Spana in fps-striderna från Star Citizen

Robot
Medlem
Spana in fps-striderna från Star Citizen

"Are we losing gravity right now!? Oh geeez...."

Lol...Avskyr verkligen när de ska låtsas vara "autentiska" när de presenterar spel.

Men detta ser dock ganska bra ut, mycket bättre än jag föreställt mig med tanke på att spelet är huvudsakligen ett flygspel.
Hoppas det endå förblir först och främst ett flygspel och att inte för mycket vikt läggs på fps delen.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Ser väl nice ut, förutom den där krystade voice over ala "the division" style. Som att folk spelar så.

Medlem
Skrivet av Soulless:

"Are we losing gravity right now!? Oh geeez...."

Lol...Avskyr verkligen när de ska låtsas vara "autentiska" när de presenterar spel.

Men detta ser dock ganska bra ut, mycket bättre än jag föreställt mig med tanke på att spelet är huvudsakligen ett flygspel.
Hoppas det endå förblir först och främst ett flygspel och att inte för mycket vikt läggs på fps delen.

Håller med, och även att de missar med flit när de skall skjuta någon. Men annars, ser lovande ut!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Mycket lovande mekaniker.
-Ex kulorna kommer från vapnet, inte spelarens ögon.
-Samma animationer för första och tredjeperson, alltså bara en "rigg" av 3d-modellen.
-Inget "random bullet spread" som andra fps håller på med.
-Skotten åker dit pipan pekar.

Tur att de ska göra motion capture på alla rörelseanimationer för det såg lite ryckigt och stelt ut.

Gonna be awsome

*Edit..."Militärsnacket" fick mig att nästan spy...fy fan så töntigt"

Medlem

Hade jag haft en dator värd namnet så...

Skrivet av chrisragnar:

Ser väl nice ut, förutom den där krystade voice over ala "the division" style. Som att folk spelar så.

Visst, det låter lite larvigt då och då men det kommer troligtvis vara någon grupp som försöker köra taktiskt(beroende på hur svårt det kommer vara)

Medlem

Stevie Wonder som spelar? Tror inte han träffar ett skott. Ser bra ut! Detta och Oculus Rift sen kommer jag aldrig spela nåt annat.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

som ovan löjlig påspel, men folk vet iaf om det här och dom bara gör "teater" dom försöker liksom inte ljuga på sättet som vissa andra företag gör på events.

Dock är det lite cringe moments i det hela, och sen är det tidigt såg ju hackigt och laggigt ut.

men för vara såpass tidig stadie såg det bra ut.

Kan väl inget annat än vänta och se hur det blir sen

Medlem

Arena commander är patchat nu med, mycket större banor och bättre ljus.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Det såg väl inte så överdrivet imponerande ut? Såg ut som en rätt generisk FPS tidigt i utvecklingsstadiet.

Medlem
Skrivet av zhapp:

Det såg väl inte så överdrivet imponerande ut? Såg ut som en rätt generisk FPS tidigt i utvecklingsstadiet.

Mja, tyckte inte det såg ut som Call of Duty eller Battlefield precis - men tidigt i utvecklingsstadiet har du helt rätt med, för det är exakt vad det är.

Tyckte det såg bra ut, men givetvis finns det rum för mer. Vi får se vad som blir utav det hela.

Medlem
Skrivet av zhapp:

Det såg väl inte så överdrivet imponerande ut? Såg ut som en rätt generisk FPS tidigt i utvecklingsstadiet.

Jupp, men det coolaste med hela Star Citizen är hur sjukt ambitiöst det är. Det var redan ett komplett spel innan FPS visades upp. Men ändå fortsätter dom.

Om dom sen packar in denna typ av FPS inuti skepp i spelarstyrda skepp (som redan är i en skepp vs skepp fight) kan det blir riktigt coolt.

Gisses, vilken pojkdröm.

Medlem
Skrivet av zhapp:

Det såg väl inte så överdrivet imponerande ut? Såg ut som en rätt generisk FPS tidigt i utvecklingsstadiet.

det är ju tidigt stadie, men du har ju helt rätt i det du säger, Bollarna ligger i deras händer, men för vara i såpass tidigt stadie så är det ju riktigt bra. Som man säger kan inte gå mer än åt helvete utifrån tiden dom har på sig

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:
Skrivet av chrisragnar:

Ser väl nice ut, förutom den där krystade voice over ala "the division" style. Som att folk spelar så.

