivet av Puscifer:

Smutt!

EDIT: Star Citizen i 60 FPS:

Fint, la in den i nyheten.


signatur
Medlem

Vad är detta för "nyhet"? Det borde stå att från i juni i år så har du kunnat se innehåll i 60 FPS på Youtube... Detta är ingen nyhet utan en "gammelhet"

Edit: skrivfel

Medlem
Inaktiv

Sjukt vilken stor skillnad det är mellan 30 och 60fps.

Medlem
Skrivet av Segas:

Trevligt! Men alla konsolspel som visas upp på Youtube hamnar ju ändå på 30fps.

Kan vi någonsin släppa detta tramset? Ja många spel till konsol är 30 FPS, men inte alla. Det hela handlar om vad utvecklarna vill satsa på, öka grafik eller ha hög bilduppdatering och har inte så mycket annat än det att göra.

Här ta bara en video jag laddade upp igår för att testa 60 FPS på Youtube, men vist IM@S är väl nu plötsligt inte längre ett konsol spel då spelet körs i 60 FPS.

https://www.youtube.com/watch?v=Xl0oujcIJjo

Inaktiv
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av Segas:

Trevligt! Men alla konsolspel som visas upp på Youtube hamnar ju ändå på 30fps.

Kan vi någonsin släppa detta tramset? Ja många spel till konsol är 30 FPS, men inte alla. Det hela handlar om vad utvecklarna vill satsa på, öka grafik eller ha hög bilduppdatering och har inte så mycket annat än det att göra.

Här ta bara en video jag laddade upp igår för att testa 60 FPS på Youtube, men vist IM@S är väl nu plötsligt inte längre ett konsol spel då spelet körs i 60 FPS.

https://www.youtube.com/watch?v=Xl0oujcIJjo

Det är inget trams faktiskt...det är ju så det är. Majoriteten av konsolspel körs i fattiga 30 fps och ser ut som skit. Varje spel som släpps både på konsol och PC, så ser konsolspelen mycket värre ut - OCH körs i 30 fps. Bättre att släppa på onödig grafik och låta spelet flyta på ordentligt.

Föga förvånande så verkar spelet du länkade till flyta på fint i 60 fps. Det ser ju onekligen ut att tillhöra eran kring 90-talet...mycket imponerande...grafiskt...eller inte.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av Segas:

Trevligt! Men alla konsolspel som visas upp på Youtube hamnar ju ändå på 30fps.

Kan vi någonsin släppa detta tramset? Ja många spel till konsol är 30 FPS, men inte alla. Det hela handlar om vad utvecklarna vill satsa på, öka grafik eller ha hög bilduppdatering och har inte så mycket annat än det att göra.

Här ta bara en video jag laddade upp igår för att testa 60 FPS på Youtube, men vist IM@S är väl nu plötsligt inte längre ett konsol spel då spelet körs i 60 FPS.

https://www.youtube.com/watch?v=Xl0oujcIJjo

Ja du, i det här fallet anser jag att Segas konstaterar ett faktum och det är bra att påpeka detta, enligt mig.
Så länge det finns de som anser att det är löjligt med att begränsa bilduppdateringen till 30 bildrutor i sekunden, oavsett om det gäller ett strategispel eller ett bilspel, så kommer inte denna så kallade "trams" (som du väljer att uttrycka det) att släppas.
Du får helt enkelt finna dig i att det som du kallar trams är något som andra vill, och kommer att klaga på, i tid och otid.

Så, i slutändan, kan vi sluta tramset med att en person eller en grupp med person ska få bestämma vad folk ska klaga på och inte klaga på?

Stavfel*

Medlem
Skrivet av Segas:

Trevligt! Men alla konsolspel som visas upp på Youtube hamnar ju ändå på 30fps.

Youtube består av mer än spelvideos...

Medlem
Skrivet av Sanazin:

Ja du, i det här fallet anser jag att Segas konstaterar ett faktum och det är bra att påpeka detta, enligt mig.
Så länge det finns de som anser att det är löjligt med att begränsa bilduppdateringen till 30 bildrutor i sekunden, oavsett om det gäller ett strategispel eller ett bilspel, så kommer inte denna så kallade "trams" (som du väljer att uttrycka det) att släppas.
Du får helt enkelt finna dig i att det som du kallar trams är något som andra vill, och kommer att klaga på, i tid och otid.

