The Evil Within patchar bilduppdateringen

Robot
Medlem
The Evil Within patchar bilduppdateringen

Tror det snarare är att spelet floppad till PC så det var en bedrövlig portning, PC spelare ställer krav på sina spel i jämförelse med konsolfolket.

Tur att Bethesda inser det, hoppas Fallout 4 eller The Elder Scrolls 6 inte blir så jävla konsolskadat.

Medlem

Varför sätter dom dit ett "FPS-lås" överhuvudtaget? ingen som vill ha en "filmkänsla" i ett spel... sätt då dit så man kan låsa den istället, men aldrig att det ska vara låst från start...

Inaktiv

Någon gång kanske dessa utvecklare lär sig att PC-spelare inte vill spela i konsol-slowmo. Vi är inte begränsade till gårdagens klena hårdvara.

Medlem

Tar de bort fps-låset? Jag tolkar det som att de lägger till ytterligare ett, på 60fps.

Skribent
Skrivet av Redstar:

Tar de bort fps-låset? Jag tolkar det som att de lägger till ytterligare ett, på 60fps.

Patchar bort fps-låset.. Och lägger till ett nytt

(Ändrade rubriken.)


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Tyvärr är inte spelet optimerat för fem öre, flyter förjävligt med min i7 4770k @ 4.2 Ghz och överklockade GTX 970. Långt ifrån 60 fps där jag befinner mig i spelet just nu.

Medlem

Fps lås borde vara olagligt

Medlem

Så trevligt att det lönar sig att gnälla. Men naturligtvis fånigt att problemet fanns där från början.

Skrivet av Ztreek:

Tror det snarare är att spelet floppad till PC så det var en bedrövlig portning, PC spelare ställer krav på sina spel i jämförelse med konsolfolket.

Tur att Bethesda inser det, hoppas Fallout 4 eller The Elder Scrolls 6 inte blir så jävla konsolskadat.

Konsolspelare ställer krav. Däremot ser kravlistan inte alltid likadan ut vilket många utgivare inte fattar när de portar konsolspel till PC.

Medlem

Spelet är tråkigt, det har dålig spelkontroll och är inte läskigt för fem öre. Spelar ingen roll hur många fps det har då, fortfarande samma tråkiga spel.

Medlem

tråkigt att dom skiter i konsolspelarna


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:

Spelet är tråkigt, det har dålig spelkontroll och är inte läskigt för fem öre. Spelar ingen roll hur många fps det har då, fortfarande samma tråkiga spel.

Jag fick någon dålig vibb av att kontrollerna för att sikta är som i t.e.x resident evil 4. Stämmer det? Vågar inte skaffa det av just den anledningen för jag hatade det sättet att sikta

Medlem

Hoppades det var konsol-versionen de skulle patcha men tji fick jag. Blir inget köp förens den versionen är spelbar. D.v.s. Minst 30-fps konstant.

Medlem

För sent. Jag är inte ens särskilt insatt i skräckspel, men jag vet ändå att The Evil Within ska undvikas som pesten. När ska utgivarna lära sig att det är lönlöst att försöka blåsa folk som har tillgång till öppna diskussioner på nätet?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Ett jävla gnäll alltså. Kommer ni ens upp till 60fps? Inte? Va fan klagar ni på?

Medlem

för sent nu, jäkla skitspel inte ens riktig skräck... spela då isolation istället för detta gore spel...

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av EpicGoblin:

Spelet är tråkigt, det har dålig spelkontroll och är inte läskigt för fem öre. Spelar ingen roll hur många fps det har då, fortfarande samma tråkiga spel.

Jag fick någon dålig vibb av att kontrollerna för att sikta är som i t.e.x resident evil 4. Stämmer det? Vågar inte skaffa det av just den anledningen för jag hatade det sättet att sikta

Jo det är väldigt weird zoom. Men är väl för att göra det läskigt, med mindre synfält.

Medlem
Skrivet av rewoX:

Varför sätter dom dit ett "FPS-lås" överhuvudtaget? ingen som vill ha en "filmkänsla" i ett spel... sätt då dit så man kan låsa den istället, men aldrig att det ska vara låst från start...

Tyvärr kodar många idag med enbart konsol i åtanke och gör därför frame-dependent scripts, vilket innebär att istället för att köra med faktisk tid i sekunder för att bestämma ut hur länge poison ska vara aktiv på ens karaktär så kör de med frames. Jag vet inte varför, det kanske är mindre krävande på resurserna eller så är de bara lata. Jag gissar på det sistnämnda.

Medlem

Hur tror ni att spelet ser ut då med 60 FPS om det inte är helt gjort för de? Jag vet att vissa PC- spelare t.ex. låste upp FPS:en till 60 eller 120 om jag inte minns fel på spelet Need For Speed Rivavals och då blev spelet nästan ospelbart. Bilarna riktigt flög iväg och 100 km i timmen kändes som 320.

