Philips släpper 40-tumsskärm med 4K-upplösning

Robot
Philips släpper 40-tumsskärm med 4K-upplösning
Medlem
Philips släpper 40-tumsskärm med 4K-upplösning

hmm bara 40tum inte att tänka på i soffan då måste man sitta för nära imo

Helst skulle jag vilja 55-60tum i vardagsrummet för film och spel sitter på 46 vilket är på gränsen.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

hmm bara 40tum inte att tänka på i soffan då måste man sitta för nära imo

Helst skulle jag vilja 55-60tum i vardagsrummet för film och spel sitter på 46 vilket är på gränsen.

Nu är det ju inte en skärm för soffan utan skrivbordet.

Väcker starkt habegär och är nog första gången jag känner att kurvatur kanske hade varit motiverat iom att man kommer sitta rätt nära.

Medlem
Skrivet av Notumforce:

hmm bara 40tum inte att tänka på i soffan då måste man sitta för nära imo

Helst skulle jag vilja 55-60tum i vardagsrummet för film och spel sitter på 46 vilket är på gränsen.

Men det här var väl ingen TV, det är en datorskärm då tycker jag nästan det är för stort att sitta så nära:P

Medlem

Står på önskelistan


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Ni skrev det här och ingen 40k skämt?


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Novdid:
Skrivet av Notumforce:

hmm bara 40tum inte att tänka på i soffan då måste man sitta för nära imo

Helst skulle jag vilja 55-60tum i vardagsrummet för film och spel sitter på 46 vilket är på gränsen.

Nu är det ju inte en skärm för soffan utan skrivbordet.

Väcker starkt habegär och är nog första gången jag känner att kurvatur kanske hade varit motiverat iom att man kommer sitta rätt nära.

hmm bildskärm ok hur i helve ska du kunna jobba med 40tums skärm på skrivbordsavstånd , redan 27tum så tycker jag det blir väl plottrigt med ren text hantering. Får man ju pilla med inzoomning o dyl. Filmer, design o foto hantering ok


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:
Skrivet av Novdid:
Skrivet av Notumforce:

hmm bara 40tum inte att tänka på i soffan då måste man sitta för nära imo

Helst skulle jag vilja 55-60tum i vardagsrummet för film och spel sitter på 46 vilket är på gränsen.

Nu är det ju inte en skärm för soffan utan skrivbordet.

Väcker starkt habegär och är nog första gången jag känner att kurvatur kanske hade varit motiverat iom att man kommer sitta rätt nära.

hmm bildskärm ok hur i helve ska du kunna jobba med 40tums skärm på skrivbordsavstånd , redan 27tum så tycker jag det blir väl plottrigt med ren text hantering. Får man ju pilla med inzoomning o dyl. Filmer, design o foto hantering ok

Visst, det är något(årets underdrift) lite för stort kanske, men pixeltätheten borde vara helt ok. ungefär som en 27" med 1440p. Tror nog skärmen är till för fotohantering och dylikt som du säger, men till spel som simulatorer och racing och vissa fps borde det kunna bli en häftig upplevelse.

Kostar dessutom bara 7k. Helt ok.

Medlem
Medlem

Februari / Mars kanske man bytar upp sig från min Dell U2711 till denna då


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Helt okej pris faktiskt

Medlem

Kanske något för mig som tänkt göra mig av med allt vad tv heter och skrota tv-licensen. Då har jag ersättning för min 40" tv jag har nu för spel och dvd.

Medlem

Skulle man kunna dela av skärmen och låtsas att det är en 21:9 skärm? Skulle föredra att se mer av spelet än att se samma större när man sitter så nära. Få lite periferiseende utan att använda 3 skärmar.

Medlem
Skrivet av motionfield:

Skulle man kunna dela av skärmen och låtsas att det är en 21:9 skärm? Skulle föredra att se mer av spelet än att se samma större när man sitter så nära. Få lite periferiseende utan att använda 3 skärmar.

Klistra fast svarta kanter på ovan och undersidan.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

1
Skriv svar