Robot
Dirty Bomb

Varken Quake Wars eller Brink blev något nytt Wolfenstein: Enemy Territory. Men Dirty Bomb kan bli en tidsmaskin till shootergenrens guldålder. Vi har provspelat.

#brink, #bethesda, #splash-damage, #batman-arkham-origins, #wolfenstein-enemy-territory, #quake-wars-enemy-territory, #dirty-bomb, #counter-strike-global-offensive, #team-fortress-2


Medlem
Dirty Bomb

Ser inte helt fel ut. Kanske något man provar.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Propy:

Ser inte helt fel ut. Kanske något man provar.

Vi hoppas kunna köra en betautdelning snart!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Propy:

Ser inte helt fel ut. Kanske något man provar.

Vi hoppas kunna köra en betautdelning snart!

Det vore toppen! Håller tummarna för det och att spelet blir bra.

Medlem

Ser riktigt trevligt ut, fick lite cod vibbar and i like it. Hoppas på att det som calle sa att fz kanske kan köra en beta utdelning snart så man verkligen får testa detta

MEG
Medlem

Min första tanke när jag såg bilden var Team fortress 2...


signatur

Death is only the beginning

Medlem

det är något med det som får mig att inte vara helt såld på det, tror det är att det känns inte som att jag upplever något umpfh i när man väl skjuter någon. ett av många problem brink hade.

Och det andra jag störde mig på att jag upplever ljudkvalitet rätt usel.

ska nog krävas en hel del innan jag ger splash damage mina pengar igen.


signatur

God is dead

twm
Medlem

Har spelat sen Alphan, rätt så kul spel.
Dock var vissa banor obalanserade, har kanske fixats nu iofs. Inte spelat på några månader.

Samt att hoppandet var överdrivet, kunde hoppa fram o tillbaka mellan 2 raka pelare.
+ att anticheatet var uselt.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av MEG:

Min första tanke när jag såg bilden var Team fortress 2...

Ja, fast inte lika extremt i sin design.

Skrivet av Angust:

det är något med det som får mig att inte vara helt såld på det, tror det är att det känns inte som att jag upplever något umpfh i när man väl skjuter någon. ett av många problem brink hade.

Och det andra jag störde mig på att jag upplever ljudkvalitet rätt usel.

ska nog krävas en hel del innan jag ger splash damage mina pengar igen.

Ja, Brink saknade träffkänsla men tycker att detta gjorde ett bättre jobb på den fronten. Med tanke på f2p-modellen kräver det inte så mycket insats att i alla fall prova det, vilket jag tror är en stor fördel för Splash Damage efter Brink.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av twm:

Har spelat sen Alphan, rätt så kul spel.
Dock var vissa banor obalanserade, har kanske fixats nu iofs. Inte spelat på några månader.

Samt att hoppandet var överdrivet, kunde hoppa fram o tillbaka mellan 2 raka pelare.
+ att anticheatet var uselt.

Banbalanseringen är såklart viktig. Som jag uppfattade var Chapel en av de tidigaste banorna, med Underground en av de senaste och balanseringen var bättre på den senare.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av MEG:

Min första tanke när jag såg bilden var Team fortress 2...

Ja, fast inte lika extremt i sin design.

Skrivet av Angust:

det är något med det som får mig att inte vara helt såld på det, tror det är att det känns inte som att jag upplever något umpfh i när man väl skjuter någon. ett av många problem brink hade.

Och det andra jag störde mig på att jag upplever ljudkvalitet rätt usel.

ska nog krävas en hel del innan jag ger splash damage mina pengar igen.

Ja, Brink saknade träffkänsla men tycker att detta gjorde ett bättre jobb på den fronten. Med tanke på f2p-modellen kräver det inte så mycket insats att i alla fall prova det, vilket jag tror är en stor fördel för Splash Damage efter Brink.

okey skönt att träffkänslan är bättre i detta än den var i brink. missade att det var ett f2p spel. ska då ge det iaf en chans.


signatur

God is dead

Medlem

Betanyckel tack!

