Se Unreal Engine 4 med fantastisk ljussättning

Robot
Se Unreal Engine 4 med fantastisk ljussättning

Enlighten ger Epics spelmotor bättre ljussättning.

#epic, #tekken-7, #eve-valkyrie, #dead-island-2, #unreal-tournament


Medlem
Se Unreal Engine 4 med fantastisk ljussättning

Coolt

Medlem
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av EpicGoblin:

Coolt

Skrivet av EpicGoblin:

Coolt

Dubbelcoolt helt enkelt!


signatur
Releasehästryttare

Jag fattar inte vad epic tänker när de visar upp sin grafik motor i 720p och 20 fps, det är som de INTE vill sälja licencer till folk.. jag blir bara lessen när jag ser detta..

Medlem

Wow, TV-ljuset var särskilt imponerande!

Medlem
Skrivet av Devan:

Jag fattar inte vad epic tänker när de visar upp sin grafik motor i 720p och 20 fps, det är som de INTE vill sälja licencer till folk.. jag blir bara lessen när jag ser detta..

Folk/företag som är intresserade utav att köpa/licensera Unreal Engine 4 vet om att det är YouTube som är begränsningen här, inte motorn.

De (och i princip alla andra) vet om att grafikmotorn inte är begränsad till t.ex. 20 FPS och 720p.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Devan:

Jag fattar inte vad epic tänker när de visar upp sin grafik motor i 720p och 20 fps, det är som de INTE vill sälja licencer till folk.. jag blir bara lessen när jag ser detta..

Fast det är inte Epic som har gjort videon.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag tycker inte att det var så fränt ändå, det var mycket saker jag störde mig på. T.ex. så gav vaser och grejer ingen egen skugga eller reflektion i blanka ytor, men det kanske inte var implementerat i detta demo?

Medlem

Enlighten är väl en tredjepartslösning för GI som numera då även fungerar i UE4 och har inget med Epic att göra.

Releasehästryttare
Skrivet av Werzion:
Skrivet av Devan:

Jag fattar inte vad epic tänker när de visar upp sin grafik motor i 720p och 20 fps, det är som de INTE vill sälja licencer till folk.. jag blir bara lessen när jag ser detta..

Folk/företag som är intresserade utav att köpa/licensera Unreal Engine 4 vet om att det är YouTube som är begränsningen här, inte motorn.

De (och i princip alla andra) vet om att grafikmotorn inte är begränsad till t.ex. 20 FPS och 720p.

Är klart att det vet det , men åndå när man visar up en grafik motor så skall ju allt vara på max .. youtube kan ju visa 60 fps och 4k upplösning nu

Redaktör
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av EpicGoblin:

Coolt

Skrivet av EpicGoblin:

Coolt

Dubbelcoolt helt enkelt!

Hett! (Minus plus minus blir plus, va?)


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av EpicGoblin:

Coolt

Skrivet av EpicGoblin:

Coolt

Dubbelcoolt helt enkelt!

Hett! (Minus plus minus blir plus, va?)

Tompa, skippade du matematiken i skolan för att gå och köpa joltcola?


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av Werzion:
Skrivet av Devan:

Jag fattar inte vad epic tänker när de visar upp sin grafik motor i 720p och 20 fps, det är som de INTE vill sälja licencer till folk.. jag blir bara lessen när jag ser detta..

Folk/företag som är intresserade utav att köpa/licensera Unreal Engine 4 vet om att det är YouTube som är begränsningen här, inte motorn.

De (och i princip alla andra) vet om att grafikmotorn inte är begränsad till t.ex. 20 FPS och 720p.

Är klart att det vet det , men åndå när man visar up en grafik motor så skall ju allt vara på max .. youtube kan ju visa 60 fps och 4k upplösning nu

Det är helt meningslöst när den lilla skillnad det gör ändå förloras i videokompressionen. Jag tror du missar poängen med dessa teknikdemos.

Medlem

Längtar som fan tills de implementerat klart UE4 till Train Simulator serien! Nästa år förhoppningsvis!


signatur

// Bacon <3

Medlem

Mycket snyggt, men känns ändå lite meningslöst. Även om det är realtid är denna sortens grafik inte implementerbar i spel just nu vad jag vet, eller har jag fel?

Medlem

Och Unreal Engine 4 är så galet enkelt att arbeta i. Epic har verkligen lyckats med en absolut grym motor!


signatur

Have a good time!

Medlem

Synd att texturer var lågupplösta. Drar ner kvalitén på hela filmen lite. Men visst ljussättningen var snygg

1
Skriv svar