Britter kan inte köpa Far Cry 4 från Steam

Robot
Britter kan inte köpa Far Cry 4 från Steam

Ubisofts stoppar sina nya spel på Steam i Storbritannien, men svenskar kan fortfarande handla Ubisoft-spel i Valves butik.

#ubisoft, #assassins-creed-unity, #far-cry-4, #the-crew, #gamers-gate, #green-man-gaming


Gen
Medlem
Britter kan inte köpa Far Cry 4 från Steam

Ja vad ska man säga, Ubisoft är grymma på att gång på gång göra dålig PR. Försöker de slå något världsrekord?

Medlem

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Spelar det någon roll om man måste använda Uplay ändå?
Det finns väl ingen vettig människa som köper spel via Steam eller Uplay direkt ändå? Deras fantasipriser är ju löjligt.

Medlem
Skrivet av Gen:

Ja vad ska man säga, Ubisoft är grymma på att gång på gång göra dålig PR. Försöker de slå något världsrekord?

True, men själv undrar jag också när folk ska börja titta lite närmre på allas gullgris valve.

Undrar inte någon varför alla stora utgivare som har råd tycker det är värt att få dålig PR, utvecklings/driftkostnader och liknande för att skapa egna digitala tjänster. Känns som om steam kanske tar ut tokiga överpriser för sin tjänst.

Det jag sett citieras både på slitherines och biowares forum är att Valve tar 30% av försäljningspriset. I min värld låter detta sjukt högt med tanke på det arbetet de behöver göra i jämförelse med bolagen som gjort spelen.
Om Valve genom överprisättning driver företag att ge ut spelen på andra sett en via steam, är det inte egentligen valve och steam som ska få kritiken...?

Medlem
Skrivet av Gen:

Ja vad ska man säga, Ubisoft är grymma på att gång på gång göra dålig PR. Försöker de slå något världsrekord?

De vill väl åt den där medaljen som EA har fått två år i rad?
http://www.forbes.com/sites/insertcoin/2013/04/09/ea-voted-wo...


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Det är inget stort problem. Det handlar om ett musklick. Alla UbiSofts-spel kräver ändå Uplay.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

detta har förmodligen ingen med ubisoft att göra utan att göra med Englands lagar eller Valve så klaga inte på Ubisoft..

Redaktör
Skrivet av AHTF:
Skrivet av Gen:

Ja vad ska man säga, Ubisoft är grymma på att gång på gång göra dålig PR. Försöker de slå något världsrekord?

True, men själv undrar jag också när folk ska börja titta lite närmre på allas gullgris valve.

Undrar inte någon varför alla stora utgivare som har råd tycker det är värt att få dålig PR, utvecklings/driftkostnader och liknande för att skapa egna digitala tjänster. Känns som om steam kanske tar ut tokiga överpriser för sin tjänst.

Det jag sett citieras både på slitherines och biowares forum är att Valve tar 30% av försäljningspriset. I min värld låter detta sjukt högt med tanke på det arbetet de behöver göra i jämförelse med bolagen som gjort spelen.
Om Valve genom överprisättning driver företag att ge ut spelen på andra sett en via steam, är det inte egentligen valve och steam som ska få kritiken...?

Å andra sidan kostar pc-spel i butik ofta lika mycket i dag som för 15 år sen. Spel har blivit väldigt mycket billigare sett till inflation och inkomstökningar, så nätbutiker är kanske ett sätt att försöka höja priset. (Dlc, premium-prenumerationer och likande är ett annat. ) I slutändan tar varken Valve eller någon annan mer betalt än vad folk är beredda att betala.


signatur
Medlem

Förstår inte... Uplay är väl inte helt jävla värdelöst. Om man gillar Ubisoft spelen så är Uplay ett självklart val


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem

Alla dessa cd-key sidor, där man bara får nyckeln. Det är legit att köpa därifrån?

Priserna brukar vara 30-50% billigare där.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Jag vill inte ha 811 "steams" från varje förläggare på min dator.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av AHTF:
Skrivet av Gen:

Ja vad ska man säga, Ubisoft är grymma på att gång på gång göra dålig PR. Försöker de slå något världsrekord?

