Se Elite: Dangerous i 60 fps

Robot
Se Elite: Dangerous i 60 fps

Stämningsmatad film visar rymden från sin bästa sida.

#elite-dangerous


Medlem
Se Elite: Dangerous i 60 fps

Med så mycket 60FPS-nyhter på sista så tror man nästan att det är standard...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Vid mitten av filmen kom det ett rymdskepp som hackar förbi. Eller va det bara hos mig. Flöt inte som jag trodde

k3m
Medlem

Någon annan som tycker att ljuseffekterna är sådär? Det är dock en beta version!

Releasehästryttare

Firefox please :/

Medlem

Gillar spelet, spelar med TrackIR och Warthog. Har inte spelat så mycket men än så länge är det ganska repetativt och mörkt. Rymden är långt ifrån helt svart, finns otroliga färgnyanser, hoppas det kommer senare. Antar att om de hade 1/10 av vad Star Citizen har i penga väg hade det säkert varit längre fram. Spelar med 3-4 pers så det lyfter upp spelet till en annan nivå, hade nog inte spelat det själv.

Medlem
Skrivet av Morlizer:

Gillar spelet, spelar med TrackIR och Warthog. Har inte spelat så mycket men än så länge är det ganska repetativt och mörkt. Rymden är långt ifrån helt svart, finns otroliga färgnyanser, hoppas det kommer senare. Antar att om de hade 1/10 av vad Star Citizen har i penga väg hade det säkert varit längre fram. Spelar med 3-4 pers så det lyfter upp spelet till en annan nivå, hade nog inte spelat det själv.

Hoppas någon rättar mig om jag har fel. Men är inte rymden nästan helt kolsvart med undantag för lite vita prickar med ljus från stjärnor och planeter. Om man ser med blotta ögat dvs som jag antar att man gör i detta spelet.

Medlem
Skrivet av aholman:
Skrivet av Morlizer:

Gillar spelet, spelar med TrackIR och Warthog. Har inte spelat så mycket men än så länge är det ganska repetativt och mörkt. Rymden är långt ifrån helt svart, finns otroliga färgnyanser, hoppas det kommer senare. Antar att om de hade 1/10 av vad Star Citizen har i penga väg hade det säkert varit längre fram. Spelar med 3-4 pers så det lyfter upp spelet till en annan nivå, hade nog inte spelat det själv.

Hoppas någon rättar mig om jag har fel. Men är inte rymden nästan helt kolsvart med undantag för lite vita prickar med ljus från stjärnor och planeter. Om man ser med blotta ögat dvs som jag antar att man gör i detta spelet.

Men verklighet är inte alltid en positiv aspekt av ett spel imo. Spel-verklighet är en sak för sig, som är precis vad som gör spel underbara. No Man's Sky till exempel är charmigt!

Medlem
Skrivet av Morlizer:

Gillar spelet, spelar med TrackIR och Warthog. Har inte spelat så mycket men än så länge är det ganska repetativt och mörkt. Rymden är långt ifrån helt svart, finns otroliga färgnyanser, hoppas det kommer senare. Antar att om de hade 1/10 av vad Star Citizen har i penga väg hade det säkert varit längre fram. Spelar med 3-4 pers så det lyfter upp spelet till en annan nivå, hade nog inte spelat det själv.

http://www.pcgamer.com/elite-dangerous-crowdfunding-covered-l...

"Elite: Dangerous drew in nearly £1.6 million—that's roughly $2.6 million—on Kickstarter, and that's a lot of money by just about any measure. Yet it was only a slice of the total development budget, and not even a particular large slice at that.
"The original budget, because we put a lot of our money towards it, was £8 million," Frontier Developments founder David Braben told Eurogamer . Since then, "It's grown by quite a lot," he added."

Medlem

Jag har inte kört seriöst sedan version 1.03, men den nya BETA 3 är underbar... Någon som vet om det blir någon mer character-wipe eller fungerar dessa sparspel fram till release?


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

Jag har inte kört seriöst sedan version 1.03, men den nya BETA 3 är underbar... Någon som vet om det blir någon mer character-wipe eller fungerar dessa sparspel fram till release?

