Sunset Overdrive

Skrivet av anon_81726:
Skrivet av Margy:
Skrivet av anon_81726:

Att de ljög om Killzone missade alla i början och alla Ponies sa att det var 1080P 60 vilket Sony och Guerilla tillslut erkände att det inte var. Misterx var inte först med att påpeka men de har samlat det bra från olika spel. Tror inte du skall vara så snabb med att dissa andra sajter

Här är samlat lite,

http://misterxmedia.livejournal.com/177414.html

Det är lite lustigt det där. Brukade du inte hänvisa till Digital Foundrys tester när Xbox 360 hade ett FPS-övertag som gick att räkna på en hands fingrar eller om en kant såg bättre ut om man zoomade in på en stillbild och hävda att Xbox-versionen var överlägsen?

Nu när skillnaderna är betydligt större (fast åt andra hållet) så tycker du självklart att det är fel på dessa tester?

Sajten du länkar till är ett skämt (dock underhållande ibland). Hur gick det med all den där fantastiska dolda hårdvaran i Xbox One som Microsoft väntade med att låsa upp för att lura Sony i en fälla? Deras "insider" sa ofta att det skulle ske på den mässan, slutet av månaden, vid release osv men det verkar aldrig ha blivit av?

Absolut. Att 360 var den överlägsna konsolen är det väl ingen som motsäger sig längre. Att One skulle vara grafiskt underlägsen PS4 är föga troligt. Vad insider pratat om vad jag sett är ju bla att MS plöjt ner i runda slängar hur mycket pengar som helst på One och Sony bara ungefär lika mycket på PS4 som Ones handkontroll kostade att utveckla. Att One då inte skulle ha några trick i skjortärmen är nog ganska naivt att tro.

Det är inte särskilt kontroversiellt att påstå att One är grafiskt underlägsen PS4 eftersom PS4:an har omkring 50% mer rå GPU-beräkningskraft i grunden. Skillnaden mellan 1080p och 900p är också 44% fler pixlar.

Inaktiv
Skrivet av Erik Andersson:
Skrivet av the_o:
Skrivet av Margy:
Skrivet av the_o:

Att de ljög om Killzone missade alla i början och alla Ponies sa att det var 1080P 60 vilket Sony och Guerilla tillslut erkände att det inte var. Misterx var inte först med att påpeka men de har samlat det bra från olika spel. Tror inte du skall vara så snabb med att dissa andra sajter

Här är samlat lite,

http://misterxmedia.livejournal.com/177414.html

Det är lite lustigt det där. Brukade du inte hänvisa till Digital Foundrys tester när Xbox 360 hade ett FPS-övertag som gick att räkna på en hands fingrar eller om en kant såg bättre ut om man zoomade in på en stillbild och hävda att Xbox-versionen var överlägsen?

Nu när skillnaderna är betydligt större (fast åt andra hållet) så tycker du självklart att det är fel på dessa tester?

Sajten du länkar till är ett skämt (dock underhållande ibland). Hur gick det med all den där fantastiska dolda hårdvaran i Xbox One som Microsoft väntade med att låsa upp för att lura Sony i en fälla? Deras "insider" sa ofta att det skulle ske på den mässan, slutet av månaden, vid release osv men det verkar aldrig ha blivit av?

Absolut. Att 360 var den överlägsna konsolen är det väl ingen som motsäger sig längre. Att One skulle vara grafiskt underlägsen PS4 är föga troligt. Vad insider pratat om vad jag sett är ju bla att MS plöjt ner i runda slängar hur mycket pengar som helst på One och Sony bara ungefär lika mycket på PS4 som Ones handkontroll kostade att utveckla. Att One då inte skulle ha några trick i skjortärmen är nog ganska naivt att tro.

Det är inte särskilt kontroversiellt att påstå att One är grafiskt underlägsen PS4 eftersom PS4:an har omkring 50% mer rå GPU-beräkningskraft i grunden. Skillnaden mellan 1080p och 900p är också 44% fler pixlar.

Och det är just denna felaktighet som många påpekar, bla genom andra siters tester.
Om det nu vore såhär, varför ser vi inte denna skillnad i spel, hur kommer det sig att One tom. lyckas prestera bättre i vissa multiplattformtitlar och inte minst lyckas göra grafiskt mer imponerande exklusiva titlar.
Någonstans ligger en hund begraven och jag är ganska säker på att MS inte har mutat alla spelutvecklare att göra alla PS4 versioner av spel bara jämförbara med One.
OM och detta är ett stort OM, ex. Insider har något rätt i sina påstående så finns det en stor risk att vi kommer börja se omvänt resultat snart i tester av multiplattformstitlar och det skulle även förklara varför inte PS4 lyckas få det där 50procentiga övertaget som det talas om.
Om det nu vore så att sony låter utvecklarna kasta bort ett så stort grafiskt övertag på att bara göra titlarna 1080P istället för att göra spelen mer realistiska med effekter mm så vore det konstigt. Båda konsolerna innehåller upscalers till 1080P, så varför inte försöka toppa One ordentligt???
1års försprång med sdk och ändå under-levererar man på PS4, varför????

Medlem

Blir trött på allt detta tjat om vad som är bäst!
Vad som är sant och inte.

Skulle vara kul om vi alla blir glada när ett bra spel släpps, till vilken plattform det än är. Det kommer nämligen alltid oss som konsumenter till godo. VARFÖR?
Jo man pressar varandra som utvecklare och tvingas inse att vi kan inte släppa något halvdant.

Sedan är det ju ledsamt att man som konsument kanske inte har råd med just den exklusiva plattformen. Men det är ju så i hela livet. Man får skippa en del roliga saker. Men när man som jag har blivit lite äldre. Upptäcker man hur otroligt många spel man verkligen ville spela men aldrig har hunnit.

Medlem

Enligt recensionen så verkar det väldigt bra, 4 av 5 är ett högt betyg för att vara FZ:a. Jag har inte hunnit spela det här ännu men köpte spelet för 499 kr på Gamex och det verkar som att jag gjorde ett bra köp.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Inaktiv

Har hunnit lira enbdel Sunset i helgen och jag får hålla med recensenten! Fantastiskt underhållande. Lite dead Rising möter crackdown och jet set radio.
Rekommenderat köp till alla som gillar 3ps med glimten i ögat och open World.

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Har hunnit lira enbdel Sunset i helgen och jag får hålla med recensenten! Fantastiskt underhållande. Lite dead Rising möter crackdown och jet set radio.
Rekommenderat köp till alla som gillar 3ps med glimten i ögat och open World.

Japp, kan bara hålla med!

Grymt roligt spel!

12
Skriv svar