Omröstning: vad tyckte du om Evolve-testet?

Robot
Omröstning: vad tyckte du om Evolve-testet?

I helgen jagades det monster så att servrarna svettades men var det roligt?

#evolve


Medlem
Omröstning: vad tyckte du om Evolve-testet?

Någon kommer störa sig på att det står beta i rubriken, jag bara förvarnar..

Medlem

Fruktansvärt lång downtime mellan matcher vilket tar bort från upplevelsen. Mer tid utanför rundorna än i dem. Kul idé, bra koncept.

Medlem

Provade det rigoröst men jag kommer inte köpa spelet när det är släppt. Tycker inte att det är värd 500kr och uppåt. Kommer dock följa alla uppdateringar och kanske kan ändra min uppfattning.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Slinge:

Någon kommer störa sig på att det står beta i rubriken, jag bara förvarnar..

Fixat!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Slinge:

Någon kommer störa sig på att det står beta i rubriken, jag bara förvarnar..

Fixat!

Verkar som att "beta-rubriken" finns kvar i URLn.
Känner mig lite överdrivet petig.

Medlem

Uruselt att man inte kan köra 5. Dom är väl rädda för boosts men tycker det är katastrofalt.. Sedan tog det 15-20 min att hitta game om man var 4 stack...


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Har inte fått testat än. Fw uppdatering 2.0 till PS4 ställde till det...

Medlem

Jag hade rikigt roligt, kö tiderna var lite sådär i mellan åt. Det blir ett helt annat spel när man spelar mot en spelare som är bra på monstret. Hoppas på fler game modes, "Hunt" kändes väldigt basic. Älskade "Giants Citizen of Kabuto" vibbarna man fick hela tiden

Spelet är skräp rakt igenom imo.

Alldeles för små kartor för att ha kul
Föööör långa laddningstider, vi är ändå i 2014 tycker man?
Goliath och Kraken va båda överhypade *Meh* monster (imo)
Tråkiga gubbar utan något djup
Grafiken är konsol skräp (Såg för jävligt ut i 4k och såg värre ut i 1080p)
=
Tröttnade efter 15-20 matcher och har inte rört det något mera.

kan forts men då är det på gränsen till QQ och troll så slutar här men om ni vill veta allt fel med detta så gå till Evolve Steam Forumet.

Inaktiv

När man väl kom in ett game så var det för jäkla roligt!
Ganska säker på att det blir ett köp sen.

Medlem

Inte fått testa det än, tyvärr

Medlem

Jag måste säga att jag inte kom in i något game under dem 2 timmarna jag testade. Så jag gav upp.

Medlem

Idén är klockren men blev tyvärr som jag va rädd för. Fruktansvärt enformigt. Andra spel i genren t.ex l4d går att spela en längre stund för att matcherna inte är spelade likadant gång efter gång.

Det här är exakt samma sak varje match. Försöka levla fort till level 3 som monster, 99% av gångerna blir man fast nångång vid 2 och måste slå lite. Men som lag går det inte ha ihjäl han på den korta tiden.
Så man springer vidare o levla till 3 och vinner sen matchen.

Om det inte är ett monster som är allmänt förvirrat så blir det alltid så här.
Sen har de slängt in lite levelsystem för att försöka få till nån morot, vilket i princip alla gör idag iofs:)

Kan tänka mig att det blir ett spel som är roligt om man är 5 o lirar en kväll, men annars så nää blir inget köp om de inte ändrar nått drastiskt:)

SoL
Medlem

Alphan är inte över än, skit svårt o komma in i ett spel har bara spelat lite och jag undrar om det här kommer hålla i längden.

Ps4 nyckel om någon vill prova: GGTD-GCN4-RP5F

Medlem

Små kul att testa. Dock inget köp.
Trodde det skulle vara bra mycket roligare.

Laddningstid och sök tid ska man inte ta med i ekvationen tycker jag, det var ett alpha test.


signatur

Bara gör det.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av LucaZ92:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Slinge:

Någon kommer störa sig på att det står beta i rubriken, jag bara förvarnar..

