Se lanseringstrailern från Halo: The Master Chief Collection

Robot
Se lanseringstrailern från Halo: The Master Chief Collection
Medlem
Se lanseringstrailern från Halo: The Master Chief Collection

Awesome!! Givet att man ska ha denna samling!

Medlem

Nog för att man är lite av en PS4-fan, men bara denna samlingen är ju en anledning att köpa en XBONE. Mycket snyggt jobbat av Microsoft.

Medlem

signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem

Bokat och klart, I am ready!!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Nu blev man ju nästan lite sugen på en XBONE.

Medlem

Känns som det här är generationen av remakes, varför göra nya spel när man kan ge ut gammal skåpmat.

Medlem

poasd,mfhasdfkjasdfjasgfsf. Kommer antagligen inte ha råd med en xbone förrens den har blivit utdaterad...


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Nu rycker det i vill ha en xbone nerven men jag ska hålla mig till halo 6 så jag får klara mig med PC och ps4 ett tag till.

Medlem

Förbokade det här för en tid sedan. Räknade kallt med att jag skulle dragit på mig något köpsug innan släppdags. Intresset för den här generationen konsoler har dock stagnerat någonstans mellan noll och intet samtidigt som datorn nyligen fyllde 7.
Spelintresset helt på dekis.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Känns som det här är generationen av remakes, varför göra nya spel när man kan ge ut gammal skåpmat.

Gammal skåpmat smakar illa, detta är gammla recept men med nya ingredienser

Medlem

Varför tittade jag på trailern! >:( Har ju inte råd med xbone också!

Medlem

Anledning till att köpa Xone.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Avstängd

Kan nån ärligt säga vad det är som gör halo serien så bra? Spelade första halo. Orkade aldrig spela klart. Gav även halo 2 en chans, men samma sak där. Samt att multiplayer delen inte tilltalat mig heller


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Kan de inte ge oss detta till PC? fan va kul det hade varit , nästan värt som många säger att köpa en XBONE bara för detta...

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Kan nån ärligt säga vad det är som gör halo serien så bra? Spelade första halo. Orkade aldrig spela klart. Gav även halo 2 en chans, men samma sak där. Samt att multiplayer delen inte tilltalat mig heller

Kan också tycka att Halo serien är lite överskattad. Men jag tycker ändå att Halo combat evolved är ett av dem bästa spelen genom tiderna. Själv har jag aldrig ägt ett halo spel eller ett Xbox men det var just det där med att man kunde spela Co-op hemma hos kompisar och släktingar som var så jävla grymmt och det var något fräscht med halo som i alla fall jag aldrig hade sett förut när det var nytt.

Medlem

Halo 1 var ju bara wow

Ska bli skoj, kommer dock inte köra mycket mp utan det blir primärt o köra igenom sp ett spel i taget. Fasen vet hur jag ska få tid till det men det löser sig nog


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Kan nån ärligt säga vad det är som gör halo serien så bra? Spelade första halo. Orkade aldrig spela klart. Gav även halo 2 en chans, men samma sak där. Samt att multiplayer delen inte tilltalat mig heller

Nostalgi spelar ju självklart in lite här, men få spel som är så roliga som Halo2 med 8 pers på 2st TV apparater, 4v4 CTF/DM/KotH osv Ett riktigt grymt lan spel helt enkelt med massor av kaos och annat gott.

Medlem

SKA HAAAAAAAA


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Storyn i Halo gör det spelbart, combaten i sig är värdelös

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Kan nån ärligt säga vad det är som gör halo serien så bra? Spelade första halo. Orkade aldrig spela klart. Gav även halo 2 en chans, men samma sak där. Samt att multiplayer delen inte tilltalat mig heller

Det som gamers tycker om med Halo är antagligen väldigt bra kontroll av masterchief, grafiken var inte fy-skam på sin tid, fantastiskt soundtrack och en bra story som var lätt att komma in i. Sen gillade jag samarbetet med marinsoldaterna som var något nytt för mej 2001 när det begav sig. Ganska bra grund för en spelsucce tycker jag.

(Och så är det faktiskt lite skoj att det inte finns till lekstationen)

Avstängd

Av alla svar jag fått hittills så verkar halo vara hypeat av hur bra det var förr och hur fräsht och nytt allt VAR. Dvs gillade man inte halo förr så finns det ingen orsak att gilla det nu.
Samt verkar även hypen ligga på att det är x1 (eller om man ska kalla den vid ett namn som Leffe76 kanske förstår: Föredetta-låda) exklusivt... Lite samma som med SO.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Inaktiv
Skrivet av DrAg00nEn:

Av alla svar jag fått hittills så verkar halo vara hypeat av hur bra det var förr och hur fräsht och nytt allt VAR. Dvs gillade man inte halo förr så finns det ingen orsak att gilla det nu.
Samt verkar även hypen ligga på att det är x1 (eller om man ska kalla den vid ett namn som Leffe76 kanske förstår: Föredetta-låda) exklusivt... Lite samma som med SO.

Det stämmer bra, det var ett fantastiskt spel. Känns nog lite daterat idag. Själv spelar jag Destiny istället, riktigt jävla bra.

Medlem

Imo måste man ha en förklaring varför det är bra då ska man inte köpa det


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Avstängd
Skrivet av Notumforce:

Imo måste man ha en förklaring varför det är bra då ska man inte köpa det

Nu försöker jag ju inte få nån att övertala mig att köpa spelet, utan försöker bara få mig en bild av vad andra anser vara så bra med spelet.
För mig är halo lika intressant som att se på när färg torkar pretty much.
För det mesta ser man bara att människor är extremt hypeade över halo men man får aldrig fram varför...
Det var därför jag frågade och har fått några svar här.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Av alla svar jag fått hittills så verkar halo vara hypeat av hur bra det var förr och hur fräsht och nytt allt VAR. Dvs gillade man inte halo förr så finns det ingen orsak att gilla det nu.
Samt verkar även hypen ligga på att det är x1 (eller om man ska kalla den vid ett namn som Leffe76 kanske förstår: Föredetta-låda) exklusivt... Lite samma som med SO.

Hehe, fd-låda var faktiskt lite kul.
Vi är väl olika kanske, jag spelar gärna om bra spel oavsett ålder och bäst före-datum. Nostalgi är nog förklaringen. Nostalgi klassades för övrigt som en sinnessjukdom förr, kanske säger en del om alla oss puckon som ser fram mot The master chief collection...

1
Skriv svar