Så, i slutändan, kan vi sluta tramset med att en person eller en grupp med person ska få bestämma vad folk ska klaga på och inte klaga på?

Stavfel*

Tramset jag snackar om är precis som du skrev i ditt första inlägg, dvs påpekar att alla spel är 30 FPS, vilket så inte är fallet som du verkar tro att det är.

Jag har inte nämnt något annat, om att det är acceptabelt, eller att man måste acceptera det, vet inte ens vad du fick det ifrån, vad jag sa är att alla spel INTE är 30 FPS. och att det är helt upp till spelutvecklarna på vad de satsar på.

Medlem

Men vänta nu lite, har inte ni redan postat denna nyheten, fast för bra länge sedan?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Men vänta nu lite, har inte ni redan postat denna nyheten, fast för bra länge sedan?

60 FPS blev aktiverat för oss alla igår, dvs varför nyheten blev aktuell igen. Den gamla nyheten handlar om att Youtube ska börja erbjuda 60 FPS.

Medlem

Notera att 30 fps och 30 fps kan upplevas helt olika. Nfs rivals i 30 fps är helt ok medans Last of us i 30 fps (läget) är ospelbart och hackar konstant.

Inaktiv
Skrivet av Devan:

Gött mos , men vi får säkert vänta ytteligare 10 år tills vi får 120 fps :/

Jo för det är så jävla viktigt när man passivt kollar på något.

Medlem

Faan. Nu kommer jag också ansluta mig till alla haters som klankar ner på spelutvecklarna när de låser spelen till 30 FPS. Damn it!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Meh, fortfarande något som inte blir bra. Bitrate nästa kanske?

Medlem
Skrivet av NoiizeR:

Notera att 30 fps och 30 fps kan upplevas helt olika. Nfs rivals i 30 fps är helt ok medans Last of us i 30 fps (läget) är ospelbart och hackar konstant.

Fick som vanligt ont i huvudet av Rivals och 30 FPS men som tur kan man högerklicka på spelet i Origin och skriva in kommandot så spelet låses till 60 FPS.

Lite synd det där med låg upplösning och 30 FPS på konsoll. Var sugen på att köpa en PS4:a men klarar inte av bilden.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av Segas:

Trevligt! Men alla konsolspel som visas upp på Youtube hamnar ju ändå på 30fps.

Kan vi någonsin släppa detta tramset? Ja många spel till konsol är 30 FPS, men inte alla. Det hela handlar om vad utvecklarna vill satsa på, öka grafik eller ha hög bilduppdatering och har inte så mycket annat än det att göra.

Här ta bara en video jag laddade upp igår för att testa 60 FPS på Youtube, men vist IM@S är väl nu plötsligt inte längre ett konsol spel då spelet körs i 60 FPS.

https://www.youtube.com/watch?v=Xl0oujcIJjo

Det är inget trams faktiskt...det är ju så det är. Majoriteten av konsolspel körs i fattiga 30 fps och ser ut som skit. Varje spel som släpps både på konsol och PC, så ser konsolspelen mycket värre ut - OCH körs i 30 fps. Bättre att släppa på onödig grafik och låta spelet flyta på ordentligt.

Föga förvånande så verkar spelet du länkade till flyta på fint i 60 fps. Det ser ju onekligen ut att tillhöra eran kring 90-talet...mycket imponerande...grafiskt...eller inte.

lika idiotisk kommentar tillbaka här.

Majoriteten av pc spelarena kör med fattiga intel HD 4000 grafikchippet
http://store.steampowered.com/hwsurvey/videocard/
fan inte ens lastgen grafik där.
löl


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Segas:
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av Segas:

Trevligt! Men alla konsolspel som visas upp på Youtube hamnar ju ändå på 30fps.

Kan vi någonsin släppa detta tramset? Ja många spel till konsol är 30 FPS, men inte alla. Det hela handlar om vad utvecklarna vill satsa på, öka grafik eller ha hög bilduppdatering och har inte så mycket annat än det att göra.

