Call of Duty: Advanced Warfare

Robot
Call of Duty: Advanced Warfare

Framtidens krig bjuder på nya möjligheter för aspirerande e-soldater, men i grunden är allt sig ändå likt i årets Call of Duty-inkarnation.

#call-of-duty-ghosts, #sledgehammer-games, #call-of-duty-advanced-warfare, #titanfall, #respawn-entertainment


Medlem
Call of Duty: Advanced Warfare

Roligaste är när man i luften kan ändra riktning gjort att man missat mig både en o 2 ggr

Enda jobbiga på både gott o ont är att det är lite känsligt med sidostep boost.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Själv tycker jag att det är för snabbt, och liknar Titanfall för mycket. Tyvärr.
Men snyggt är det ju!


signatur

autograph

Medlem

bra recension

Medlem
Skrivet av MutatedElk:

Såg inget om "p2p" i texten men sedan stod det på minus. Vad är det som är p2p? Skiljer det sig från BF4?

Jag antar att det är pay 2 play av något slag eller? :S

bra recension

Citat:

Överlag känns multiplayer-arrangemanget genomarbetat och underhållande, även om jag ivrigt väntar på dedikerade servrar. Peer-to-peer-tekniken, där enskilda spelare agerar server, innebär att alldeles för många matcher laggar sönder och sänker helhetsintrycket.

P2P Är alltså Peer-to-peer, och innebär i stortsett att en av spelarna i matchen agerar host, som alla andra ansluter emot.

Medlem
Skrivet av MutatedElk:

Såg inget om "p2p" i texten men sedan stod det på minus. Vad är det som är p2p? Skiljer det sig från BF4?

Jag antar att det är pay 2 play av något slag eller? :S

bra recension

P2P är att det är Peer-to-Peer som det hänvisas till lite ovanför, och innebär att en spelare är server typ. Vilket kan leda till högre svarstider och därmed lagg.

Medlem
Skrivet av MutatedElk:

Såg inget om "p2p" i texten men sedan stod det på minus. Vad är det som är p2p? Skiljer det sig från BF4?

Jag antar att det är pay 2 play av något slag eller? :S

bra recension

nej i detta fallet betyder det "peer to peer" vilket innebär att alla andra spelare agerar server......... alltså inga dedikerade servers som i alla andra riktiga spel. som BF4.

Medlem
Skrivet av MutatedElk:

Såg inget om "p2p" i texten men sedan stod det på minus. Vad är det som är p2p? Skiljer det sig från BF4?

Jag antar att det är pay 2 play av något slag eller? :S

bra recension

Det är Peer 2 Peer multiplayer. Det finns alltså inte en server som sköter trafiken utan en utav spelarna gör det.

Medlem

Samma gamla COD.

Medlem

Alla talar om exosuiten som att det vore något innovativt, men, hallå, Crysis?

Medlem

Det kan vara underhållning några timmar men det är för likt föregångarna för att skapa en ny, gyllene COD-era.

Medlem

En märklig dag då CoD får högre betyg än Lords of the Fallen... >.<

Medlem

4 personer var tvungna att svara på samma fråga.

Medlem

Ge mig ett CoD2 med den nya grafikmotorn bara

Medlem

Jag visste detta skulle bli BAJS!

Så roligt. Igår spontan köpte en kompis spelet på Steam för 59 euro(!). Han jobbar och har pengar att spendera så att säga. Vi sitter på dolby och bara efter några minuter. Kanske 20 minuter. Så börjar han svära och skrika.

Han tycker det är det absolut sämsta CoD någonsin. Han skulle kanske avinstallera det.

Jag fick mig ett rejält gott skratt iallafall.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Acriax:

Alla talar om exosuiten som att det vore något innovativt, men, hallå, Crysis?

Tänkte på det jag med. Samtliga mekanismer, hoppa högt, osynlighet osv fanns ju redan 2008 när crysis var aktuellt! Dessutom med typ samma namn om jag minns rätt. Men det går ju att flytta sig ännu länge bak, finns ju exoskeleton även i metal gear solid 1, även om man inte får använda det själv.

Geeks Gaming

Singel playern tyckte jag ändå va överraskande bra. Dock har man smått svårt att hänga med då FOV i singelplayer gör en åksjuk och man klarar bara av att köra ett uppdrag i taget.
De är fortfarande MW2 CoD. De vill säga att även om man har lite valmöjligheter när det gäller att ta sig fram så är det fortfarande en korridor på 5 meter bredd. Till och med första call of duty hade jättestora ytor. Även om du va tvungen att göra just en speciell grej så kunde du ändå välja lite vilket håll du vill gå.
AI'n är fortfarande helkass. Direkt när man visar sig så är det dig och enbart dig dom skjuter på.

