Legend of Zelda I Topp 5

Legend of Zelda I Topp 5

Spelade här om dagen klart Zelda – Skyword Sword, sist på bollen kanske men det har bara inte blivit av. Skyword Sword är faktiskt en stor besvikelse, upprepningarna genom hela spelet är otroligt tröttsamt. Att återvända till samma tre ”öar” gjorde mig less på hela spelet. Men det som stör mig mest är ändå motioncontroller. Jag hatar verkligen att sitta där och vifta. Jag tänkte iaf jag gör en topplista över det bästa Zelda spelen jag har haft roligast med.

5. MAJORAS MASK
Majoras mask får oförtjänt mycket skit tycker jag. Ser man till helheten är det ett kanonspel och jag hade gärna sett en remake till Wii U.

4. A LINK TO THE PAST
Enligt många kanske det bästa spel som någonsin gjort. Jag tycker ALTTP faktiskt är lite överskattad. Nu hade jag ingen SNES så har spelat det långt efter det släpptes. Kanske hade för höga förväntningar.

3. THE LEGEND OF ZELDA
Vem minns inte guldkasseten. Spelet är lika bra idag som jag tycker när jag för första gången spelade det efter att hyrt spelet på Shell, 8 år gammal. Egentligen det ända Zeldaspelet jag spelar om och om igen.

2. OCARINA OF TIME
Ett fullkomligt magiskt spel. Ett problem med spelet är kameran men jag bortser gärna från det när allt annat är så oerhört välgjort. Pusslerna är så nära toppklass man kan nå i ett spel.

1. WIND WAKER HD
Wind Waker hade inte kommit på första platsen om det inte vore för HD remaken till Wii U. Ska jag vara ärlig spelade jag inte klart versionen till Gamecube. Men efter att spelat Hd versionen var jag lyrisk. Jag fullständig älskade varje sekund med Wind Waker. Grafiken är underbar. Ett spel alla borde få uppleva.

#blogg

Medlem
Legend of Zelda I Topp 5

Att Majoras Mask skulle få oförtjänt mycket skit kan jag inte hålla med om, det är ju hyllat till skyarna överallt.

Wind Waker har alltid varit mitt favorit Zelda, musiken är fantastisk, trots allt skit det fick när det släpptes. Där snackar vi om ett spel som fått oförtjänt mycket skit. Konstigt nog har det börjat bli hyllat igen på senare dar.

A link between worlds till 3DS var också riktigt mysigt.

Skyward Sword är nog det Zelda jag tycker allra minst om. Störde mig också väldigt mycket på viftkontrollerna, och jag gillade inte att i stort sett hela världen bara kändes som en enda lång dungeon. Det är skönare flyt i andra Zelda-spel där man får lite andningshål mellan alla tempel. Fick också känslan av att en hel del inslag i spelet enbart var till för att dryga ut den (redan långa) speltiden, kändes som filler-skräp.

Bra lista! Men personligen gillar jag inte Majora's Mask så mycket, hatade den där tidsbegränsningen över allt annat. Är mer för de traditionella Zelda-liren och favoriterna är Ocarina of Time och Twilight Princess.

Medlem

Håller helt med om Skyward, klarade inte mer än nån timme innan jag fick spel på viftandet. Bra lista men vill verkligen lyfta in Link's awakening till Gameboy som faktiskt är mitt favorit-Zelda genom tiderna

Medlem

Ocarina of Time kommer alltid att förbli #1 för mig. Känslan, allvaret och stämningen är i min bok oslagbar. Wind Waker är nära med sin egen charm, men inte riktigt där. Majoras Mask var ett grymt spel, även om jag också störde mig på tidsbegränsningen, vilket Nintendo ändå hade skött bra. Det var en ganska cool grej.

Skrivet av 73mpl4R:

Ocarina of Time kommer alltid att förbli #1 för mig. Känslan, allvaret och stämningen är i min bok oslagbar. Wind Waker är nära med sin egen charm, men inte riktigt där. Majoras Mask var ett grymt spel, även om jag också störde mig på tidsbegränsningen, vilket Nintendo ändå hade skött bra. Det var en ganska cool grej.

Ocarina of time har alltid varit min absolut etta också. Men efter spelat igenom HD versionen av Wind Waker, så petades Ocarina of Time ner.

1
Skriv svar