Assassin's Creed: Unity – fläskiga effekter till pc-versionen

Robot
Assassin's Creed: Unity – fläskiga effekter till pc-versionen
Medlem
Assassin's Creed: Unity – fläskiga effekter till pc-versionen

Faktiskt riktigt snyggt av det som visades i videon iaf, gillade särskilt inomhusmiljöerna.

Inaktiv

Blir man inte lite trött på utvecklare som optimerar sina spel för ett visst märke av grafikkort?

Q2 2014 var marknadsandelarna ~38% AMD, ~62% Nvidia för separata grafikkort; ~30% AMD, ~50% Nvidia, ~20% Intel bland steam-användare (källa: [http://www.anandtech.com/show/8446/the-state-of-pc-graphics-s...])

Jag antar att man kan argumentera att det är en bonus för de som har "rätt" märke på sitt/sina grafikkort, men om jag känner befolkningen på internet rätt kommer många välja att se det som att de med "fel" märke bestraffas med en i jämförelse undermålig produkt. Hur som helst innebär det att potentiellt 40-50% av målgruppen får en spelupplevelse med "sämre" grafik än övriga (alternativt 50-60% får "bättre" grafik än övriga).

Vad tycker fz-communityn? Bonus eller bestraffning?

EDIT: Länk lagad

Medlem
Skrivet av anon_17240:

Blir man inte lite trött på utvecklare som optimerar sina spel för ett visst märke av grafikkort?

Q2 2014 var marknadsandelarna ~38% AMD, ~62% Nvidia för separata grafikkort; ~30% AMD, ~50% Nvidia, ~20% Intel bland steam-användare (källa: http://www.anandtech.com/show/8446/the-state-of-pc-graphics-sales-q2-2014)

Jag antar att man kan argumentera att det är en bonus för de som har "rätt" märke på sitt/sina grafikkort, men om jag känner befolkningen på internet rätt kommer många välja att se det som att de med "fel" märke bestraffas med en i jämförelse undermålig produkt. Hur som helst innebär det att potentiellt 40-50% av målgruppen får en spelupplevelse med "sämre" grafik än övriga (alternativt 50-60% får "bättre" grafik än övriga).

Vad tycker fz-communityn? Bonus eller bestraffning?

Ja det är absolut tråkigt att vissa av oss kommer få möjligheten till en "bättre" upplevelse än andra bara för att man valt Nvidia över AMD. Det är överlag tråkigt med dessa låsta standarder så som PhysX vilket ger häftiga effekt åt Nvidia användare men sagda effekter saknas helt för AMD användare.

Jag måste dock säga att du kan garanterat räkna bort Intel-grafik användaren då deras kretsar ändå inte är kapabla till att spela spel på den nivån som uppvisas i videon. Det är ju ändå ca 39% (AMD användare) som "drabbas".

P.S, din länk funka inte för mig så här är en länk direkt till Steams egna undersökning http://store.steampowered.com/hwsurvey/

Medlem

Va? Grafik och bilduppdatering har ju ingen betydelse enligt Ubifail. "Dat cinematic feel" etc.

Medlem

Ja jag känner mig lite bestraffad för att jag sitter på ett amd kort. Tycker det är bedrövligt att inte alla ska ha tillgång till alla effekter i ett spel. Nu sitter ju jag på ett 7970 så jag kommer ju knappt kunna spela spelet ändå tydligen. Ja jag är bitter

Medlem

Vi som har pc kräver att få samma filmiska upplevelse som nextgen! Ge oss 24 fps och 720p. Allt annat är diskriminering.

Snyggt värre.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kul att spel börjar använda Tesselation lite mer nu.

Medlem

Så har vi ju den andra sidan där Unity tydligen kommer att stöda mantle. Så vem vet, unity kanske flyter på bättre på amd kort, även om Nvidia användare får mer grafiskt fluff.

Medlem

Kan AMD folket sluta gnälla? Varför köper ni AMD då? Det är väll inte Ubisofts fel att AMD inte väljer att investera? Jees..

Inaktiv
Skrivet av dafuq:

Kan AMD folket sluta gnälla? Varför köper ni AMD då? Det är väll inte Ubisofts fel att AMD inte väljer att investera? Jees..

Jag skulle äta upp min hatt (om jag ägt en) om inte Nvidia KRÄVT exklusivitets-avtal.

Vad gäller gnällandet så är det jag har problem med att de inte nöjer sig att konkurrera med hjälp av sina produkter och marknadsföring, de ska köpa konkurrensfördelar av spelutvecklare. Som att försöka piska konsumenter att köpa deras produkter istället för att odla den saftigaste moroten.
Köper jag grafikkort vill jag välja det alternativ som ger mig bäst prestanda för mina pengar, inte sitta och kolla igenom spelen jag vill spela och se vilket märke som sponsrat just de spelen. Slutar alltid med att man hamnar i rävsaxen där spel A rullar 15% bättre på AMD, men spel B rullar 15% bättre på nvidia, WHAT DO I DO? Pest eller kolera?

Medlem
Skrivet av anon_17240:
Skrivet av dafuq:

Kan AMD folket sluta gnälla? Varför köper ni AMD då? Det är väll inte Ubisofts fel att AMD inte väljer att investera? Jees..

Jag skulle äta upp min hatt (om jag ägt en) om inte Nvidia KRÄVT exklusivitets-avtal.

