CoD: Advanced Warfare bättre än Ghosts, enligt kritikerna

Robot
CoD: Advanced Warfare bättre än Ghosts, enligt kritikerna

Det nya hoppandet och multiplayer får beröm av många kritiker.s

#call-of-duty-advanced-warfare, #sledgehammer-games, #call-of-duty-ghosts, #titanfall


Medlem
CoD: Advanced Warfare bättre än Ghosts, enligt kritikerna

Ghosts är det sämsta Call of Duty jag någonsin spelat.. väldans tur jag inte köpte det. (fick det av min sambo)
Det här ser bra mycket roligare ut än Ghosts... svårt att säga innan man spelar, känner inte för att betala fullpris... väntar nog tills det blir billigare

Medlem

Ghosts är i alla fall ett COD, men att AW får bära samma namn det är ju bara ett skämt.

Medlem

Black ops + doublejump och dashing hit och dit, inte på långa vägar lika smidigt att använda som Titanfalls motsvarighet.

Medlem

Personligen tror jag att CoD-spelens förmåga att hålla sig till traditionerna är en stor del av framgångsreceptet. Man känner igen sig i så mycket och man får den rätta CoD-känslan. Börjar man bryta ut sig från det för mycket så är det inte längre ett CoD. På både gott och ont.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Ja, hittills ett score på 85 enligt meta critics: http://www.metacritic.com/game/xbox-one/call-of-duty-advanced...

Det är väl mer än hyfsat får man säga.

Problemet som jag dock har är att det är alldeles för likt Titanfall. Var är det nya? Picasso: "Små konstnärer lånar, stora konstnärer stjäl". Är det COD:s filosofi?


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem
Skrivet av sandmanman:

Ghosts är i alla fall ett COD, men att AW får bära samma namn det är ju bara ett skämt.

Ja för du vill väl ha samma trista repetition om och om igen.....

Medlem
Skrivet av sandmanman:

Ghosts är i alla fall ett COD, men att AW får bära samma namn det är ju bara ett skämt.

Tar ju hellre ett spel som inte liknar Ghost. Då det spelet var skräp. Har gillad de flesta installationer av spelen sen MW2 (spelade endast lite av spelen tidigare än det), men Ghosts var så dåligt portat till PC att det var löjligt.

Geeks Gaming

För PC

Själv är CoD dött för mig. Har de varit sedan efter WaW

Medlem

Hm, kanske blir att testa CoD igen.

Medlem
Skrivet av rewoX:

Ghosts är det sämsta Call of Duty jag någonsin spelat.. väldans tur jag inte köpte det. (fick det av min sambo)
Det här ser bra mycket roligare ut än Ghosts... svårt att säga innan man spelar, känner inte för att betala fullpris... väntar nog tills det blir billigare

Delad ekonomi much?

Medlem

Jag kommer nog inte köpa ett till CoD-spel fören de går tillbaka till rötterna med exempelvis Andra världskriget. Vill ha det hemska kriget tillbaka med mycket känslor och inte bara "pang, pang, 'merica fuck ye". Den där expansionen United offensive till första CoD - det var mumma det. Eller när man stormade Stalingrad och fick endast 5 patroner och blev skjuten av ryska officerare bara man vände sig om

MEN kul att se att de åtminstone försöker ändra på serien och inte bara cashar in på modern krigsföring. Cred för det, men än så länge är det inte tillräckligt för mig.


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Skrivet av The Gamer:

Ja, hittills ett score på 85 enligt meta critics: http://www.metacritic.com/game/xbox-one/call-of-duty-advanced...

Det är väl mer än hyfsat får man säga.

Problemet som jag dock har är att det är alldeles för likt Titanfall. Var är det nya? Picasso: "Små konstnärer lånar, stora konstnärer stjäl". Är det COD:s filosofi?

Du förstår väl att spelen började utvecklas relativt samtidigt. "TitanFall" hann komma ut först.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Personligen tror jag att CoD-spelens förmåga att hålla sig till traditionerna är en stor del av framgångsreceptet. Man känner igen sig i så mycket och man får den rätta CoD-känslan. Börjar man bryta ut sig från det för mycket så är det inte längre ett CoD. På både gott och ont.

Kanske det - men min personliga åsikt om detta är att det faktiskt är läge för ändring. De sista CoD spelen har varit mediokra. Visst, de har samma känsla..men det räcker inte för kräva fullpris+sälja kartor seperat. (jaja, tydligen gör det med tanke på hur mycket de drar in..men för MIN del är det inte nog).


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Notera att Activision höll ett så kallat "review event" för CoD: AW i förra veckan där de bjöd in journalister från flera stora spelsajter, vilket lätt kan vinkla recensionerna åt det bättre hållet. När det gäller giganter som Activision, EA, Ubisoft och dylikt vägrar jag tro på något som inte kommer från oberoende privatpersoner.
Samtidigt vill jag tacka FZ för att ni står fast vid er integritet i en tid där många ifrågasätter speljournalisternas trovärdighet. Minns ni när Eurogamer Sweden gav SimCity 100/100 medan FZ gav det 3/5 trots att de sponsrades av SimCity under tiden?

