Spela GTA V i 4K

Robot
Spela GTA V i 4K

Grand Theft Auto V kommer att ha stöd för den heliga upplösningsgraalen.

#grand-theft-auto-v, #rockstar, #grand-theft-auto-iv


Medlem
Spela GTA V i 4K

PERFA!

Medlem

Trevligt! Man hör lite här och där att hög upplösning inte tillför så mycket (kanske folk som jobbar för Ubisoft som påstår sånt?). Dags att byta attityd!
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=743719

Medlem

Travis? Trevor väl?


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av Katana:

Trevligt! Man hör lite här och där att hög upplösning inte tillför så mycket (kanske folk som jobbar för Ubisoft som påstår sånt?). Dags att byta attityd!
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=743719

Upplösning tillför något helt klart. Men jag tror man pratar om hur mycket högre prestanda det krävs som man kan använda på andra effekter som gör spelet snyggare.
Tex en bild i 1080 med ray tracing kommer vara mycket snyggare än samma bild utan Ray tracing i 4k.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv

Den extra väntan som vi PC-spelare fått stå ut med ser ut att ha lönat sig i längden.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Nocturnal77:

Travis? Trevor väl?

Jojo


signatur
Medlem
Skrivet av Katana:

Trevligt! Man hör lite här och där att hög upplösning inte tillför så mycket (kanske folk som jobbar för Ubisoft som påstår sånt?). Dags att byta attityd!
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=743719

Talar du för alla eller bara för dig själv nu? Upplösning enligt mig och många andra så är det bara ett plus i kanten, det är andra saker som är bra mycket viktigare än upplösning.

Självklart gör upplösningen saker snyggare men det är ju inte det viktigaste i livet

Medlem

Och tror inte spelet kommer vara så värst tungdrivet på pc, varför man nu säger så. Vet inget spel som är jobbigt för datorer

Medlem
Skrivet av zliddret:

Och tror inte spelet kommer vara så värst tungdrivet på pc, varför man nu säger så. Vet inget spel som är jobbigt för datorer

LOL

Medlem

Det här är beviset på att Ubisoft slarvar med sina produktioner. GTA V i 1080p i förstapersonsläge på PS4/XBOne medan Assassasin's Creed Unity bara klarar 900p. Då hänger det inte på hårdvaran, utan på bristfällig optimering.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

Var är länken till deras pressrelease?


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

Hoppas det är bra optimerat. Orkar inte uppgradera datorn ännu.

Medlem

Mig veterligen kan man köra alla spel i "4K" på PC, bara man har hårdvara för det. Varför är detta en nyhet?
Skrevs likadant om Ryse:son of Rome


signatur

Spelar på: PC, Nintendo Switch, PS5 och iOS.
Äger även: NES, SNES, Saturn, Playstation 1,2,3,4, PSP, XBOX360.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ibib:

Var är länken till deras pressrelease?

Står här.

Skrivet av Balkp:

Mig veterligen kan man köra alla spel i "4K" på PC, bara man har hårdvara för det. Varför är detta en nyhet?
Skrevs likadant om Ryse:son of Rome

Spelet måste stödja det, valet finnas med i menyer och gränssnitt som anpassats utefter de betydligt fler pixlarna.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av ibib:

Var är länken till deras pressrelease?

Står här.

Skrivet av Balkp:

Mig veterligen kan man köra alla spel i "4K" på PC, bara man har hårdvara för det. Varför är detta en nyhet?
Skrevs likadant om Ryse:son of Rome

Spelet måste stödja det, valet finnas med i menyer och gränssnitt som anpassats utefter de betydligt fler pixlarna.

Ah ok, tackar för snabbt svar.
Jag tog förgivet att upplösningarna man ser i spelens inställningar endast är de som skärmen stödjer


signatur

Spelar på: PC, Nintendo Switch, PS5 och iOS.
Äger även: NES, SNES, Saturn, Playstation 1,2,3,4, PSP, XBOX360.

Medlem
Skrivet av Ducci:
Skrivet av zliddret:

Och tror inte spelet kommer vara så värst tungdrivet på pc, varför man nu säger så. Vet inget spel som är jobbigt för datorer

LOL

Vadå lol? Jag vet då inget som är så jäkla tungdrivet nu för tiden, så vidare man inte har en slö dator. Fast egna åsikter kanske är helt oacceptabelt?

