Dragon Age: Inquisition

Robot
Dragon Age: Inquisition

Efter fyra år är Dragon Age: Inquisition snart här, med en större och öppnare värld än någonsin tidigare. Vi har åkt till London för provspela och prata om Biowares blytunga rollspel.

#bioware, #dragon-age-inquisition


Medlem
Dragon Age: Inquisition

Fan vad jag längtar till det här spelet! inte långt kvar nu.

Medlem
Citat:

Risken finns att alla dessa sidospår mest känns utdragna och enformiga i längden, dock. Av det jag såg handlade det om enkla saker som att samla objekt eller döda ett visst antal bergsgetter, vilket inte är så spännande i längden.

Det här kändes ju lite oroande :/

Medlem

Känns som en dålig trend att singleplayer+open world-spel ofta slänger in MMO-liknande grindquests för att fylla tomluckorna. Funkar inte bra alls när det görs på det sättet. Hoppas inte att DA3 faller i den fällan.

Medlem

Så många spel i november, så lite tid


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Mox+:

Känns som en dålig trend att singleplayer+open world-spel ofta slänger in MMO-liknande grindquests för att fylla tomluckorna. Funkar inte bra alls när det görs på det sättet. Hoppas inte att DA3 faller i den fällan.

Hoppas inte jag heller. Det vore onödigt och tråkigt.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Så många spel i november, så lite tid

och kort därefter; Så lite pengar!!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av WarpGuN:

Så många spel i november, så lite tid

och kort därefter; Så lite pengar!!

Mjo, hjälper ju inte att det är jul nästa månad heller:P

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Propy:
Skrivet av WarpGuN:

Så många spel i november, så lite tid

och kort därefter; Så lite pengar!!

Mjo, hjälper ju inte att det är jul nästa månad heller:P

Usch nä! Tänkte precis på det...och det nya objektivet jag köpt...ska gå och be om en löneökning. Det får man alltid om man behöver...eller hur det nu var.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

ja, vad ska man säga det är som dragon age 1 och 2 fast bättre. Bättre grafik, ett trevligare stridssytem, mer open world än förra gången, samt fler drakstrider. Det här spelet kommer att bli bra och ge marknaden vad de vill ha. Vad jag såg på Gamex så lär det inte bli någon besvikelse. Frågan är dock till vilket format man ska köpa det till?

Jag gillar mods så det lär nog bli till PC om min dator klarar av det utan lagg vill säga.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

Jag har varit skeptisk mot allt som Bioware gör ända sedan DA2 men DA:I ser onekligen väldigt spelbart ut.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Det jag undrar över är de olika stridslägerna "pausa" läget vs action läget. Jag önskar mig DA:O strider och inte DA:2 men tycker att "pausa" läget känns oehört tråkigt om man lika "lätt" spöa motståndarna i action läget. Jag vill ha det taktiska läget för att striderna är svåra och man behöver göra lite man management för att klara av striderna och inte bara röja. hur hanteras detta i spelet?
(låter kanske flummigt men hoppas nån fatta va jag menar.)

Medlem
Skrivet av The Gamer:

Jag gillar mods så det lär nog bli till PC om min dator klarar av det utan lagg vill säga.

Lär inte bli några mods tyvärr :<

Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av The Gamer:

Jag gillar mods så det lär nog bli till PC om min dator klarar av det utan lagg vill säga.

Lär inte bli några mods tyvärr :<

varför tror du inte det? Fanns till 1:an och 2:an: http://www.nexusmods.com/games/?

De fungerade väldigt bra i de andra dragon age spelen.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem
Skrivet av The Gamer:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av The Gamer:

Jag gillar mods så det lär nog bli till PC om min dator klarar av det utan lagg vill säga.

Lär inte bli några mods tyvärr :&lt;

varför tror du inte det? Fanns till 1:an och 2:an: http://www.nexusmods.com/games/?

De fungerade väldigt bra i de andra dragon age spelen.

För att dom använder frostbite.
http://www.examiner.com/article/don-t-expect-to-see-many-drag...

Skribent
Skrivet av josjen:

Det jag undrar över är de olika stridslägerna "pausa" läget vs action läget. Jag önskar mig DA:O strider och inte DA:2 men tycker att "pausa" läget känns oehört tråkigt om man lika "lätt" spöa motståndarna i action läget. Jag vill ha det taktiska läget för att striderna är svåra och man behöver göra lite man management för att klara av striderna och inte bara röja. hur hanteras detta i spelet?
(låter kanske flummigt men hoppas nån fatta va jag menar.)

Actionläget funkar väl rätt bra, men för de svårare fienderna är det vettigt att köra taktikläget och planera vilka i ditt team som gör vad. Det hela är strömlinjeformat och enkelt att begripa.

