Glödhett musiktips!

Medlem
Glödhett musiktips!

Devin Townsend och hans projekt släppte häromveckan ett nytt album, Z². Det finns på Spotify och är hans bästa verk på länge. Albumet är en uppföljare till albumet Ziltoid the Omniscient från 2007, där huvudrollsinnehavaren är en utomjording som är på jakt efter universums ultimata kopp kaffe.

Ziltoid är tillbaka i den här underbara symfonimetalloperan, som nog är det roligaste som hänt i musikväg sedan Frank Zappas "Joe's Garage". Förutom operan finns det en till skiva med nytt material från Devin. En riktigt smällkaramell som kommer att uppskattas av alla metalälskare där ute. Albumet finns som sagt på Spotify, men det går också att lyssna på det i sin helhet på YouTube.

#blogg


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Glödhett musiktips!

Bra tips! Det dök upp snabbare än vad jag trodde. Ser fram emot en ny ersättare till Planet Smasher

Medlem

Metal verkar vara populärt, inte minst här, men bland spelare i allmänhet. Har dock aldrig fastnat för det själv, lyssnar faktiskt på nästan allting förutom just metal, har svårt för det...

Medlem
Skrivet av Svanberg:

Metal verkar vara populärt, inte minst här, men bland spelare i allmänhet. Har dock aldrig fastnat för det själv, lyssnar faktiskt på nästan allting förutom just metal, har svårt för det...

Man måste bara hitta det där riktigt bra bandet som fångar ens uppmärksamhet, sen är det bara att dyka ner i kaninhålet.
Själv är jag en riktig allätare när det kommer till musik och jag konsumerar allt från Strapping Young Lad till Kendrick Lamar och Igor Stravinskij. Det beror helt på humöret!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Svanberg:

Metal verkar vara populärt, inte minst här, men bland spelare i allmänhet. Har dock aldrig fastnat för det själv, lyssnar faktiskt på nästan allting förutom just metal, har svårt för det...

Man måste bara hitta det där riktigt bra bandet som fångar ens uppmärksamhet, sen är det bara att dyka ner i kaninhålet.
Själv är jag en riktig allätare när det kommer till musik och jag konsumerar allt från Strapping Young Lad till Kendrick Lamar och Igor Stravinskij. Det beror helt på humöret!

Det har du nog rätt i. Lyssnade ganska mycket på Sabaton ett tag, men är inte helt säker på vilken genre det är.
Musik är ju bland det bästa som finns, så att begränsa sig till en genre när det finns så otroligt mycket fantastisk musik känns tråkigt! Människor tycker att jag har spretig musikstil, men jag är bara glad att jag kan uppskatta olika genrer.

1
Skriv svar