Frågan är om spelet nu är trasigt eller fungerar någorlunda bra som innan, samt även kanske är bättre nu.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem
Skrivet av The Gamer:

Hur tror ni att spelet ser ut då med 60 FPS om det inte är helt gjort för de? Jag vet att vissa PC- spelare t.ex. låste upp FPS:en till 60 eller 120 om jag inte minns fel på spelet Need For Speed Rivavals och då blev spelet nästan ospelbart. Bilarna riktigt flög iväg och 100 km i timmen kändes som 320.

Frågan är om spelet nu är trasigt eller fungerar någorlunda bra som innan, samt även kanske är bättre nu.

http://lmgtfy.com/?q=working+need+for+speed+rivals+fps+unlock

Översta resultatet ... -_-
För övrigt fungerar The Evil Within bra med 60 FPS, låsning m.h.a vsync, har då inte märkt av att någon del av spelet skulle vara en faktor av bilduppdateringsfrekvensen.

Medlem
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av The Gamer:

Hur tror ni att spelet ser ut då med 60 FPS om det inte är helt gjort för de? Jag vet att vissa PC- spelare t.ex. låste upp FPS:en till 60 eller 120 om jag inte minns fel på spelet Need For Speed Rivavals och då blev spelet nästan ospelbart. Bilarna riktigt flög iväg och 100 km i timmen kändes som 320.

Frågan är om spelet nu är trasigt eller fungerar någorlunda bra som innan, samt även kanske är bättre nu.

http://lmgtfy.com/?q=working+need+for+speed+rivals+fps+unlock

Översta resultatet ... -_-
För övrigt fungerar The Evil Within bra med 60 FPS, låsning m.h.a vsync, har då inte märkt av att någon del av spelet skulle vara en faktor av bilduppdateringsfrekvensen.

ja, de kanske har fixat need for speed nu så att det flyter på bättre i 60 fps utan att det går så snabbt, men jag vet att det inte fungerade så bra för ett tag sedan vilket den här videon kan bevisa: http://www.youtube.com/watch?v=agl6eoJ84jk


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av The Gamer:

Hur tror ni att spelet ser ut då med 60 FPS om det inte är helt gjort för de? Jag vet att vissa PC- spelare t.ex. låste upp FPS:en till 60 eller 120 om jag inte minns fel på spelet Need For Speed Rivavals och då blev spelet nästan ospelbart. Bilarna riktigt flög iväg och 100 km i timmen kändes som 320.

Frågan är om spelet nu är trasigt eller fungerar någorlunda bra som innan, samt även kanske är bättre nu.

http://lmgtfy.com/?q=working+need+for+speed+rivals+fps+unlock

Översta resultatet ... -_-
För övrigt fungerar The Evil Within bra med 60 FPS, låsning m.h.a vsync, har då inte märkt av att någon del av spelet skulle vara en faktor av bilduppdateringsfrekvensen.

Inget fix från utvecklarna (tyvärr) men kommandot gar alltid funnits.
Den där startup-kommandon körde jag från dag 1. Förstår inte varför det var så jädrans svårt för utvecklarna att lägga in det via en patch. Ren lathet och nonchalans =/

Medlem
Skrivet av The Gamer:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av The Gamer:

Hur tror ni att spelet ser ut då med 60 FPS om det inte är helt gjort för de? Jag vet att vissa PC- spelare t.ex. låste upp FPS:en till 60 eller 120 om jag inte minns fel på spelet Need For Speed Rivavals och då blev spelet nästan ospelbart. Bilarna riktigt flög iväg och 100 km i timmen kändes som 320.

Frågan är om spelet nu är trasigt eller fungerar någorlunda bra som innan, samt även kanske är bättre nu.

http://lmgtfy.com/?q=working+need+for+speed+rivals+fps+unlock

Översta resultatet ... -_-
För övrigt fungerar The Evil Within bra med 60 FPS, låsning m.h.a vsync, har då inte märkt av att någon del av spelet skulle vara en faktor av bilduppdateringsfrekvensen.

ja, de kanske har fixat need for speed nu så att det flyter på bättre i 60 fps utan att det går så snabbt, men jag vet att det inte fungerade så bra för ett tag sedan vilket den här videon kan bevisa: http://www.youtube.com/watch?v=agl6eoJ84jk

NFS är ett exempel på hur man inte ska göra eftersom de kopplat hastigheten på spelet direkt till frameraten. Det finns absolut ingen anledning att koda på det viset, speciellt inte i ett bilspel där hög framerate verkligen är något positivt. Troligtvis hade utvecklarna teambuilding med open bar kvällen innan det beslutet godkändes.

The Evil Within funkar inte så och därför går det bra med högre framerate än 30 fps.

Medlem
Skrivet av Redstar:

Tar de bort fps-låset? Jag tolkar det som att de lägger till ytterligare ett, på 60fps.

Och varje dag är en dag närmre döden, efter midsommar blir det bara mörkare och glaset är alltid halvtomt. Annars mår du?

1
Skriv svar