Testa The Evil Within – demo ute

Robot
Testa The Evil Within – demo ute

Vi är i chock – veckans andra demoversion är här.

#civilization-beyond-earth, #the-evil-within, #resident-evil


Medlem
Testa The Evil Within – demo ute

Spelet ser så dåligt ut att jag tror inte det är värt att testa ett demo. Bättre köpa på rea för €5 eller vänta tills man får det gratis genom PS+


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

spelet är skit inte undra på dom släpper demo.. knappt så nån gör det idag på spel..

Medlem

Trevligt, fler kanske börjar med demos av spel först när man är säker på att spelet säljer sig självt om man får pröva. The Evil fick ju 2/5 som förmodligen är rätt bra med tanke på Lords of the Fallen fick samma och det är väldigt trevligt och värt pengarna nu ett 10tal timmar in. Folk är snabba på att lyssna mer på vad andra tycker än att skaffa sig egen uppfattning, dock är det ju svårt utan att behöva köpa spelet i dagsläget, så mer demoversioner välkomnas starkt


signatur
Medlem
Skrivet av SWEBarb:

spelet är skit inte undra på dom släpper demo.. knappt så nån gör det idag på spel..

Om spelet är skit så har de väl inget att vinna på att släppa en demo så att folk får prova innan köpet? Jag förstår inte hur du kopplar samman de två påståendena.

Medlem

Demos till spel känns rätt självklart. Bra att fler utvecklarna börjar inse att deras kunder vill prova produkten innan de bestämmer sig för att köpa. Ungefär som chokladprovning


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

RmK
Medlem
Skrivet av magma:

Demos till spel känns rätt självklart. Bra att fler utvecklarna börjar inse att deras kunder vill prova produkten innan de bestämmer sig för att köpa. Ungefär som chokladprovning

Ja, förstod aldrig varför det försvann, förr testade man alltid ett demo innan man bestämde sig för att köpa ett pc spel. Good times!

Medlem
Skrivet av RmK:
Skrivet av magma:

Demos till spel känns rätt självklart. Bra att fler utvecklarna börjar inse att deras kunder vill prova produkten innan de bestämmer sig för att köpa. Ungefär som chokladprovning

Ja, förstod aldrig varför det försvann, förr testade man alltid ett demo innan man bestämde sig för att köpa ett pc spel. Good times!

Lägre försäljning:
http://www.vg247.com/2013/02/11/releasing-a-game-demo-can-cut...

Medlem

testade men jag blev fan snurrig av den där FOVen, typ 50 eller 55? funkar inte på en 27tummare kan jag säga...

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Bennii:
Skrivet av SWEBarb:

spelet är skit inte undra på dom släpper demo.. knappt så nån gör det idag på spel..

Om spelet är skit så har de väl inget att vinna på att släppa en demo så att folk får prova innan köpet? Jag förstår inte hur du kopplar samman de två påståendena.

Precis min tanke. Demoversioner är snarare något utvecklare/utgivare släpper (nu för tiden) när de tror på sin produkt, generellt sett.

Medlem

Spelat igenom det på ps4an. Ok det är inte världens bästa spel. Men jag gillar det trots sina brister. Tycker det är ett underhållande spel, men levde inte upp till skräcken jag var ute efter. Det slutar vara creepy efter kapitel 7 av 15. Men tycker ändå inte de 599kr jag betala var bortkastade. Spelat det 15timmar. Och ska spela igenom det minst en gång till. Visst att det har en pålagd widescreen filter, max 30fps (med framedrops vid något ställe). Men som sagt, jag hade roligt med det.

Medlem

Haha, nej tack.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Efter/under tredje kapitlet, när du börjar få lite vapen, blev spelet sjukt mycket bättre. Sen är tanken att du ska isolera dig själv och leva in i spelet som alla andra, då tänker du inte på kontrollerna så värst mycket som för övrigt funkar bra. (PC + DS4-kontroll)

Förstår inte heller hur optimeringen upplevdes dålig på PC, jag har inte haft några problem med det. Om något så fick jag problem när jag provade diverse "widescreen fix" och dylikt. Annars flyter det på bra, är snyggt och stämningsfullt.

Medlem

Drömmer jag? Eller har fler och fler insett att demos var något som kunde få folk att öppna upp ögonen för diverse titlar? Okej detta lir verkar inte ens intressant av det jag sett från det så jag avstår av den orsaken.

Men jag är glad om fler företag börjar släppa demos

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av RmK:
Skrivet av magma:

Demos till spel känns rätt självklart. Bra att fler utvecklarna börjar inse att deras kunder vill prova produkten innan de bestämmer sig för att köpa. Ungefär som chokladprovning

Ja, förstod aldrig varför det försvann, förr testade man alltid ett demo innan man bestämde sig för att köpa ett pc spel. Good times!

Lägre försäljning:
http://www.vg247.com/2013/02/11/releasing-a-game-demo-can-cut...

hahaha vilket skitsnack. Demos gör inte så spelförsäljningen minskar, det är idiotin hos företag som gör det.

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av RmK:
Skrivet av magma:

Demos till spel känns rätt självklart. Bra att fler utvecklarna börjar inse att deras kunder vill prova produkten innan de bestämmer sig för att köpa. Ungefär som chokladprovning

Ja, förstod aldrig varför det försvann, förr testade man alltid ett demo innan man bestämde sig för att köpa ett pc spel. Good times!

Lägre försäljning:
http://www.vg247.com/2013/02/11/releasing-a-game-demo-can-cut...

hahaha vilket skitsnack. Demos gör inte så spelförsäljningen minskar, det är idiotin hos företag som gör det.

Nja, skulle det öka försäljningen så skulle man med stor sannolikhet släppa demo till alla spel. Nu blir det om nyfikenheten finns så måste man köpa hela spelet.

Medlem

Köpte spelet och har inte ens orkat bemödat mig att fortsätta spela eländet. Tvingade mig fram till 4 kapitlet, undrar fortfarande varför jag köpt en PS4??? Allt ser ut som skit och det finns inte ett enda spel som är värt pengarna. Håller mig till PC:n.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

1
Skriv svar