True, men själv undrar jag också när folk ska börja titta lite närmre på allas gullgris valve.

Undrar inte någon varför alla stora utgivare som har råd tycker det är värt att få dålig PR, utvecklings/driftkostnader och liknande för att skapa egna digitala tjänster. Känns som om steam kanske tar ut tokiga överpriser för sin tjänst.

Det jag sett citieras både på slitherines och biowares forum är att Valve tar 30% av försäljningspriset. I min värld låter detta sjukt högt med tanke på det arbetet de behöver göra i jämförelse med bolagen som gjort spelen.
Om Valve genom överprisättning driver företag att ge ut spelen på andra sett en via steam, är det inte egentligen valve och steam som ska få kritiken...?

Å andra sidan kostar pc-spel i butik ofta lika mycket i dag som för 15 år sen. Spel har blivit väldigt mycket billigare sett till inflation och inkomstökningar, så nätbutiker är kanske ett sätt att försöka höja priset. (Dlc, premium-prenumerationer och likande är ett annat. ) I slutändan tar varken Valve eller någon annan mer betalt än vad folk är beredda att betala.

åhh jag håller helt med dig i allting. Det är deras produkter och de får göra hur de vill. Sen är det upp till mig om jag tycker det är värt att köpa eller ej.

Min post ska mer ses i sammanhanget att jag tycker att vissa bolag får skit för en massa EA/origin uibsoft/uplay. Medan andra bolag som exempelvis Valve lyfts upp som några sorts riddare för pc spelarna på många forum. Särskilt konstigt i denna typ av fall då jag inte tror att ubisoft är ett bolag som skiter i att sälja sina spel på den största plattformen bara för att jävlas. Utan Valve/steam och deras krav för att sälja spel på sin plattform har nog också en del av "skulden" till detta beslut . Ifall man nu ska kritisera bolag för denna typ av val kanske man ska kolla på båda inblandade parter.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Alla dessa cd-key sidor, där man bara får nyckeln. Det är legit att köpa därifrån?

Priserna brukar vara 30-50% billigare där.

Jag köper 90% av alla mina pc spel på cjs-cdkeys.
Har aldrig haft problem med att aktivera dom på steam eller Uplay.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av dTexN:

Alla dessa cd-key sidor, där man bara får nyckeln. Det är legit att köpa därifrån?

Priserna brukar vara 30-50% billigare där.

Folk brukar inte få problem, men jag skulle inte kalla dem "legit". Det har flertalet gånger förekommit stulna nycklar, nycklar sålda i andra regioner, nycklar köpta med stulna kreditkort etc. Det finns trots allt en anledning till att nycklarna är så pass mycket billigare, eller hur?

Senaste jag kan komma på var Sniper Elite 3 där 1000 tals fick sina nycklar bannade då de var stulna, så jag personligen skulle köpa från en legitim åerförsäljare.

Medlem
Skrivet av Kebba:
Skrivet av dTexN:

Alla dessa cd-key sidor, där man bara får nyckeln. Det är legit att köpa därifrån?

Priserna brukar vara 30-50% billigare där.

Folk brukar inte få problem, men jag skulle inte kalla dem "legit". Det har flertalet gånger förekommit stulna nycklar, nycklar sålda i andra regioner, nycklar köpta med stulna kreditkort etc. Det finns trots allt en anledning till att nycklarna är så pass mycket billigare, eller hur?

Senaste jag kan komma på var Sniper Elite 3 där 1000 tals fick sina nycklar bannade då de var stulna, så jag personligen skulle köpa från en legitim åerförsäljare.

Det beror på var. Jag tror inte att till exempel Green man gaming eller Humble Bundle säljer stulet.

Inaktiv
Skrivet av RobbinC:

Förstår inte... Uplay är väl inte helt jävla värdelöst. Om man gillar Ubisoft spelen så är Uplay ett självklart val

QFT!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Köper oftast mina spel på WOW HD Sverige. Får cd/dvd'n hemskickat gratis. FarCry 4 kostade 331 spänn så jag är nöjd.
Valve och andra stora siter är oftast dyrare men handlar där när de har trevliga reor.
Uplay har aldrig krånglat för mig och har haft det i många år och förstår inte kritiken då mitt fungerar väldigt bra.