Releasehästryttare

Tycker det ser bedrövligt ut , explotionerna och map layouten ser ut some något sen tidigt 2000-tal

Medlem

Jag spelat kontinuerligt sedan alfan. Spelet i grunden är mycket likt Enemy Territory. Banorna har balanseratsom rätt mycket sedan starten. Det är tydligt att dom jobbar aktivt med balansen på kartorna. Så länge dom uppdaterar och förfinar spelet i samma takt som nu så kommer man lösa de kvarvarande problemen.

Personligen tycker jag spelet är helt lysande men då är jag ju en gammal ET-räv också.

Medlem

Verkligen TF2 vibbar, men det behöver inte vara en dålig sak!

ELF
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Propy:

Ser inte helt fel ut. Kanske något man provar.

Vi hoppas kunna köra en betautdelning snart!

Det är snällt och så och ni vill nog hem till familjen efter en lång dags tangentbordssmattrande. Men ni har inte möjligheten att ta det lite senare så att vi som jobbar även har en chans?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Spelade ET så fingrarna blödde, quake wars lockade aldrig, brink var en buggig röra vid release o när det väl var ngrlunda fixat o bra fanns inga spelare kvar.

Gillar deras ideer och ser fram emot att prova även det här, ser underhållande ut. Hoppas det blir bra o att de får skörda framgångar, de förtjänar det.

Medlem

Fick en BETA nyckel för ett bra tag sen och vart riktigt imponerad redan då! Kul o se att de lyft på NDA:n lite iaf.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ELF:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Propy:

Ser inte helt fel ut. Kanske något man provar.

Vi hoppas kunna köra en betautdelning snart!

Det är snällt och så och ni vill nog hem till familjen efter en lång dags tangentbordssmattrande. Men ni har inte möjligheten att ta det lite senare så att vi som jobbar även har en chans?

Haha. Vi får se vad vi kan göra


signatur
Medlem

Heter inte spelet "Extraction" numer?

Lirade tidigare lite i alphan men det var så få som deltog att det var sällan man fick ihop en bra match. Men det har potential att bli fantastiskt roligt!

Kanske får installera detta igen och testa nu då.

edit:
Okej, läste att de bytt tillbaka till gamla namnet nu.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Såg väl på sin höjd OK ut.. Därimot sög ju rekylen i automatkarbinerna.. Ingen rekyl öht, eller det kanske är .22 lr dem skjuter?

Medlem
Skrivet av Devan:

Tycker det ser bedrövligt ut , explotionerna och map layouten ser ut some något sen tidigt 2000-tal

Grafik är inte spelkänsla


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av MEG:

Min första tanke när jag såg bilden var Team fortress 2...

Jepp, och första tanken när jag såg gameplay var... Team Fortress 2...

Måste ju givetvis inte vara något negativt i sig, har haft kul många hundra timmar TF2, men det ger ändå skumma vibbar.

MEG
Medlem
Skrivet av Frux:
Skrivet av MEG:

Min första tanke när jag såg bilden var Team fortress 2...

Jepp, och första tanken när jag såg gameplay var... Team Fortress 2...

Måste ju givetvis inte vara något negativt i sig, har haft kul många hundra timmar TF2, men det ger ändå skumma vibbar.

Absolut, TF2 är fortfarande riktigt kul, spelat kan ha sämre förebild (omde nu har haft TF2 som förbild)


signatur

Death is only the beginning

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av MEG:
Skrivet av Frux:
Skrivet av MEG:

Min första tanke när jag såg bilden var Team fortress 2...

Jepp, och första tanken när jag såg gameplay var... Team Fortress 2...

Måste ju givetvis inte vara något negativt i sig, har haft kul många hundra timmar TF2, men det ger ändå skumma vibbar.

Absolut, TF2 är fortfarande riktigt kul, spelat kan ha sämre förebild (omde nu har haft TF2 som förbild)

Har börjat spela TF2 igen i väntan på Dirty Bomb... så casual men ändå så hardcore på samma gång.


signatur
Medlem

Ser inte lika kul ut som Enemy Territory var, hade nog häldre sett en remake av den!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Nice. Gillade Quake Wars väldigt mycket. Högt tempo, ett äkta lagspel och tydliga klasser. Det här kan bli bra! Ser framemot en välskriven (välspelad) recension!

1
Skriv svar