Nintendo: "Regionslåsning är inte det bästa för kunden"

Robot
Nintendo: "Regionslåsning är inte det bästa för kunden"
Medlem
Nintendo: "Regionslåsning är inte det bästa för kunden"

Konsumenterna: "Varför i hela Helsinki var ni först och värst med att skapa regionslås?"

Allvarligt talat, till och med Wii U-gamepaden är låst.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Ganska självklart, men well, kudos I guess.

Tror på det först när Nintendo själva släpper på det.


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem

Ja de säger en sak men gör en annan.

Medlem

No shit, Sherlock.

Medlem

Jag som trodde att regionlåset skapades för att göra det bättre för kunden...

Medlem
Skrivet av Karmak:

Jag som trodde att regionlåset skapades för att göra det bättre för kunden...

Ja inget går ju upp mot att importera ett spel som inte fungerar. Tänkte Nintendo vara en glädjedödare nu och göra dessa spel brukbara för alla regioner?

Vässar pennan! Nu jävlar ska det skrivas en insändare till lokaltidningen om hur absurt det här är.

Medlem
Skrivet av Satheus:

No shit, Sherlock.

När jag såg rubriken så var de exakta orden det första jag tänkte

Medlem

Själv älskar jag regionslås, då hade jag sluppit alla jävla ryssar i dota och CS GO.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:

Själv älskar jag regionslås, då hade jag sluppit alla jävla ryssar i dota och CS GO.

regionslåsning fungerar inte så som du tror...du kommer fortfarande spela med dina vänliga ryssar i Dota och CsGo.

Ex: Regionslåsning innebär att du inte kan köpa ett spel som är släppt I Japan men som inte är släppt i Sverige än förrän om 4 veckor Produkten är låst för Japanska platformar / Pc.

Ett annat exempel är spel som bara släpps till vissa länder Japan har många titlar i sitt bälte som inte släppt till andra länder.

Medlem
Skrivet av Shuriko:
Skrivet av redruM:

Själv älskar jag regionslås, då hade jag sluppit alla jävla ryssar i dota och CS GO.

regionslåsning fungerar inte så som du tror...du kommer fortfarande spela med dina vänliga ryssar i Dota och CsGo.

Ex: Regionslåsning innebär att du inte kan köpa ett spel som är släppt I Japan men som inte är släppt i Sverige än förrän om 4 veckor Produkten är låst för Japanska platformar / Pc.

Ett annat exempel är spel som bara släpps till vissa länder Japan har många titlar i sitt bälte som inte släppt till andra länder.

Å jo, du kan regionslåsa servrar till spel så att ip adresser från ett visst område inte kan spela på dem.
HoN som exempel låste USE/USW samt EU för Latin Amerika ett tag, och Ryssarna spelar nu på en annan server hållare (Garena). Det går iofs att kring gå med proxy men det funkar att låsa.

Den regionslåsning som du pratar om är den som begränsar från vilken region din utrustning kan spela upp media från. Det var väldigt vanligt med DVD spelare förr, men gick alltid att kolla upp på nätet hur det gick att låsa upp den för alla regioner eller bara byta.

Medlem
Skrivet av redruM:

Själv älskar jag regionslås, då hade jag sluppit alla jävla ryssar i dota och CS GO.

Vilka "jävla ryssar" är det?

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av redruM:

Själv älskar jag regionslås, då hade jag sluppit alla jävla ryssar i dota och CS GO.

Vilka "jävla ryssar" är det?

Har du spelat Dota så förstår du.
Om du har.....vad tusan använder du för metod!?


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av redruM:

Själv älskar jag regionslås, då hade jag sluppit alla jävla ryssar i dota och CS GO.

Vilka "jävla ryssar" är det?

Ryssar med dålig uppkoppling, ryssar som är kassa på spelet, ryssar som enbart kan säga "I fuck your mother" på engelska och sen sitter och skriker på ryska. Eller ryssar som lämnar så fort spelet inte går som de vill. Ryssar som väljer fyra carry eller ryssar som ställer sig i mid lane fast det redan är en carry där. Ryssar som inte kan hålla sig till sin regionsserver, ryssar som har så dåliga datorer att de inte ens kan ladda dota. Välj själv.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:
Skrivet av Ender:
Skrivet av redruM:

Själv älskar jag regionslås, då hade jag sluppit alla jävla ryssar i dota och CS GO.