UK och ubisoft har väl inte kommit överens om något det är deras sak fast tråkigt för spelarna i UK.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av matnojje:
Skrivet av Kebba:
Skrivet av dTexN:

Alla dessa cd-key sidor, där man bara får nyckeln. Det är legit att köpa därifrån?

Priserna brukar vara 30-50% billigare där.

Folk brukar inte få problem, men jag skulle inte kalla dem "legit". Det har flertalet gånger förekommit stulna nycklar, nycklar sålda i andra regioner, nycklar köpta med stulna kreditkort etc. Det finns trots allt en anledning till att nycklarna är så pass mycket billigare, eller hur?

Senaste jag kan komma på var Sniper Elite 3 där 1000 tals fick sina nycklar bannade då de var stulna, så jag personligen skulle köpa från en legitim åerförsäljare.

Det beror på var. Jag tror inte att till exempel Green man gaming eller Humble Bundle säljer stulet.

Missade kanske lite tydlighet här. Dem sidorna jag menade är typ g2play etc. GMG och humble bundle är autentiserade steam återförsäljare och är därför precis lika legit som att köpa från steam. Å andra sidan har de inte dessa fantasipriser på framför allt nya AAA titlar

Medlem
Citat:

Det ser enbart ut att gälla Storbritannien, men vi får inget svar på vad som ligger bakom beslutet.

Men det var väl himla märkligt. Storbritannien vill införa statlig censur av företag. Företag frågar varför. Storbritannien vägrar svara. Remember, remember...............

Medlem

Bara jag som inte längre kan hitta spelet på Steam i skrivande stund? Knas.

Inaktiv
Skrivet av Galant:

Bara jag som inte längre kan hitta spelet på Steam i skrivande stund? Knas.

Hittar det inte nu heller, fast jag såg det härromdagen...


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:
Skrivet av Galant:

Bara jag som inte längre kan hitta spelet på Steam i skrivande stund? Knas.

Hittar det inte nu heller, fast jag såg det härromdagen...

Jag lägger en genväg till uplay sedan hittar jag o spelar allt.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Hatar origins och uplay. Kan bero på att jag har 3 spel på uplay 1 på origins och runt 200 på steam...

Inaktiv
Skrivet av chopper:
Skrivet av GRiZZLYFiRE:
Skrivet av Galant:

Bara jag som inte längre kan hitta spelet på Steam i skrivande stund? Knas.

Hittar det inte nu heller, fast jag såg det härromdagen...

Jag lägger en genväg till uplay sedan hittar jag o spelar allt.

Samma här


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Det verkar som att det inte finns tillgängligt på steam ens från USA just nu.

Medlem

Jag önskar DRM-fria Steamspel likt GOG, där Steam endast agerar butik, inte en nödvändig plattform.
Kan räkna upp otaliga gånger (nej, bildligt talat alltså) då piratade spel funkat SÅ mycket bättre P2P/IP2IP än dess Steamade dito.

*gruff*

Medlem
Skrivet av AHTF:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av AHTF:
Skrivet av Gen:

Ja vad ska man säga, Ubisoft är grymma på att gång på gång göra dålig PR. Försöker de slå något världsrekord?

True, men själv undrar jag också när folk ska börja titta lite närmre på allas gullgris valve.

Undrar inte någon varför alla stora utgivare som har råd tycker det är värt att få dålig PR, utvecklings/driftkostnader och liknande för att skapa egna digitala tjänster. Känns som om steam kanske tar ut tokiga överpriser för sin tjänst.

Det jag sett citieras både på slitherines och biowares forum är att Valve tar 30% av försäljningspriset. I min värld låter detta sjukt högt med tanke på det arbetet de behöver göra i jämförelse med bolagen som gjort spelen.
Om Valve genom överprisättning driver företag att ge ut spelen på andra sett en via steam, är det inte egentligen valve och steam som ska få kritiken...?