Här ta bara en video jag laddade upp igår för att testa 60 FPS på Youtube, men vist IM@S är väl nu plötsligt inte längre ett konsol spel då spelet körs i 60 FPS.

https://www.youtube.com/watch?v=Xl0oujcIJjo

Det är inget trams faktiskt...det är ju så det är. Majoriteten av konsolspel körs i fattiga 30 fps och ser ut som skit. Varje spel som släpps både på konsol och PC, så ser konsolspelen mycket värre ut - OCH körs i 30 fps. Bättre att släppa på onödig grafik och låta spelet flyta på ordentligt.

Föga förvånande så verkar spelet du länkade till flyta på fint i 60 fps. Det ser ju onekligen ut att tillhöra eran kring 90-talet...mycket imponerande...grafiskt...eller inte.

lika idiotisk kommentar tillbaka här.

Majoriteten av pc spelarena kör med fattiga intel HD 4000 grafikchippet
http://store.steampowered.com/hwsurvey/videocard/
fan inte ens lastgen grafik där.
löl

Sorry to break it to you, men 4,5 % är inte en majoritet. Att HD 4000 är vanligast beror enbart på att det finns en väldig massa grafikkort att välja mellan, vilket gör att ensklida kort inte lätt kan dominera marknaden.

Med det sagt så är kriget mellan PC- och konsolspelare ganska löjligt. Personligen anser jag att PC ger en bättre upplevelse, men jag rackar inte ner på andra för det. Det är inte konsolspelarnas fel att spelbolagen fuckar upp portningar (bortsett från faktumet att de är så många). Samtidigt är klagomål på spelutvecklare som släpper usla portningar inte ett personangrepp på konsolspelare. Fattar inte varför folk blir så jävla upphetsade.

Medlem

Very nice!!


signatur

Game long and prosper

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Segas:
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av Segas:

Trevligt! Men alla konsolspel som visas upp på Youtube hamnar ju ändå på 30fps.

Kan vi någonsin släppa detta tramset? Ja många spel till konsol är 30 FPS, men inte alla. Det hela handlar om vad utvecklarna vill satsa på, öka grafik eller ha hög bilduppdatering och har inte så mycket annat än det att göra.

Här ta bara en video jag laddade upp igår för att testa 60 FPS på Youtube, men vist IM@S är väl nu plötsligt inte längre ett konsol spel då spelet körs i 60 FPS.

https://www.youtube.com/watch?v=Xl0oujcIJjo

Det är inget trams faktiskt...det är ju så det är. Majoriteten av konsolspel körs i fattiga 30 fps och ser ut som skit. Varje spel som släpps både på konsol och PC, så ser konsolspelen mycket värre ut - OCH körs i 30 fps. Bättre att släppa på onödig grafik och låta spelet flyta på ordentligt.

Föga förvånande så verkar spelet du länkade till flyta på fint i 60 fps. Det ser ju onekligen ut att tillhöra eran kring 90-talet...mycket imponerande...grafiskt...eller inte.

lika idiotisk kommentar tillbaka här.

Majoriteten av pc spelarena kör med fattiga intel HD 4000 grafikchippet
http://store.steampowered.com/hwsurvey/videocard/
fan inte ens lastgen grafik där.
löl

Vilket grafikkort/chip man lirar på bestämmer man själv som passar det spelet/upplösning man lirar. 30 fps på konsol är något ni måste spela i. Ni kan inte välja, ni är låsta med ett lås där ingen nyckel har skapats för att öppna låset.

Medlem

kommer det komma till firefox senare då eller? för jag klarar verkligen inte av chrome, segar ner datorn som fan för mig åtminstone.

Medlem

Jag ser ingen skillnad. Vad är grejen med de här?

Medlem
Skrivet av spel_15:

Jag ser ingen skillnad. Vad är grejen med de här?

Gå och kolla ögonen, eller skaffa en bättre dator.

Medlem

Så sjukt snyggt, fick nästan bånge!

Medlem
Skrivet av cyzed:

Vad är detta för "nyhet"? Det borde stå att från i juni i år så har du kunnat se innehåll i 60 FPS på Youtube... Detta är ingen nyhet utan en "gammelhet"

Edit: skrivfel

Det har inte varit tillgängligt för alla förrän nu.

12
Skriv svar