Vad gäller gnällandet så är det jag har problem med att de inte nöjer sig att konkurrera med hjälp av sina produkter och marknadsföring, de ska köpa konkurrensfördelar av spelutvecklare. Som att försöka piska konsumenter att köpa deras produkter istället för att odla den saftigaste moroten.
Köper jag grafikkort vill jag välja det alternativ som ger mig bäst prestanda för mina pengar, inte sitta och kolla igenom spelen jag vill spela och se vilket märke som sponsrat just de spelen. Slutar alltid med att man hamnar i rävsaxen där spel A rullar 15% bättre på AMD, men spel B rullar 15% bättre på nvidia, WHAT DO I DO? Pest eller kolera?

Man rånar en juvel butik och köper två datorer

Medlem
Skrivet av anon_17240:
Skrivet av dafuq:

Kan AMD folket sluta gnälla? Varför köper ni AMD då? Det är väll inte Ubisofts fel att AMD inte väljer att investera? Jees..

Jag skulle äta upp min hatt (om jag ägt en) om inte Nvidia KRÄVT exklusivitets-avtal.

Vad gäller gnällandet så är det jag har problem med att de inte nöjer sig att konkurrera med hjälp av sina produkter och marknadsföring, de ska köpa konkurrensfördelar av spelutvecklare. Som att försöka piska konsumenter att köpa deras produkter istället för att odla den saftigaste moroten.
Köper jag grafikkort vill jag välja det alternativ som ger mig bäst prestanda för mina pengar, inte sitta och kolla igenom spelen jag vill spela och se vilket märke som sponsrat just de spelen. Slutar alltid med att man hamnar i rävsaxen där spel A rullar 15% bättre på AMD, men spel B rullar 15% bättre på nvidia, WHAT DO I DO? Pest eller kolera?

Fast det är ju ett ganska efterblivet sätt att tänka..

Om Nvidia vill spendera pengar på att få in intressanta funktioner i spel så är det dåligt ? Bara för att du har ett AMD kort?

Välj Nvidia eller sluta gnäll.

Jag har alltid köpt Nvidia kort, och jag skulle inte bli "sur" om Amd betalade en spelutvecklare för att få en viss funktion i det spelet, utan snarare glädja mig åt AMD användare

Tycker Nvidia förtjänar exlusiviteten när de valt att investera i spelet, för att marknadsföra sin produkt.

Inaktiv
Skrivet av dafuq:
Skrivet av A-Gen:
Skrivet av dafuq:

Kan AMD folket sluta gnälla? Varför köper ni AMD då? Det är väll inte Ubisofts fel att AMD inte väljer att investera? Jees..

Jag skulle äta upp min hatt (om jag ägt en) om inte Nvidia KRÄVT exklusivitets-avtal.

Vad gäller gnällandet så är det jag har problem med att de inte nöjer sig att konkurrera med hjälp av sina produkter och marknadsföring, de ska köpa konkurrensfördelar av spelutvecklare. Som att försöka piska konsumenter att köpa deras produkter istället för att odla den saftigaste moroten.
Köper jag grafikkort vill jag välja det alternativ som ger mig bäst prestanda för mina pengar, inte sitta och kolla igenom spelen jag vill spela och se vilket märke som sponsrat just de spelen. Slutar alltid med att man hamnar i rävsaxen där spel A rullar 15% bättre på AMD, men spel B rullar 15% bättre på nvidia, WHAT DO I DO? Pest eller kolera?

Fast det är ju ett ganska efterblivet sätt att tänka..

Om Nvidia vill spendera pengar på att få in intressanta funktioner i spel så är det dåligt ? Bara för att du har ett AMD kort?

Välj Nvidia eller sluta gnäll.

Jag har alltid köpt Nvidia kort, och jag skulle inte bli "sur" om Amd betalade en spelutvecklare för att få en viss funktion i det spelet, utan snarare glädja mig åt AMD användare

Tycker Nvidia förtjänar exlusiviteten när de valt att investera i spelet, för att marknadsföra sin produkt.

Du får bakläxa på hyfs och god ton, man tänker inte "efterblivet" för att man tänker annorlunda än dig.

En annan sida av problemet är att Ubisoft som har båda tillverkarnas kunder i sin målgrupp väljer att gå med på en deal där en stor del av målgruppen riskerar att känna sig lämnad utanför.

Medlem
Skrivet av anon_17240:
Skrivet av dafuq:

Kan AMD folket sluta gnälla? Varför köper ni AMD då? Det är väll inte Ubisofts fel att AMD inte väljer att investera? Jees..

Jag skulle äta upp min hatt (om jag ägt en) om inte Nvidia KRÄVT exklusivitets-avtal.

Vad gäller gnällandet så är det jag har problem med att de inte nöjer sig att konkurrera med hjälp av sina produkter och marknadsföring, de ska köpa konkurrensfördelar av spelutvecklare. Som att försöka piska konsumenter att köpa deras produkter istället för att odla den saftigaste moroten.
Köper jag grafikkort vill jag välja det alternativ som ger mig bäst prestanda för mina pengar, inte sitta och kolla igenom spelen jag vill spela och se vilket märke som sponsrat just de spelen. Slutar alltid med att man hamnar i rävsaxen där spel A rullar 15% bättre på AMD, men spel B rullar 15% bättre på nvidia, WHAT DO I DO? Pest eller kolera?

Tror med det handlar om vilken av gfx-aktörerna som sponsrar mest, den som betalar mest får exklusivitet vilket verkar vara Nvidia i det här fallet. Sen är det ingen hemlighet att Nvidia har bättre ekonomi än AMD vilket kanske speglar sig lite på antalet titlar som sponsras.


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

1
Skriv svar