Nedladdningsproblem med CoD: Advanced Warfare

Robot
Nedladdningsproblem med CoD: Advanced Warfare

Både PS4- och Xbox One-ägare har svårigheter att få hem nya Call of Duty.

#call-of-duty-advanced-warfare, #sony


Medlem
Nedladdningsproblem med CoD: Advanced Warfare

tur det är strul för både ps4 och xbone 1 så slipper man haters som alltid dyker upp och ska klanka ner på den ena konsollen eller den andra-

Den här gången så klarade sig pc versionen hyffsat bra iaf, nått meck med steam igår efter installation men lite panik tryckade så gick det igång efter 5min_P


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

tur det är strul för både ps4 och xbone 1 så slipper man haters som alltid dyker upp och ska klanka ner på den ena konsollen eller den andra-

Xbox One 1 ? kunde inte hålla mig då du förkorta sådär, Xbone = Xboxone xD

Trist att det blev så. Det är därför jag alltid köper stora spel på skiva. Man slipper för det mesta sådant här.

PC-installationen via skiva funkade bra, men det tog ca. 1 timme pga. att det var 6 DVD-skivor samt att spelet därefter behövde ladda ned en patch.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Redaktör
Skrivet av walter_iego:

PC-installationen via skiva funkade bra, men det tog ca. 1 timme pga. att det var 6 DVD-skivor samt att spelet därefter behövde ladda ned en patch.

Unreal Tournament 2004-flashback. Om man som jag var dum att köpa cd-versionen.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av walter_iego:

PC-installationen via skiva funkade bra, men det tog ca. 1 timme pga. att det var 6 DVD-skivor samt att spelet därefter behövde ladda ned en patch.

Unreal Tournament 2004-flashback. Om man som jag var dum att köpa cd-versionen.

Hahahahaha! den kan du vara glad över att du inte är ensammen om!

Seg RPM gjorde ju inte installationen snabbare heller

Skrivet av Tompa:
Skrivet av walter_iego:

PC-installationen via skiva funkade bra, men det tog ca. 1 timme pga. att det var 6 DVD-skivor samt att spelet därefter behövde ladda ned en patch.

Unreal Tournament 2004-flashback. Om man som jag var dum att köpa cd-versionen.

Då var vi lika dumma


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hmm, för många som laddar ner samma sak från samma ställe, samtidigt... What can go wrong?


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Inaktiv
Skrivet av darkthunder:

Hmm, för många som laddar ner samma sak från samma ställe, samtidigt... What can go wrong?

Överhettning i en server

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av darkthunder:

Hmm, för många som laddar ner samma sak från samma ställe, samtidigt... What can go wrong?

Överhettning i en server

Jag försökte vara lite sarkastisk i min kommentar, kanske inte var tillräckligt tydligt. Men ja, det blir till slut någon form av överbelastning, om man har alla spelare som ska ladda ner spelet från samma källa, samtidigt. Antingen får man göra spelen nerladdningsbara tidigare, och sprida ut nerladdningarna över en längre period, eller gör så att nerladdningarna går via ett Peer-to-peer system (a la Bittorrent, eller dylikt).


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Skrivet av darkthunder:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av darkthunder:

Hmm, för många som laddar ner samma sak från samma ställe, samtidigt... What can go wrong?

Överhettning i en server

Jag försökte vara lite sarkastisk i min kommentar, kanske inte var tillräckligt tydligt. Men ja, det blir till slut någon form av överbelastning, om man har alla spelare som ska ladda ner spelet från samma källa, samtidigt. Antingen får man göra spelen nerladdningsbara tidigare, och sprida ut nerladdningarna över en längre period, eller gör så att nerladdningarna går via ett Peer-to-peer system (a la Bittorrent, eller dylikt).

Det var ju lite det men gör via den s.k. "preload". Alla laddar inte ned samma dag, utan gör det lite innan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Men det är ju efter 2.0 patchen som download speed har sjunkit drastiskt på ps4:an. Helt plötsligt tankar min ps3 snabbare igen.

1
Skriv svar