Vilka "jävla ryssar" är det?

Ryssar med dålig uppkoppling, ryssar som är kassa på spelet, ryssar som enbart kan säga "I fuck your mother" på engelska och sen sitter och skriker på ryska. Eller ryssar som lämnar så fort spelet inte går som de vill. Ryssar som väljer fyra carry eller ryssar som ställer sig i mid lane fast det redan är en carry där. Ryssar som inte kan hålla sig till sin regionsserver, ryssar som har så dåliga datorer att de inte ens kan ladda dota. Välj själv.

Ryssar som i CS:GO competitive insisterar på att hålla inne commsknappen för att spela upp ryska nationalsången under warmup. Ryssar som beter sig illa, ryssar som fuskar. Ryssar som skriker och väsnas så mycket att man måste blockera all kommunikation...

Man vill inte dra alla över en kant, men det är sorgligt hur många som inte kan bete sig som kommer från öst.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av redruM:
Skrivet av Ender:
Skrivet av redruM:

Själv älskar jag regionslås, då hade jag sluppit alla jävla ryssar i dota och CS GO.

Vilka "jävla ryssar" är det?

Ryssar med dålig uppkoppling, ryssar som är kassa på spelet, ryssar som enbart kan säga "I fuck your mother" på engelska och sen sitter och skriker på ryska. Eller ryssar som lämnar så fort spelet inte går som de vill. Ryssar som väljer fyra carry eller ryssar som ställer sig i mid lane fast det redan är en carry där. Ryssar som inte kan hålla sig till sin regionsserver, ryssar som har så dåliga datorer att de inte ens kan ladda dota. Välj själv.

Ryssar som i CS:GO competitive insisterar på att hålla inne commsknappen för att spela upp ryska nationalsången under warmup. Ryssar som beter sig illa, ryssar som fuskar. Ryssar som skriker och väsnas så mycket att man måste blockera all kommunikation...

Man vill inte dra alla över en kant, men det är sorgligt hur många som inte kan bete sig som kommer från öst.

Glöm inte alla som har en mikrofon-kvalitet motsvarande 10-kronorsmicar från Gekås. Cyka blyat!


signatur

Burn in the light.

Medlem

Stora bananer eller liten japan?

Medlem
Skrivet av redruM:
Skrivet av jonis:
Skrivet av redruM:
Skrivet av Ender:
Skrivet av redruM:

Själv älskar jag regionslås, då hade jag sluppit alla jävla ryssar i dota och CS GO.

Vilka "jävla ryssar" är det?

Ryssar med dålig uppkoppling, ryssar som är kassa på spelet, ryssar som enbart kan säga "I fuck your mother" på engelska och sen sitter och skriker på ryska. Eller ryssar som lämnar så fort spelet inte går som de vill. Ryssar som väljer fyra carry eller ryssar som ställer sig i mid lane fast det redan är en carry där. Ryssar som inte kan hålla sig till sin regionsserver, ryssar som har så dåliga datorer att de inte ens kan ladda dota. Välj själv.

Ryssar som i CS:GO competitive insisterar på att hålla inne commsknappen för att spela upp ryska nationalsången under warmup. Ryssar som beter sig illa, ryssar som fuskar. Ryssar som skriker och väsnas så mycket att man måste blockera all kommunikation...

Man vill inte dra alla över en kant, men det är sorgligt hur många som inte kan bete sig som kommer från öst.

Glöm inte alla som har en mikrofon-kvalitet motsvarande 10-kronorsmicar från Gekås. Cyka blyat!

Jasså, dom ryssarna Egentligen så ser jag inte vad som särskiljer dessa människor från andra människor som beter sig som rövhål på nätet. Jag vet vad du/ni menar, och jag får själv slå mig på fingrarna ibland för att inte generalisera vilt, men det är inte helt ok att dra alla över en kam.

Medlem

Möter inte så mkt störiga ryssar i cs:go. Men kanske beror vilken level man kör comp i. DMG-Global finns inga större bekymmer iaf.

1
Skriv svar