Hungriga missfoster, farsan

Medlem
Hungriga missfoster, farsan

I helgen blir det att åka hem till familjen i Österbotten för att fira fars dag. Självklart märkte jag idag att ett fäste till avgasröret på min gamla dyngvolvo har lossnat, så det skramlar och har sig. Frågan är då, ska jag chansa och köra drygt trehundra kilometer med ett svajigt avgassystem eller försöka meka det på egen hand med målartejp och Hubba Bubba?

Medan jag väger mina alternativ bjuder jag på en fin gammal dänga från 1966:

#blogg


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Hungriga missfoster, farsan

Om avgasröret lossnar helt i ena änden och den änden åker ner i ett potthål kan hela bilen hävas genom luften som vid ett stavhopp. Jag lovar!

Hubba Bubba funkar säkert bra om du vill laga. Eller silvertejp.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Om avgasröret lossnar helt i ena änden och den änden åker ner i ett potthål kan hela bilen hävas genom luften som vid ett stavhopp. Jag lovar!

Hubba Bubba funkar säkert bra om du vill laga. Eller silvertejp.

Hoppas den på nåt sätt fattar eld efter stavhoppet, så får jag grilla en korv och slippa se eländet igen.

Det blir väl att krypa under den imorgon och försöka böka ihop någon typ av nödlösning så gott det går med min begränsade uppsättning skruvmejslar och hylsnycklar. Med lite tur är det bara nån bult som är lös.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

KoP
Medlem

Kan vara en gummiupphängning som blivit skör och brustit. Silvertejp kan dock blir din räddning.

Medlem
Skrivet av KoP:

Kan vara en gummiupphängning som blivit skör och brustit. Silvertejp kan dock blir din räddning.

Det trodde vi också, men vi hittade precis felet. Hela skiten var avrostad. Så nu får jag köpa ett nytt avgassystem till mig själv i julklapp!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

KoP
Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av KoP:

Kan vara en gummiupphängning som blivit skör och brustit. Silvertejp kan dock blir din räddning.

Det trodde vi också, men vi hittade precis felet. Hela skiten var avrostad. Så nu får jag köpa ett nytt avgassystem till mig själv i julklapp!

God Jul.

1
Skriv svar