Jämför GTA V-grafiken mellan PS3 och PS4

Robot
Jämför GTA V-grafiken mellan PS3 och PS4

Ny trailer visar hur mycket snyggare den nya versionen är.

#grand-theft-auto-v


Medlem
Jämför GTA V-grafiken mellan PS3 och PS4

Sigh... *unzip*

Medlem

Riktigt tråkigt att ps4 och X0 bara kör 30 fps...

Medlem

Hur blir det med frameraten då? Man vill ju inte gå miste om den där härligt cinematiska känslan som funkar så bra.

Medlem

Tjusigt, sa vargen.

Medlem

Förmodligen stadiga 30 FPS utan framedrops.

Medlem

Det har inte sagts nåt om att man får detta billigare om man har det till Xbox 360 eller PS3? typ som det var med Battlefield eller var det nu var för spel.

Inaktiv

PS3 -> PC hade varit bättre att kolla på


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Man vet att grafiken har blivit bra när det finns mugghållare i bilen!

Medlem
Skrivet av Rydike:

Sigh... *unzip*

Medlem
Skrivet av puban:

Det har inte sagts nåt om att man får detta billigare om man har det till Xbox 360 eller PS3? typ som det var med Battlefield eller var det nu var för spel.

Nej, det är fullpris som gäller.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Inväntar gtx970, sen är jag redo för PC-versionen, den enda versionen


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Vore ju bättre om filmerna vore identiska, tex, det går ju inte jämföra ett område på ps3an utan växter för att sedan visa samma scen på ps4an fastän där finns växter. Vad har det med grafikjämförelser att göra?


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Banditen:

Vore ju bättre om filmerna vore identiska, tex, det går ju inte jämföra ett område på ps3an utan växter för att sedan visa samma scen på ps4an fastän där finns växter. Vad har det med grafikjämförelser att göra?

Grejen är väl att de nya konsolerna har kraft att visa mer växtlighet på ställen där de gamla inte kunde det.

Medlem

Kul för konsollspelare att äntligen få samma grafikprestanda som en 3 år gammal PC

Medlem

Någon som har en rimlig uppfattning om pc specifikationer?

Jag har GTX 770 4gb och i7 4770k.

Är det tillräckligt för att köra nästan allt på ultra/high i 60 fps 1080p?

Medlem
Skrivet av Tomtefar:

Riktigt tråkigt att ps4 och X0 bara kör 30 fps...

Man får alltid vad man betalar för. Så enkelt är det. De nya sk. "nextgenkonsollerna" motsvarar en flera år gammal PC. Med dem får man alltid räkna med kompromisser (antingen bra bilduppdatering eller bra bildupplösning) för att få det hela att fungera någotsånär. Mitt råd är som vanligt: Investera i en kraftfull PC om du har ett genuint spelintresse. Man får visserligen uppgradera, men det är enkelt att sätta in nyare grafikkort då spelen på sikt kräver det. Med konsoll är man låst i flera år framöver, kan inte göra ett skit. Förrän det kommer en ny konsoll, som då även ligger efter PC. Så är det alltid. För den som inte har en fet budget kan jag informera att för de 4000:- som en PS4 kostar går det att få en PC som ändå är starkare än konsollen. Ja det är sant. Många av de argument som konsollägarna tidigare framfört är inte heller aktuella längre idag, t ex att det är problemfritt med konsoll, bara att köra igång eller att det är bra mycket skönare i soffan med handkontrollen framför TV´n. PC klarar allt och lite till, konsollen klarar bara lite, och i en begränsad tappning

Medlem
Skrivet av wibbe44:

Förmodligen stadiga 30 FPS utan framedrops.

Mmmm vi få hoppas på det


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Vackert!
Bara två veckor kvar nu!

Medlem
Skrivet av Freffo:

Någon som har en rimlig uppfattning om pc specifikationer?

Jag har GTX 770 4gb och i7 4770k.

Är det tillräckligt för att köra nästan allt på ultra/high i 60 fps 1080p?

Borde inte vara några större problem med den hårdvaran om spelet är bra optimerat.
Har själv ett 780 och samma CPU som du, så förväntar mig kunna köra det i 60/1080p utan större problem, möjligtvis mindre dippar i sekvenser då det händer mycket på skärmen. Men som sagt, Rockstar har blivit bra på att optimera sina spel, Max Payne 3 är ett exempel. Med tanke på att PC-versionen har blivit senarelagt tror jag de verkligen satsar allt krutet på denna version
Ser verkligen fram emot detta släpp!

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av wibbe44:

Förmodligen stadiga 30 FPS utan framedrops.

Mmmm vi få hoppas på det

Fattas bara. Går det under 30 (som det gjorde på PS3) anser jag det vara ospelbart. Vad gäller PS4/Xbone så tror jag nog de hade sänkt upplösningen ifall det inte kunde leverera stadiga 30 fps.

Medlem
Skrivet av devilrat:
Skrivet av Freffo:

Någon som har en rimlig uppfattning om pc specifikationer?

