In Flames - 8e November

In Flames - 8e November

Jag har svårt att komma ihåg hur många ggr jag sett In Flames live nu. Mina fingrar räcker inte till om jag ska räkna gångerna jag sett dom i Göteborg. I Karlstad, Malmö och Mariestad är även ställen jag upplevt deras visor på, och många fler. När jag nu ska se dom på deras ” Siren Charms” turné vet jag inte riktigt vad jag ska få se. Den känslan har aldrig slagit mig innan. Ser man In Flames live vet man att det alltid kommer bli magiskt. Även om dom nu blivit så säkra på sina instrument att det låter som på skiva. Knappt ett fel kan man höra i varken takt eller ton.

Men denna gång, 8 November i Scandinavium vet jag inte riktigt vad man får se ( höra ). Senaste plattan ” Siren Charms ” är annorlunda. Kommer In Flames satsa på den skivans sound helt och hållet eller kommer dom spela sina äldre alster på det sättet som det ska låta?

Jag är inte nöjd med den senaste plattan, jag tycker den är kanon bra men inte på ett In Flames sätt. Hade en annan artist/grupp skrivit denna plattan hade jag lyssnat med stora öron. Men detta är inte det In Flames jag älskat så länge.

Jag förstår det kan vara svårt för gruppen att göra sin spellista nu när det kommer hem till Göteborg så jag hjälper dom på traven till en succé konsert. Skulle ju så gärna få höra ” Goliaths Disarm Their David” men petar inte in den för jag tror det är omöjligt. Men sicket mästerverk.

Varsegod iaf In Flames.

Pinball Map

System

Gyroscope

Dead Alone

Paralyzed

Fear is the Weakness

Crawl Through Knives

The Quiet Place

Cloud Connected

Only For the weak

With Eyes Wide Open

Through Oblivion

Clayman

Embody The Invisible

Take this Life

Trigger

In search for I

Ropes

Jotun

Rusted Nail

Deliver Us

My sweet shadow

#blogg

In Flames - 8e November

In Flames är onekligen ett bra band, men "Siren Charms" är en smekning åt fel håll. Vissa partier av den skivan låter som Depeche Mode, och det är inte konstigt kanske med tanke på att de spelat in skivan i samma studio som de har använt.

Självklart ska band få experimentera, men det är svårt att gilla dem om de förändras för mycket.

Nya Arch Enemy plattan: "War Eternal" är däremot en fullträff. Lyssna gärna på den.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Håller med. Är tveeeksamt positiv till skivan. Känns inte in flames men samtidigt har de inte låtit som de in flames jag lyssnade på 24/7 sen clayman.

Hade också hoppats på Jotun och lite äldre låtar.

Jag tycker det är så konstigt val att åka till Hansa Studion för att få inspiration av artisterna som spelat in sina plattor där tidigare.
Depeche Mode
David Bowie
U2 mfl.

Är det verkligen rätt väg att hämta inspiration för ett band som In Flames.

Ska lyssna igenom Arch Enemy plattan istället.

Skrivet av christian.berntsson.5:

Jag tycker det är så konstigt val att åka till Hansa Studion för att få inspiration av artisterna som spelat in sina plattor där tidigare.
Depeche Mode
David Bowie
U2 mfl.

Är det verkligen rätt väg att hämta inspiration för ett band som In Flames.

Ska lyssna igenom Arch Enemy plattan istället.

Artisterna du nämner är bra på det de gör, men In Flames funkar inte riktigt bra när de flörtar med denna, mer synthbaserade musik.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

mm Pinball Map, Cloud Connected, Jotun och Clayman.. definitivt mina favoriter.
Om jag bara hade kunnat gå så skulle jag gjort det.

Får bli nästa gång.

1
Skriv svar