Å andra sidan kostar pc-spel i butik ofta lika mycket i dag som för 15 år sen. Spel har blivit väldigt mycket billigare sett till inflation och inkomstökningar, så nätbutiker är kanske ett sätt att försöka höja priset. (Dlc, premium-prenumerationer och likande är ett annat. ) I slutändan tar varken Valve eller någon annan mer betalt än vad folk är beredda att betala.

åhh jag håller helt med dig i allting. Det är deras produkter och de får göra hur de vill. Sen är det upp till mig om jag tycker det är värt att köpa eller ej.

Min post ska mer ses i sammanhanget att jag tycker att vissa bolag får skit för en massa EA/origin uibsoft/uplay. Medan andra bolag som exempelvis Valve lyfts upp som några sorts riddare för pc spelarna på många forum. Särskilt konstigt i denna typ av fall då jag inte tror att ubisoft är ett bolag som skiter i att sälja sina spel på den största plattformen bara för att jävlas. Utan Valve/steam och deras krav för att sälja spel på sin plattform har nog också en del av "skulden" till detta beslut . Ifall man nu ska kritisera bolag för denna typ av val kanske man ska kolla på båda inblandade parter.

Anledningen till att jag gillar och respekterar Valve är att de inte mjölkar ihjäl sina spel som Ubisoft och EA är experter på att göra. Valve försöker inte sälja samma skit i ny förpackning varje år/halvår som de andra bolagen gör. Skiten som Ubisoft släpper spelar man en halvtimme innan man inser att "det här har jag ju spelat förut" och sedan ångrar bittert att man gick på deras falska marknadsföring. Same shit different year! Det är Ubisofts och EAs melodi det...

Får innerligt hoppas att Ubisoft fortsätter att snabba på grävandet av sin grav så vi slipper detta avskyvärda bolag!

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av AHTF:
Skrivet av Gen:

Ja vad ska man säga, Ubisoft är grymma på att gång på gång göra dålig PR. Försöker de slå något världsrekord?

True, men själv undrar jag också när folk ska börja titta lite närmre på allas gullgris valve.

Undrar inte någon varför alla stora utgivare som har råd tycker det är värt att få dålig PR, utvecklings/driftkostnader och liknande för att skapa egna digitala tjänster. Känns som om steam kanske tar ut tokiga överpriser för sin tjänst.

Det jag sett citieras både på slitherines och biowares forum är att Valve tar 30% av försäljningspriset. I min värld låter detta sjukt högt med tanke på det arbetet de behöver göra i jämförelse med bolagen som gjort spelen.
Om Valve genom överprisättning driver företag att ge ut spelen på andra sett en via steam, är det inte egentligen valve och steam som ska få kritiken...?

Å andra sidan kostar pc-spel i butik ofta lika mycket i dag som för 15 år sen. Spel har blivit väldigt mycket billigare sett till inflation och inkomstökningar, så nätbutiker är kanske ett sätt att försöka höja priset. (Dlc, premium-prenumerationer och likande är ett annat. ) I slutändan tar varken Valve eller någon annan mer betalt än vad folk är beredda att betala.

*hint* *hint*

""Digital pricing is an interesting question to raise," he replied.

"First of all, we want to support a healthy retail channel, so it's not in our interest to go and seriously undermine retail.""

http://www.eurogamer.net/articles/2013-11-28-sony-explains-ps...
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=475045

"The issue, I suspect, is pricing. Currently, a digital version of the PC version of Assassin’s Creed: Unity is available online for £49.99 from both Ubisoft’s own store uPlay, and other independent digital retailers including GreenManGaming and Gamersgate.

That price would make it considerably more expensive to buy than any other games on Steam. Generally, the cost of single games on Steam rarely reaches over £40. The most expensive retail games right now on Valve’s platform are Call of Duty: Advanced Warfare, Call of Duty: Black Ops 2, and South Park: The Stick of Truth which currently sell for £39.99. Special editions, DLC bundles, software and some free-to-play DLC can be bought for more.

The £50 price that Ubisoft are quoting for the digital PC versions of their games is still lower than the £55 they’re charging in the Xbox One and PS4 digital stores."

http://www.gamespot.com/forums/pc-mac-discussion-1000004/ubis...

12
Skriv svar