Jag har GTX 770 4gb och i7 4770k.

Är det tillräckligt för att köra nästan allt på ultra/high i 60 fps 1080p?

Borde inte vara några större problem med den hårdvaran om spelet är bra optimerat.
Har själv ett 780 och samma CPU som du, så förväntar mig kunna köra det i 60/1080p utan större problem, möjligtvis mindre dippar i sekvenser då det händer mycket på skärmen. Men som sagt, Rockstar har blivit bra på att optimera sina spel, Max Payne 3 är ett exempel. Med tanke på att PC-versionen har blivit senarelagt tror jag de verkligen satsar allt krutet på denna version
Ser verkligen fram emot detta släpp!

Tack för svar! Jag ser fram till det här spelet också. Har spelat Xbox 360 versionen i några hundra timmar. Att få uppleva kampanjen i första person lär bli riktigt roligt i förhoppningsvis 60 bilder i sekunden. Blir definitivt ett köp om det går att förhandsboka någon typ av samlarutgåva.

Medlem
Skrivet av Freffo:
Skrivet av devilrat:
Skrivet av Freffo:

Någon som har en rimlig uppfattning om pc specifikationer?

Jag har GTX 770 4gb och i7 4770k.

Är det tillräckligt för att köra nästan allt på ultra/high i 60 fps 1080p?

Borde inte vara några större problem med den hårdvaran om spelet är bra optimerat.
Har själv ett 780 och samma CPU som du, så förväntar mig kunna köra det i 60/1080p utan större problem, möjligtvis mindre dippar i sekvenser då det händer mycket på skärmen. Men som sagt, Rockstar har blivit bra på att optimera sina spel, Max Payne 3 är ett exempel. Med tanke på att PC-versionen har blivit senarelagt tror jag de verkligen satsar allt krutet på denna version
Ser verkligen fram emot detta släpp!

Tack för svar! Jag ser fram till det här spelet också. Har spelat Xbox 360 versionen i några hundra timmar. Att få uppleva kampanjen i första person lär bli riktigt roligt i förhoppningsvis 60 bilder i sekunden. Blir definitivt ett köp om det går att förhandsboka någon typ av samlarutgåva.

Kommer garanterat springa på i 60fps, måhända att man får sänka AA lite men ingen vet ju, bara spekulationer än sålänge, den som lever får se
Har skaffat ett gtx970 enbart som förberedelse för gta


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Det största argumentet för att köpa konsol själva enkelheten, man sätter in spelet sedan är det bara och spela. Det andra är väl att man kanske inte har så mycket pengar och dels inte är kunnig på att bygga ihop en dator eller rättare sagt inte vet vilka delar som är bra osv. Alla kanske inte är så intresserade så att de kan bygga en dator, jo visst är det enkelt men å andra sidan är det så mycket man ska tänka på vad som ska passa osv. Man ska nog tänka på att alla kanske inte har ork till lite jobb, jag som gamer skulle knappast ge mig in på att mecka med bilar XD...

Medlem
Skrivet av Tomtefar:

Riktigt tråkigt att ps4 och X0 bara kör 30 fps...

Men på 360/ps3 så var det ju knappt 30. Om de håller stabila 30 på xone så är jag nöjd. Ska bli kul.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av devilrat:
Skrivet av Freffo:

Någon som har en rimlig uppfattning om pc specifikationer?

Jag har GTX 770 4gb och i7 4770k.

Är det tillräckligt för att köra nästan allt på ultra/high i 60 fps 1080p?

Borde inte vara några större problem med den hårdvaran om spelet är bra optimerat.
Har själv ett 780 och samma CPU som du, så förväntar mig kunna köra det i 60/1080p utan större problem, möjligtvis mindre dippar i sekvenser då det händer mycket på skärmen. Men som sagt, Rockstar har blivit bra på att optimera sina spel, Max Payne 3 är ett exempel. Med tanke på att PC-versionen har blivit senarelagt tror jag de verkligen satsar allt krutet på denna version
Ser verkligen fram emot detta släpp!

Jag tror mer på att dom senarelagt PC versionen för att kunna sälja spelen till konsolerna först, för att senare kunna släppa spelet på Piratmarknaden "PC" men jag hoppas att jag har fel!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Avstängd
Medlem

Varför denna eviga kukmätning?
Finns flera anledningar till varför man väljer en plattform. deal with it

Medlem

30 eller 60 FPS... kunde inte ha mindre betydelse.

Förstår inte varför folk hakar upp sig på FPS:en hela tiden? Den är ju minst viktig.

Medlem
Skrivet av Exxo:

30 eller 60 FPS... kunde inte ha mindre betydelse.

Förstår inte varför folk hakar upp sig på FPS:en hela tiden? Den är ju minst viktig.

Det är det jag brukar säga. FPS är kanske inte minst viktigt, men underordnad upplevelsen. Samma gäller upplösning.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

12
Skriv svar