EDIT: TotalBiscuit har släppt en "early port report" där han visar grafikinställningar och lite gameplay från singleplayer i 60 fps. Det verkar ordentligt gjort den här gången!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av dekbom:
Skrivet av rewoX:

Ghosts är det sämsta Call of Duty jag någonsin spelat.. väldans tur jag inte köpte det. (fick det av min sambo)
Det här ser bra mycket roligare ut än Ghosts... svårt att säga innan man spelar, känner inte för att betala fullpris... väntar nog tills det blir billigare

Delad ekonomi much?

Nejdå, känner bara att dagens Call of duty inte har lika högt värde som förut, så känner inte att det är värt 400kr :/

Medlem

Blev ett köp. Förväntar mig att det håller samma nivå som BO2 på PC och att det är lite annorlunda. Då är jag nöjd.

Medlem

BF-fanboy här.
Har inte köpt CoD sen black ops. Kanske dags snart.
Måste ju ha blivit lite skillnad?


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av sandmanman:

Ghosts är i alla fall ett COD, men att AW får bära samma namn det är ju bara ett skämt.

COD är inte ens COD längre. COD anser jag vara Call of Duty 1 och 2 som utspelades under Andra Världskriget. Dom riktiga COD spelen.

COD 3 minns jag knappt, men vet att COD 4,5, och 6 är i princip samma sak (Modern Warfare-serien). Black Ops-spelen och Ghosts tar avstamp ifrån dom "vanliga" COD spelen, och det gör väl Advanced Warfare också skulle ja tro. Återstår väl att se om AW är bra, men den har iallafall minst en riktigt grym skådespelare


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Titanfall utan titans! \o/

Nejmen gillade faktiskt spelet, dock har det ett par riktigt jobbiga problem.

Sensen hoppar till ibland och blir skyhög händer helt random och är stört jobbigt. Sen så autododgear snubben då och då även om man bara trycker en gång på A/D.
Sett många andra på steam/reddit som upplevt samma saker med. Jävligt synd tbh.

Medlem

Finns det DEDIKERADE SERVRAR PÅ PC? Eller är det fortfarande det där kuksugiga P2P systemet sen MW2??

Hur många spelare är det max på en server? 20?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Skrivet av Remus:

Finns det DEDIKERADE SERVRAR PÅ PC? Eller är det fortfarande det där kuksugiga P2P systemet sen MW2??

Hur många spelare är det max på en server? 20?

http://goo.gl/aRGqEX


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Remus:

Finns det DEDIKERADE SERVRAR PÅ PC? Eller är det fortfarande det där kuksugiga P2P systemet sen MW2??

Hur många spelare är det max på en server? 20?

http://goo.gl/aRGqEX

Tycker att sånt där ska man inte behöva fråga och undra... borde alltid vara standard i alla PC spel...
Men tack för upplysningen, hade den frågan i skallen med och nu ökade chansen att köpa spelet!

Inaktiv

detta blir ett köp på pc

Skrivet av rewoX:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Remus:

Finns det DEDIKERADE SERVRAR PÅ PC? Eller är det fortfarande det där kuksugiga P2P systemet sen MW2??

Hur många spelare är det max på en server? 20?

http://goo.gl/aRGqEX

Tycker att sånt där ska man inte behöva fråga och undra... borde alltid vara standard i alla PC spel...
Men tack för upplysningen, hade den frågan i skallen med och nu ökade chansen att köpa spelet!

Jag håller med. Det är alltid lite suddigt kring detaljerna.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ni köper ju bara ett reskin av samma dynga...

Medlem

Var det inte jetpacks och annan "advanced" skit i det?


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Sluta klaga hela jävla tiden seriöst öppna käften efter ni prövat spelet då kan ni kritisera om vad ni tyckte men folk dömer utav hur dom senaste har blivit visst ghost va ju riktigt dåligt men jag måste säga att det här nya call of duty va mycket bättre än ghost

Medlem

Dags att de slutar göra konstgjord andning på den här serien och stänger av respiratorn.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Geeks Gaming
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av rewoX:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Remus:

Finns det DEDIKERADE SERVRAR PÅ PC? Eller är det fortfarande det där kuksugiga P2P systemet sen MW2??

Hur många spelare är det max på en server? 20?

http://goo.gl/aRGqEX

Tycker att sånt där ska man inte behöva fråga och undra... borde alltid vara standard i alla PC spel...
Men tack för upplysningen, hade den frågan i skallen med och nu ökade chansen att köpa spelet!

Jag håller med. Det är alltid lite suddigt kring detaljerna.

Dedikerade servrar ja... men det är fortfarande deras jävla lobby system som har förstört CoD spelen sedan MW2

12
Skriv svar