Visst, det låter lite larvigt då och då men det kommer troligtvis vara någon grupp som försöker köra taktiskt(beroende på hur svårt det kommer vara)

Visst men frågan är hur effektivt det verkligen är med formationer etc, Radiodisciplin och bra target calling kan jag köpa, men det andra tror jag inte funkar så bra i spel som folk tror.

"Stack up on me" och så går alla och siktar varandra i röven. -_-

Medlem

kan bli något, vi får väl se. jag är alltid skeptisk när det börjar handla om stora pengar. skulle spelet få 4 lr 5 när det kommer så är jag impad. antingen det lr så gör dom en "evolve" och sumpar allt


signatur

//monster

Medlem

Haha, jag fick också The Division-vibbar av det här töntiga taktiksnacket. Så långt ifrån en vanlig dag på internet man kan komma.

Medlem
Skrivet av Norrin:
Skrivet av zhapp:

Det såg väl inte så överdrivet imponerande ut? Såg ut som en rätt generisk FPS tidigt i utvecklingsstadiet.

Jupp, men det coolaste med hela Star Citizen är hur sjukt ambitiöst det är. Det var redan ett komplett spel innan FPS visades upp. Men ändå fortsätter dom.

Om dom sen packar in denna typ av FPS inuti skepp i spelarstyrda skepp (som redan är i en skepp vs skepp fight) kan det blir riktigt coolt.

Gisses, vilken pojkdröm.

Komplett spel är väl att ta i.
Mer som ett demo eller tekniktest, men det som är imponerande att detta FPS bara är en liten del av ett större spel, och då ser det endå bättre ut än många helhjärtade FPS idag!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Intressant hur de har lyckats göra precis alla moment av spelet intressanta. Jag visste inte spelet delvis skulle vara ett FPS-spel. Trevligt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

MEG
Medlem

Ser lovande ut, hoppas bara att spelet kommer att leva upp till förväntningarna


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Att folk inte kan hålla käften på presentationen. Något rop eller en applåd då och då kan vara i sin ordning men det verkar ju vara en 2-3 snubbar i publiken som bara måste skrika ut allt som kommer upp i deras hjärnor. Är dem fulla eller?


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Jag har alltid känt att Star Citizen inte riktigt skulle kunna stå sig mot andra spel i genren enbart med snygga skepp och detaljrikedom, jag har hittills inte varit särskilt imponerad av känslan i flygardelen.
Men det här ger spelet något helt unikt som i kombination med allt annat kommer att göra spelet storslaget.
Nu är jag väldigt förväntansfull.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Haha, jag fick också The Division-vibbar av det här töntiga taktiksnacket. Så långt ifrån en vanlig dag på internet man kan komma.

pröva köra lite med jänkare i arma 3, är typ den där seriositeten gånger 100.

FM-guru
F.d. Sisyr

Förvånad, får jag lov att säga att jag är. Trodde mest detta skulle vara en billig, kass liten gimmick för de som vill ha lite pangpang till fots, men av det här lilla att döma ser det faktiskt gediget ut.

Ish
Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Ser väl nice ut, förutom den där krystade voice over ala "the division" style.
Som att folk spelar så.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Ish:
Skrivet av chrisragnar:

Ser väl nice ut, förutom den där krystade voice over ala "the division" style.
Som att folk spelar så.

https://www.youtube.com/embed/J3zRyI1DTDs

Fortfarande inte så många som spelar på det viset

Medlem

Nästan smärtsamt krystad "voice coms", men det bättre ut än jag trodde. Alla delar verkar gå stabilt framåt i spelet.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Skrivet av von_lidl:
Skrivet av Ish:
Skrivet av chrisragnar:

Ser väl nice ut, förutom den där krystade voice over ala "the division" style.
Som att folk spelar så.

https://www.youtube.com/embed/J3zRyI1DTDs

Fortfarande inte så många som spelar på det viset

Kanske inte många men det finns dom som kör spel på det sättet, ett annat exempel på Arma 2/3 är Shacktac.

Medlem

Vapnen har uppenbarligen rekyl, ändå spinner trupperna inte runt när de avlossar vapnen i fritt fall i noll G. Realistiskt? HA!


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Det här är nog den billigaste sättet att ta sig in i spelet idag, ungefär 20€

https://www.g2a.com/star-citizen-mustang-omega-amd-variant-ra...

12
Skriv svar