Historien om Ravenholm från Half-Life 2

Robot
Historien om Ravenholm från Half-Life 2

20 minuters historielektion om allt från tidiga designdokument till Arkane Studios nedlagda Episode 4 till Half-Life 2.

#half-life-2, #arkane-studios


Medlem
Historien om Ravenholm från Half-Life 2

Synd att inte episod-temat höll


signatur

Cheaters will hunt him. Because he can take it. Because he's not our hero. He's a silent gamer, a silent banhammer. A Real, Gamer.

Medlem

Episode 4 och inte 3....


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av MacNille:

Ursäkta men cs 1.6, cz, css, csgo.

Medlem

bäst att köra igenom själva HL2 igen omedelbart dock


signatur

//monster

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av monsterbenke:

bäst att köra igenom själva HL2 igen omedelbart dock

Visst blev man sugen!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av monsterbenke:

bäst att köra igenom själva HL2 igen omedelbart dock

Visst blev man sugen!

En annan är ledig imorgon så jag vet vad jag ska göra inatt!

Medlem

Tänk att det var 10 år sen HL2 kom ut... vad håller dom på med? Kommer det en trea? De kan ju inte skita i allt, de har en ouppklarad story...

Medlem
Skrivet av SenapsBread:
Skrivet av MacNille:

Ursäkta men cs 1.6, cz, css, csgo.

Boooooring.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

bäst att köra igenom själva HL2 igen omedelbart dock

Är redan på gång Kommit förbi Ravenholm och ska kötta med dunebuggyn ute på stranderna nu.

Sablar. När jag såg rubriken så trodde jag att det skulle vara en av FZ's "Historien Om"-videos, men icke sa Nicke.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Tänk att det var 10 år sen HL2 kom ut... vad håller dom på med? Kommer det en trea? De kan ju inte skita i allt, de har en ouppklarad story...

Ibland börjar man undra hur kreativa de egentligen är hos Valve. Nästan allt de gett ut förutom HL är väl koncept/spel de köpt in utifrån?

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Lolflakes:

Tänk att det var 10 år sen HL2 kom ut... vad håller dom på med? Kommer det en trea? De kan ju inte skita i allt, de har en ouppklarad story...

Ibland börjar man undra hur kreativa de egentligen är hos Valve. Nästan allt de gett ut förutom HL är väl koncept/spel de köpt in utifrån?

Ja. Men det är väl kreativt att hitta bra saker med typ.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

jag tror bara en 3a kommer om dom är övertygade att dom kan göra det till ett av dom bästa spelen i historien. som med 2an och 1an. valve är nog det mest seriösa spelföretaget i världen ändå enligt mig dessutom behöver dom ju knappast oroa sig för pengar mer nu så mindre risk att dom gör det för vinst. annars hade vi haft half-life 45 nu


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Tänk att det var 10 år sen HL2 kom ut... vad håller dom på med? Kommer det en trea? De kan ju inte skita i allt, de har en ouppklarad story...

Bra fråga. Man får ju en känsla av att företaget är väldigt ostrukturerat, det hjälper ju inte direkt att dom har en "speciell" arbetstruktur där ingen är något. Kan ju vara så att dom jobbar på HL3 också och att dom har gjort det i minst 2-3 år tillbaka. Man kan ju hoppas.

Medlem
Skrivet av lime1998:

Sablar. När jag såg rubriken så trodde jag att det skulle vara en av FZ's "Historien Om"-videos, men icke sa Nicke.

Tänkte detsamma! Fler såna videor tack, FZ!

Fuck nu måste jag installera hl2 igen och köra med Dk2 xD

Medlem

Vilket sammanträffande, tänkte just fortsätta lira HL2 och jag har precis börjat på "We don't go to Ravenholm".

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av monsterbenke:

bäst att köra igenom själva HL2 igen omedelbart dock

Visst blev man sugen!

Kan rekommendera cinematic mod, blir typ som att spela ett nextgen spel... fast det är bra! badum tish

http://cinematicmod.com/

Värt att tänka på är att det kräver typ 50gb.

(Kör med cm2013 Alpha 12 + Update Alpha 15 och verkar funka bra med large vram (geforce 970 4gb) och force preload på.)

Går att ställa in rätt bra med, tex alla "upp piffade" karaktärer är helt optional vilka man vill ha på och av (som tur är), och man kan byta tillbaks till orginal soundtrack, sen stänga av/minska/öka bloom, enb, blur, effekter mm.

För att vara en mod är jag förvånad hur bra det flyter på också, snittar typ ~100fps i 1440p och då är det även bland det snyggaste spelet jag kört hitills.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av KatOne:
Skrivet av lime1998:

Sablar. När jag såg rubriken så trodde jag att det skulle vara en av FZ's "Historien Om"-videos, men icke sa Nicke.

Tänkte detsamma! Fler såna videor tack, FZ!

Noted!


signatur
Medlem

Är det någon här som kört igenom hl2 med oculus? Ryktet säger att det ska fungera utmärkt. Får min på torsdag, så detta känns som ännu en orsak att köra igenom det!

Edit: -köra igenom det igen" Vet inte hur många gånger jag kört det, så jäkla härligt spel!

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Vilket sammanträffande, tänkte just fortsätta lira HL2 och jag har precis börjat på "We don't go to Ravenholm".

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av monsterbenke:

bäst att köra igenom själva HL2 igen omedelbart dock

Visst blev man sugen!

Kan rekommendera cinematic mod, blir typ som att spela ett nextgen spel... fast det är bra! badum tish

http://cinematicmod.com/

Värt att tänka på är att det kräver typ 50gb.

(Kör med cm2013 Alpha 12 + Update Alpha 15 och verkar funka bra med large vram (geforce 970 4gb) och force preload på.)

Går att ställa in rätt bra med, tex alla "upp piffade" karaktärer är helt optional vilka man vill ha på och av (som tur är), och man kan byta tillbaks till orginal soundtrack, sen stänga av/minska/öka bloom, enb, blur, effekter mm.

https://www.youtube.com/embed/L2lL4KWMuVA

För att vara en mod är jag förvånad hur bra det flyter på också, snittar typ ~100fps i 1440p och då är det även bland det snyggaste spelet jag kört hitills.

fantastiskt tips!!! speciellt när man inte lirat sitt favoritspel på flera år och nu ska köra om det. även om det tar hela denna dag att ladda ner allt som krävs tack. återigen skall jag njuta av ett av dom bästa spelen som någonsin skapats!


signatur

//monster

problemet var att valve råkade släppa left4dead,och insåg att dom kunde tjäna pengar på att inte göra spel med handling utan bara multi.

så allihopa,anledningen till att vi aldrig fick halflife 3 är de spelen.så..

Medlem

Hl3 kommer antagligen när det är klart, att man väntat över 10 år på ett spel är inget nytt heller.

Medlem
Skrivet av Darknessviking:

problemet var att valve råkade släppa left4dead,och insåg att dom kunde tjäna pengar på att inte göra spel med handling utan bara multi.

så allihopa,anledningen till att vi aldrig fick halflife 3 är de spelen.så..

Du tror inte att de gjort den upptäckten redan med counter-strike?

Medlem
Skrivet av SenapsBread:
Skrivet av MacNille:

Ursäkta men cs 1.6, cz, css, csgo.

Jag ser ingen 3:a i nåt av spelen Kan man räkna undertitlar så finns ju redan HL: Blue Shift och Opposing Force, samt episode 1 och 2. Också har vi ju även HL: Source. Så det finns alltså 7 HL-titlar, men ingen utav dem är en 3:a.

1
Skriv svar