Ni bestämmer – vilket är det läbbigaste spelet?

Releasehästryttare
Skrivet av mapamapa:

Om jag hade en Oculus skulle jag kanske rösta på Dreadhalls. Det verkar läskigt på en helt ny nivå.

Detta!
Dagens spel är ju inte läskiga när man bara stirrar på en skärm, och även om jag inte har haft changsen att testa occulus själv än så kan jag tänka mig hur jälva skrämande spel kommer bli i framtiden med den tekniken.

Man kommer ju få panik ångest i de bästa spelen som kommer, själv skrattar jag åt folk som måste sluta spela nya aliens spelet på 2d skärm nu för att de är rädda.. och ja , jag snackar vuxna människor

Medlem
Skrivet av Hymer:
Skrivet av Prixm:

Silent Hill 2. Var runt 12-13 när det kom, en tuff grabb, trodde jag. Jag sket ner mig.

Jag var med i den åldern då. Fy fan vilken läskigt spel örk.

Jag blev själv aldrig så rädd av Silent Hill. Dock framkallade det ångest och mardrömmar (halvkul).

Clive Barker's Undying däremot, eller System Shock 2 när man tror sig ha rensat en korridor och piper runt hörnet utan ammo, fy f....


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Jag hade svårt när jag skulle jaga spöket i Bioshock Infinite. Jesus!

Medlem

Slenderman hade jag svårt för, den här eviga hjärt dunkandet till ljud och radio brus när slenderman var nära

Medlem
Skrivet av Turbodog:

P.T, Playable Teaser? Wat?

Precis, jag undrar också. Project något kanske? Eller heter faktiskt spelet P.T och det står inte för nåt alls?

Medlem

Häftigaste upplevelsen var när jag spelade igenom Dead Space 2 i hardcore mode första gången (max 3 saves, inga checkpoints). Stereon på rätt hög volym och mörkt i rummet så klart.

Adrenalinet pumpade på rätt bra när jag hade slut på ammunition och precis då, i sämsta tänkbara läge förstås, rusar en flock necromorpher fram ur mörkret. Det var över 4 timmar sedan förra saven så... Death is NOT an option.

Klarade det (enorm tur...) och kunde spara save nr 1 till slut. Men händer och kropp skakade rejält efteråt, fick ta ett break i flera dar innan jag kunde fortsätta. Så sjukt bra!

Medlem

Jag tycker att Frictional Games gjorde ett fantastiskt bra jobb med Penumbra: Black Plague. Jag tycker även att Outlast var något utöver det vanliga.

Fan, blev så sugen på att spela igenom Penumbra serien igen...

Frågan är om man vågar, innan var man oskyldig och inte hade en anning om vad som väntade. Det blir lite som i skräckfilmer där folk hör saker och går och checkar läget. Hade dem vetat att det hade funnits en fucking alien som ville mörda en så hade dem aldrig checkat läget!

Fuck this, game on!

Ish
Medlem

Jag fattar inte vad det är som är så skrämmande med Amnesia?


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Resident evil var grymt när det kom , specielt scenen där zombien äter på ett lik å vänder sej om

12
Skriv svar