Ni bestämmer – vilket är det läbbigaste spelet?

Robot
Ni bestämmer – vilket är det läbbigaste spelet?

Efter hundratals av nomineringar är det nu dags att bestämma vilket som är tidernas läbbigaste spel!

#resident-evil, #alien-isolation, #silent-hill


Releasehästryttare
Ni bestämmer – vilket är det läbbigaste spelet?

Wolfenstein ? really ?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Devan:

Wolfenstein ? really ?

Fanns med bland nomineringarna. Det enda jag tog bort därifrån var Sims... det kändes inte så seriöst.


signatur
Medlem

Amnesia lätt, jag vågade inte ens spela klart demot...:(

Medlem

Silent Hill 2. Var runt 12-13 när det kom, en tuff grabb, trodde jag. Jag sket ner mig.

Medlem
Skrivet av Devan:

Wolfenstein ? really ?

Första nivåerna i Return to Castle Wolfenstein, när man stötet på zombies! Det var fan läskigt för unga mig!


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Prixm:

Silent Hill 2. Var runt 12-13 när det kom, en tuff grabb, trodde jag. Jag sket ner mig.

Jag var med i den åldern då. Fy fan vilken läskigt spel örk.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Synd att man inte kunde rösta på fler. Tyckte för övrigt att Amnesia var överskattat.

Inaktiv

RTCW var apläskigt nere i katakomberna..
Men jag röstade på AvP.

Silent Hill 2 tyckte jag inte var speciellt läskigt, det var mer av en väldigt deprimerande stämning genom hela spelet som gjorde det jobbigt att spela.

Medlem

Räddast blev jag av hotellet i Vampire: The Masquerade - Bloodlines. Dock var det längesedan och jag var inte särskilt gammal.

Både Amnesia och Five Nights at Freddy's toppar nog listan om jag ska bortse från nostalgi. Amnesia har ett något djupare system, medan Five Nights at Freddy's är vackert i sin simpelhet.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av mapamapa:

RTCW var apläskigt nere i katakomberna..
Men jag röstade på AvP.

Silent Hill 2 tyckte jag inte var speciellt läskigt, det var mer av en väldigt deprimerande stämning genom hela spelet som gjorde det jobbigt att spela.

AvP 2 fick min röst. Usch, vad marine campaign var otäck när man var 10!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Amnesia var läskigast, fram tills att jag testade P.T på PS4. Fy fan säger jag bara.

Redaktör
Ponny

Game, set och Amnesia.

Herregud, jag minns när jag var i ett relativt ljust och trevligt rum (allting är relativt). Plötsligt hördes något på andra sidan dörren, och då insåg jag att den var enda utvägen.

Behöver jag säga att jag satt tio minuter längre än vad jag behövde i rummets garderob? Behöver jag säga att jag panikflämtade innan jag hittade den här garderoben?

Och jag behöver säga att jag ser fram emot SOMA.


signatur

En Bamseponny av folket

Amnesia tog mig typ 3v att klara då jag bara kunde spela det lite i taget innan jag va tvungen att stänga av på g av att jag va livrädd hahah och Penumbra (sjukhuset) va det lika dant med om inte värre xD

call of cthulhu gav mig en konstig obehaglig känsla, samma känsla jag fick när jag tittade på Skrotnisse på tv förr i tiden. *ryser*

Sen har vi ju Oculus Rift spelet där du går runt i en labyrint .
DET kan jag säga slår alla tidigare på fingrarna då jag bokstavligen slängde av mig OR i ren skräck när jag spelade det men vet inte om det räknas kanske då det är Virtual reality?

Medlem

Har svårt att spela skräckspel överhuvudtaget, men känner nog att alla spel där jag inte kan skydda mig (spel utan vapen etc) gör mig mer obekväm än andra.

Håller mig nog till mina FPS spel jag ;D

Medlem

23 röster på P.T. (i skrivande stund) är inte illa för en PS4-exklusiv titel som dessutom bara är en teaser

Medlem

Vinner Amnesia så blir jag besviken, veklingar!!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Project Zero / Fatal Frame (beroende på region) på PS2 är det läskigaste jag någonsin spelat.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Diablo 1 på battle.net, när som helst kunde en pk spelare (person killer) logga in, ha ihjäl dig och sno all din utrustning, sjukt läskigt.. sen kunde ju morsan lyfta på telefonen också vilket var nästan lika läskigt

Medlem

Jag spelar aldrig skräckspel, men jag tyckte allt att RTCW var bra jäkla läbbigt i katakomberna i min yngre tonår.

ZF
Medlem
Redaktör
Ponny
Skrivet av warh0g:

Project Zero / Fatal Frame (beroende på region) på PS2 är det läskigaste jag någonsin spelat.

Indeed läskigt. Jag fick ångest varje gång jag kom till titelskärmen när jag körde det.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Brain:

Räddast blev jag av hotellet i Vampire: The Masquerade - Bloodlines. Dock var det längesedan och jag var inte särskilt gammal.

Både Amnesia och Five Nights at Freddy's toppar nog listan om jag ska bortse från nostalgi. Amnesia har ett något djupare system, medan Five Nights at Freddy's är vackert i sin simpelhet.

Tyckte hela spelet hade en mörk, dyster och stämningsfull atmosfär. Riktigt mysigt vampyrspel som det finns för lite av.
Älskade att spela som malkavian även om det gav en hel del frågetecken under spelets gång.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Devan:

Wolfenstein ? really ?

Fanns med bland nomineringarna. Det enda jag tog bort därifrån var Sims... det kändes inte så seriöst.

Sims: fatta skräcken i att upptäcka att det inte längre finns någon stege upp ur poolen! Man bara simmar och simmar och simmar, men ingen räddning kommer!

Seriöst, dock: Return to Castle Wolfenstein har en av de läbbigaste nivåerna jag spelat igenom. Jag vet inte om jag skulle tycka att den var lika läskig idag, som vuxen, men första gången jag körde igenom spelet var jag skiträdd när jag letade mig igenom katakomberna.

Jag tycker inte att det är det läskigaste spelet jag spelat, men jag kan definitivt se det på listan. Det är ungefär som Vampire: The Masquerade - Bloodlines: ett inte särskilt läskigt spel överlag, men en enskild och skitläskig bana.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Brain:

Räddast blev jag av hotellet i Vampire: The Masquerade - Bloodlines. Dock var det längesedan och jag var inte särskilt gammal.

Både Amnesia och Five Nights at Freddy's toppar nog listan om jag ska bortse från nostalgi. Amnesia har ett något djupare system, medan Five Nights at Freddy's är vackert i sin simpelhet.

Tyckte hela spelet hade en mörk, dyster och stämningsfull atmosfär. Riktigt mysigt vampyrspel som det finns för lite av.
Älskade att spela som malkavian även om det gav en hel del frågetecken under spelets gång.

Verkligen! Underbart spel. Synd att utvecklaren gick under.


signatur

Have a good time!

Inaktiv

P.T, Playable Teaser? Wat?

Medlem
Skrivet av Devan:

Wolfenstein ? really ?

Jag nämnde några spel som hade några nivåer jag blev skrämd av när jag var liten och spelade

I Wolfenstein var det katakomberna

Medlem

Cthulhu stavas det, och finns ens ett spel under namnet Call of Cthulhu: Shadows[sic] over Innsmouth?

Medlem

Ni har glömt Scratches!!! av Nucleosus. Läskigaste spelet någonsin!!

Inaktiv

Om jag hade en Oculus skulle jag kanske rösta på Dreadhalls. Det verkar läskigt på en helt ny nivå.

12
Skriv svar