Fixat!

Verkar som att "beta-rubriken" finns kvar i URLn.
Känner mig lite överdrivet petig.

Jo, vill inte ändra permalänken, det sabbar länkningar.


signatur
Medlem

Tyckte att banorna var alldeles för små. Blir inte direkt nån jakt utan mer death match mellan 4 människor och ett monster.

Hade varit mycket roligare med större banor så man verkligen får spåra upp monstret.

Blir inte nåt köp vid release. Kaaanske senare om det färdiga spelet blir annorlunda, det var ju bara en alpha trots allt.

Medlem

Spelet var helt ok, men för min del blir det när det blir en rejäl rea på det då det inte alls är sådär jätte bra att man vill kasta pengar på det. Håller mig faktiskt hellre till left 4 dead än evolve

Geeks Gaming

Kan tyvärr inte betygsätta något som inte funka att spela om man inte va 4 personer från början. Va man 1-3 spelare så stod spelet och bara leta efter andra spelare

Medlem

Det kändes förstås opolerat än så länge, och det kommer att behövas mååånga andra spellägen för att det ska hålla mitt intresse längre än en timme. Annars var det snyggt och ganska logiskt uppbyggt.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Tycker det verkade rätt lovande. Spelet andas kvalitet. Många gånger var dock monstret op om det var en bra spelare. Andra gånger var monstret helt förvirrat. Krävs nog att alla spelare är vana och bra för att det ska bli bra matcher. Blir det nog kanske ett köp om det blir fler spellägen.

Medlem
Skrivet av puban:

Tyckte att banorna var alldeles för små. Blir inte direkt nån jakt utan mer death match mellan 4 människor och ett monster.

Hade varit mycket roligare med större banor så man verkligen får spåra upp monstret.

Blir inte nåt köp vid release. Kaaanske senare om det färdiga spelet blir annorlunda, det var ju bara en alpha trots allt.

Jag tycker mycket hänger på hur monsterna spelar. Många är dåliga och gömmer sig på ett ställe istället för att vara i rörelse hela tiden. Det blir mycket lättare att fånga och döda dom när de försöker ta striden utan att ha gått upp i level.

Medlem

För att ge lite vettig information så säger jag så här.

Problem:

Kraken är för närvarande för stark, du måste ha en specifik setup för att ha en chans mot den och du vet inte vilket monster som är valt innan matchen har startat, vilket är vettigt i sig. Han är för snabb, kan flyga och gör massiv skada. Är han level 3 är det i princip bara att ge upp, har sett folk som har spelat 40+ matcher utan att förlora en enda match med kraken. Men ganska lätt att nerfa, sätt så han inte kan flyga hela tiden utan har stamina så löser sig det mesta.

Karaktärerna har ingen personlighet, men det är samtidigt en alpha så jag förväntar mig inte mer.

Konsol delarna, när man startat spelet får man upp Press A to continue, kom igen för fan!

Jag kommer inte köpa ett spel där man bara kan spela 4 spelare, jag är så jävla less utav detta skit format! Jag har fler än 3 kompisar som vill vara med, det är samma sak med borderlands, ren idioti!

Laddningstiderna är usla, du sätter dig i kö -> laddar -> kommer till lobbyn -> laddar -> väntar på spelarna -> laddar -> cutscene av att spelarna droppar in på banan -> du får börja spela.

Du kan inte spela monster om spelaren du har med dig är på din friendlist, men tar du bort honom då är det lugnt, bara att bjuda in honom och spela... bara korkat.

Positivt:

Det är kul att vara på jakt, det är kul att glida omkring med sin grupp och leta efter monstret, striderna känns många gånger extremt ojämna men man lyckas oftast slå monstret så länge du har varit aggressiv och inte låtit honom evolva.