Föredrar personligen taktikläget, där jag hela tiden har kontroll över tidsflödet och har bättre överblick och kontroll över hela laget.

Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av The Gamer:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av The Gamer:

Jag gillar mods så det lär nog bli till PC om min dator klarar av det utan lagg vill säga.

Lär inte bli några mods tyvärr :&lt;

varför tror du inte det? Fanns till 1:an och 2:an: http://www.nexusmods.com/games/?

De fungerade väldigt bra i de andra dragon age spelen.

För att dom använder frostbite.
http://www.examiner.com/article/don-t-expect-to-see-many-drag...

jaha, okej. Vad tråkigt att spelmotorn blev frostbite då som inte är något för mods. Ja, då kan man lika gärna köpa det till Xbox one eller PS4.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

Efter vad jag såg på Gamex så är DA alltså INTE 60 fps som en del videos har gett sken av. Vet faktiskt inte varför de släppte en Xbox One-märkt video i 60 FPS.

Medlem
Skrivet av anon_178365:

Det bästa med Dragon Age Origins var alla interaktioner med companions + din egen origin/ras som gjorde allt spelet blev mer levande, spelade säkert igenom det 10 gånger för att höra alla olika kombinationer av companions + goda/onda val genom världen. Både Alistair och Morrigan är bland dom bästa companions som är gjorda i ett spel någonsin tycker jag.

Hoppas Bioware håller sig till de som de gör bäst, bra skrivna companions. Vill jag spela stora öppna tomma spel och grinda quests finns det 100 andra sådana spel...

Alistair var en barnunge och enda anledningen till att jag hade honom i gruppen var för att Morrigan tyckte om att reta honom.

Men skämt åsido, jag ser verkligen fram emot det här spelet och hoppas att de lyckas fånga känslan från Origins.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av pinalina:

Det bästa med Dragon Age Origins var alla interaktioner med companions + din egen origin/ras som gjorde allt spelet blev mer levande, spelade säkert igenom det 10 gånger för att höra alla olika kombinationer av companions + goda/onda val genom världen. Både Alistair och Morrigan är bland dom bästa companions som är gjorda i ett spel någonsin tycker jag.

Hoppas Bioware håller sig till de som de gör bäst, bra skrivna companions. Vill jag spela stora öppna tomma spel och grinda quests finns det 100 andra sådana spel...

Alistair var en barnunge och enda anledningen till att jag hade honom i gruppen var för att Morrigan tyckte om att reta honom.

Men skämt åsido, jag ser verkligen fram emot det här spelet och hoppas att de lyckas fånga känslan från Origins.

Alistair visade ju sig vara en riktigt vän som stod bakom en i vått och torrt, barnsliga humorn till trots. Sen kändes det mer som att det var han som lyckades reta Morrigan än tvärtom

Medlem

Är världen spektakulär nog att förlora sig i? Som Red Red Redemptions utposter och utsikter?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Skribent
Skrivet av Paddington:

Är världen spektakulär nog att förlora sig i? Som Red Red Redemptions utposter och utsikter?

Jag har sett lite för få områden ännu för att säga så mycket om huruvida miljöerna håller intresset uppe i längden. Det ser trevligare ut än föregångarna, men skam vore ju annars.

Skrivet av trifix:

Efter vad jag såg på Gamex så är DA alltså INTE 60 fps som en del videos har gett sken av. Vet faktiskt inte varför de släppte en Xbox One-märkt video i 60 FPS.

Jag provade just Xbox One-versionen och bilduppdateringen var rejält ojämn i vissa partier.

Medlem

Det här låter som det kan bli något. Tvåan var en besvikelse av stora mått. Knappt någon värld als att spela i och man återanvände samma grottor om och om igen. Riktigt halvmesyr spel var det.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Jag kräks. Varför exploderar fienderna när man vidrör dom? Eller skjuter en pil på dom? Blä...

Medlem

Såg lite av det här på gamex
Dessvärre såg det ganska stelt och tråkigt ut rent visuellt.
Det var Xbone versionen, droppade i fps på visa ställen och såg ut att köras i 30.

Kanske roligare när man spelar själv.

Medlem

Längtar :-). Blir antagligen till ps4an. Måste ju få någon mer användning för maskinen än netflix

Medlem

Testade FZ spelet på PC?

För på PC är spelet värdelöst, på grund av kontrollerna. Helt idiotiska. Ska man behöva gamepad kunde jag lika göra köpt det på PS4.

Loot, så måste man gå fram till det och plocka. I DOA kunde klicka en gång.

Finns ingen autoattack, måste hålla in en knapp hela tiden...

Ska försöka få pengarna tillbaka och köpa det till PS4. Eller inte alls köpa det.

1
Skriv svar