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Katana:

Trevligt! Man hör lite här och där att hög upplösning inte tillför så mycket (kanske folk som jobbar för Ubisoft som påstår sånt?). Dags att byta attityd!
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=743719

Talar du för alla eller bara för dig själv nu? Upplösning enligt mig och många andra så är det bara ett plus i kanten, det är andra saker som är bra mycket viktigare än upplösning.

Självklart gör upplösningen saker snyggare men det är ju inte det viktigaste i livet

Utlösning i all ära, men det kostar också. Att panga allt på ultra med högre utlösning kostar, säg Titan kort, som kostar minst 11k. In my opinion så tröttnar man ändå fort på alla utlösningar, har man 4k så vill man sedan ha 8k. 1080 är jag nöjd med. Priserna är inte värda 4k.

Medlem
Skrivet av nils45:

Utlösning i all ära, men det kostar också.

Word! 1 228 988 kr fram tills att ungen är 19 år enligt Swedbank


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Katana:

Trevligt! Man hör lite här och där att hög upplösning inte tillför så mycket (kanske folk som jobbar för Ubisoft som påstår sånt?). Dags att byta attityd!
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=743719

Talar du för alla eller bara för dig själv nu? Upplösning enligt mig och många andra så är det bara ett plus i kanten, det är andra saker som är bra mycket viktigare än upplösning.

Självklart gör upplösningen saker snyggare men det är ju inte det viktigaste i livet

Utlösning i all ära, men det kostar också. Att panga allt på ultra med högre utlösning kostar, säg Titan kort, som kostar minst 11k. In my opinion så tröttnar man ändå fort på alla utlösningar, har man 4k så vill man sedan ha 8k. 1080 är jag nöjd med. Priserna är inte värda 4k.

Min utlösning har iaf i regel betydligt mycket mer pixeltäthet än 4k. x))))

Medlem

Få det att rulla i 60fps i 4k kommer kräva galen GPU prestanda. Inte ens GTX980 SLI kommer klara det

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Katana:

Trevligt! Man hör lite här och där att hög upplösning inte tillför så mycket (kanske folk som jobbar för Ubisoft som påstår sånt?). Dags att byta attityd!
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=743719

Talar du för alla eller bara för dig själv nu? Upplösning enligt mig och många andra så är det bara ett plus i kanten, det är andra saker som är bra mycket viktigare än upplösning.

Självklart gör upplösningen saker snyggare men det är ju inte det viktigaste i livet

Utlösning i all ära, men det kostar också. Att panga allt på ultra med högre utlösning kostar, säg Titan kort, som kostar minst 11k. In my opinion så tröttnar man ändå fort på alla utlösningar, har man 4k så vill man sedan ha 8k. 1080 är jag nöjd med. Priserna är inte värda 4k.

Mja eller köper man ett geforce 970 kort för 3500kr som presterar bättre än ett Titan kort., kan man köpa 3st också =).

Medlem
Skrivet av Balkp:

Mig veterligen kan man köra alla spel i "4K" på PC, bara man har hårdvara för det. Varför är detta en nyhet?
Skrevs likadant om Ryse:son of Rome

Om du har ett kort ifrån Nvidia så har dom nyss lanserat en fiffig lösning på det här, tanka senaste drivers och kika in DSR.

Medlem
Skrivet av Segas:

Den extra väntan som vi PC-spelare fått stå ut med ser ut att ha lönat sig i längden.

Tyckte spelet var fantastiskt på ps3 också. Ett spel värt att köpa två gånger. "PC master race" för all del men att passa på en Ferrari för att däcken är slitna är dumt.

Inaktiv
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Segas:

Den extra väntan som vi PC-spelare fått stå ut med ser ut att ha lönat sig i längden.

Tyckte spelet var fantastiskt på ps3 också. Ett spel värt att köpa två gånger. "PC master race" för all del men att passa på en Ferrari för att däcken är slitna är dumt.

Det är bara ett spel, underhållning...jag kan vänta.

Medlem
Skrivet av Segas:

Den extra väntan som vi PC-spelare fått stå ut med ser ut att ha lönat sig i längden.

Visste det! Rockstar = Good Guy Rockstar! Typiskt att man hållt sig från att spela spelet i väntan på pc versionen...bara för att skaffa Xbone versionen


signatur

Game long and prosper

1
Skriv svar