Multiplayern är som sagt lobby system vilket gör att det enbart är ett fåtal game modes som faktiskt spelas. Du kan fortfarande inte välja vilken karta du vill spela. Lag kompensationen är som vanligt horribel då man blir skjuten runt hörn lika ofta som man blev i bf4(och detta har varit så sedan MW2) Melee eller kniv bostar dig fortfarande framåt på 3 meters håll(Varit så sedan MW2)
Hitboxen är fortfarande fruktansvärd, bara att kolla på killcamen så ser man att inte ens hälften av skotten egentligen träffar men det reggar ändå träff.

Inget teamplay what so ever. Då de enda game modes som spelar är TDM, Kill confirmed och FFA.

Förutom de så är det en horribel PC port. Ja där är mycket grafikinställningar till PC men de hjälper inte när allt annat är skit. Värsta mus accelerationen som någonsin funnits i ett spel.
Inga riktiga servrar vilket gör att deras "nätkod" är lika dålig som BF4s som de va i början om inte ännu värre.

Knappt 2.5/5 för min del och de 2.5 är för att Kevin Spacey är jävligt bra och att spelets cutsceens inte ser så pjåkiga ut och till och med "nextgen"

Medlem

Efter att ha nött BF4 sen PS4-releasen så är det gött att få kötta ett fräscht COD igen. Skippade Ghosts efter kortare provspelning och det känns faktiskt lite halvfräscht med ett CODgoesTitanfall. Spelade nästan ihjäl mig på MW1 och har inte haft samma COD-taggning sedan dess, förrän nu.

Kampanjen tar jag blockvis, orkar inte sträckköra denna rail-historia, men MP är riktigt roligt. Det är COD med jetpacks på gott och ont men just nu känns det mest åt det goda hållet. Kommer säkerligen spendera ett gäng timmar online, iaf tills GTAV trillar hem. Finns dock risk att även Rocksmith 2014 kommer äta upp dyr speltid framgent.

Så nej, det är inte bajs. Det är COD, det är crisp och det är jetpacks.

Medlem

tur man bara kör singleplayer, dom två delarna borde ha olika betyg. en för single, en för multi


signatur

//monster

Medlem

Ett dåligt CoD? Vem hade kunnat tänka sig!

Medlem
Skrivet av DAoG:

4 personer var tvungna att svara på samma fråga.

De svarade samtidigt så de hade inte möjlighet att se att någon annan svarat innan de skickade sitt svar. Sen har FZ enormt sega servrar så det kan ta flera minuter innan det uppdateras ibland.

Medlem
Skrivet av robrt:

Ge mig ett CoD2 med den nya grafikmotorn bara

Ja tack!

Medlem

Hur är det ens möjligt att Ghosts fick lika högt betyg som AW?

Medlem

Jag kan inte uttala mig om multiplayern än men kampanjen är riktigt jäkla grym. Story, teknologi, skådisar, miljö...allt är toppen imo. Personligen så tycker jag det här är absolut den bästa kampanjen sen Black Ops (min favorit), om inte ännu bättre (får se när jag är klar med den)


signatur

Game long and prosper

Moderator | Testpilot

Nämen vad har vi här? En trea av Frost?
Jag kommer nog aldrig kunna sluta.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Hur är det ens möjligt att Ghosts fick lika högt betyg som AW?

Saken är att CoD är ju inte ett dåligt spel, det är bara mer av samma (precis som FIFA eller NHL). Kan lova dig att om du aldrig kört CoD innan (men ändå älskar action-FPS) så skulle du förmodligen bli hel såld på spelet.

Medlem
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av fantomsmurfen:

Hur är det ens möjligt att Ghosts fick lika högt betyg som AW?

Saken är att CoD är ju inte ett dåligt spel, det är bara mer av samma (precis som FIFA eller NHL). Kan lova dig att om du aldrig kört CoD innan (men ändå älskar action-FPS) så skulle du förmodligen bli hel såld på spelet.

Men Ghosts var ju en ren katastrof på PC. AW fungerar mycket bättre. Sen tycks de flesta tycka att kampanjen är bättre i AW också.

Geeks Gaming
Skrivet av Jozo:
Skrivet av robrt:

Ge mig ett CoD2 med den nya grafikmotorn bara

Ja tack!

Varför inte CoD:UO i stället? Då blir det ju CoD2 med fordon ^^ till den som kommer ihåg operation barbarossa

Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av fantomsmurfen:

Hur är det ens möjligt att Ghosts fick lika högt betyg som AW?

Saken är att CoD är ju inte ett dåligt spel, det är bara mer av samma (precis som FIFA eller NHL). Kan lova dig att om du aldrig kört CoD innan (men ändå älskar action-FPS) så skulle du förmodligen bli hel såld på spelet.

Men Ghosts var ju en ren katastrof på PC. AW fungerar mycket bättre. Sen tycks de flesta tycka att kampanjen är bättre i AW också.

Jaha du menar så, det kan jag inte svara på

Medlem

Så länge det inte finns dedikerade servrar så kommer jag aldrig spela det.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

12
Skriv svar