Klasserna är roliga och bara den saken att det finns 8st karaktärer med olika skills och vapen gör det faktiskt kul.
De behöver balansera dem en del, Hyde t.ex. är närstridskaraktär och om ha inte har en medic eller support på sig 100% så kan han inte göra ett skit och inget monster är dum nog att slå på tanken, du som medic kommer vara den som blir attackerad 99% av striderna. Trappern är inte heller överdrivet rolig att spela, tyckte att fällorna fungerade väldigt sällan då monstret mer eller mindre bara gled förbi.

Levlingen känns bra, man måste använda sina skills för att låsa upp nya saker och det är inget som gör dig helt OP utan det känns som rättvisa saker du låser upp.

Så mycket negativt just nu, men vi får se, de har massor med saker kvar att fixa, framförallt monster balansen men vi får se vad som händer, kommer som sagt inte köpa det ändå men det var kul att testa.

Medlem

Själva spelet var riktigt kul. Det är bra spelmekanik som uppmuntrar till samarbete eftersom ingen klarar sig särskilt väl ensam. Men rolldynamiken inom gruppen behöver poleras.

Matchmakin var under all kritik. Att som ensam spelare hitta ett spel tog en sekund. Att vara ett kompisgäng på 2-4 personer gjorde att den bara stod och tuggade i oändlighet. Sent på lördagkvällen funkade det att hitta andra spelare men vid de andra tillfällena var det bara en lönlös väntan.

Medlem

Ospelbart på steam igår. Så fort det blev någon form av action så lagspikade det till med jättelåg fps i 1-2 sekunder. Stängde av spelet när jag dog första gången, och tänker inte starta igen till dess att problemen är fixade (när/om det nu kommer hända).

Medlem

Testade det snabbt men känner att det Är helt för konsolskadat. Laddninstider utan dess like.. komigen det ska inte ta 10 min att komma in i ett spel. Matchmaking kan man nog inte klaga på då antagligen det bombades med spelare hela helgen. men ladda mellan allt är ju helt sjukt för så snyggt var inte spelet så det inte kan ladda in det mesta i minnet.

Gör om gör rätt. Kul ide men levereras helt fel tyvärr. Det kommer komma liknande spel snart som är bättre ska ni se. Finns kanske redan ??

Medlem

Tyvärr var det som man förväntade sig. Det är en cool premiss och skulle säkert funka som film, men gameplaymässigt gör det sig inte bra. Det är för binärt. Först springer man i 5 minuter, sen fastnar monstret i en arena, så blir det totalkaos och antingen vinner man, förlorar man, eller så blir det att springa i 5 minuter till. Jag gillade själva spelvärlden, som kändes väldigt Riddick, men själva faunan på planeten var alldeles för lätt att undvika. Det var bara de irriterande fåglarna som man behövde bry sig om som monster. Men detta är ett balanseringsproblem visserligen. Tror hela spelet skulle behöva bli lite långsammare. Större miljö, ta längre tid för monstret att evolva och jägarna måste kämpa sig genom miljöerna mer istället för att bara jetpacka förbi allt.

Det som gjorde L4D bra var att det var så mycket som kunde hända. Man delade med sig av sina historier på skolan. Som när Zoey blev tagen av en smoker precis innan hon hoppar ner från kanten, så plötsligt kommer det en Tank och en horde samtidigt, och de väcker Witchen. Såna historier.

Ett par såna historier fick man från Evolve med. Som när de var precis efter en och man smög efter en bäck och gömde sig i en buske och alla sprang bara en meter förbi en, eller när den sista downade jägaren var 2 pistolskott från att sänka monstret innan han dog. Men mer extrema situationer än så blev det inte.

Så nej, kommer inte bli något köp förrän det är 7 dollar på någon steamrea.

Medlem

Här är tre betanycklar till Evolve som kan aktiveras på Steam:

LEP0B-CVL9R-ZKQGF

LEP0B-VD0T5-ZRWND

TWPR5-3Z09J-FID8M

Medlem

Kollade lite streams men inte mer, ser kul och intressant ut men känns som den typen av spel som blir enformigt fort.

12
Skriv svar