Jag har svårt att tro att de INTE skulle köra en wipe inför release.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Morlizer:

Gillar spelet, spelar med TrackIR och Warthog. Har inte spelat så mycket men än så länge är det ganska repetativt och mörkt. Rymden är långt ifrån helt svart, finns otroliga färgnyanser, hoppas det kommer senare. Antar att om de hade 1/10 av vad Star Citizen har i penga väg hade det säkert varit längre fram. Spelar med 3-4 pers så det lyfter upp spelet till en annan nivå, hade nog inte spelat det själv.

Kan inte stärka det jag nu skriver annat än att jag fått detta berättat via föreläsningar och även läst någon artikel om det på internet.

Men rymden kommer för en rymdfarare att te sig mestadels svart dock med väldigt många fler stjärnor synliga jämfört med vad man ser från och omkring jorden.

Men stora områden av gas och damm kan dock framstå med färg pga ljusets som passerar/absorberas/bryts av dessa "moln". Det troligaste är att dessa "moln" framstår i en röd eller blå nyans, men mest troligt kan många variationer finnas.

Men den mest troliga är att det mesta av rymden skulle framstå som väldigt svart.

Nu betyder ju inte det att spelet behöver följa detta, och numer är ju rymden ganska blå i ED, något som fick en helt del att rasa på forumet när det infördes då det tydligen är ett känsligt ämne.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Nocturnal77:

Jag har inte kört seriöst sedan version 1.03, men den nya BETA 3 är underbar... Någon som vet om det blir någon mer character-wipe eller fungerar dessa sparspel fram till release?

Jag har svårt att tro att de INTE skulle köra en wipe inför release.

Det officiella, som ännu inte ändrats, är att det blir en fullständig "wipe" mellan beta3 och gamma som de kallar sista betafasen, men därefter ska allt bestå.

Så det man spelar under Gamma-fasen kommer bäras över till officiella spelet.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Nocturnal77:

Jag har inte kört seriöst sedan version 1.03, men den nya BETA 3 är underbar... Någon som vet om det blir någon mer character-wipe eller fungerar dessa sparspel fram till release?

Jag har svårt att tro att de INTE skulle köra en wipe inför release.

Har för mig jag läste att den sista Beta-fasen kommer *inte* bli wiped, åtminstone inte pengarna. Tror nog det gäller skepp osv också? Läste något på Reddit om det.

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Nocturnal77:

Jag har inte kört seriöst sedan version 1.03, men den nya BETA 3 är underbar... Någon som vet om det blir någon mer character-wipe eller fungerar dessa sparspel fram till release?

Jag har svårt att tro att de INTE skulle köra en wipe inför release.

Så sant.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Nocturnal77:

Jag har inte kört seriöst sedan version 1.03, men den nya BETA 3 är underbar... Någon som vet om det blir någon mer character-wipe eller fungerar dessa sparspel fram till release?

Jag har svårt att tro att de INTE skulle köra en wipe inför release.

Det officiella, som ännu inte ändrats, är att det blir en fullständig "wipe" mellan beta3 och gamma som de kallar sista betafasen, men därefter ska allt bestå.

Så det man spelar under Gamma-fasen kommer bäras över till officiella spelet.

Ahhh, det låter ju bra. Då drar jag igång när Gamma kommer - woohoo!


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Såg ni denna förresten!? Dual joystick setup & pedaler känns ju spontant bättre än 1x Hotas! Tips!

http://youtu.be/jzHVsUzSH0k


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av aholman:
Skrivet av Morlizer:

Gillar spelet, spelar med TrackIR och Warthog. Har inte spelat så mycket men än så länge är det ganska repetativt och mörkt. Rymden är långt ifrån helt svart, finns otroliga färgnyanser, hoppas det kommer senare. Antar att om de hade 1/10 av vad Star Citizen har i penga väg hade det säkert varit längre fram. Spelar med 3-4 pers så det lyfter upp spelet till en annan nivå, hade nog inte spelat det själv.

Hoppas någon rättar mig om jag har fel. Men är inte rymden nästan helt kolsvart med undantag för lite vita prickar med ljus från stjärnor och planeter. Om man ser med blotta ögat dvs som jag antar att man gör i detta spelet.

Men verklighet är inte alltid en positiv aspekt av ett spel imo. Spel-verklighet är en sak för sig, som är precis vad som gör spel underbara. No Man's Sky till exempel är charmigt!

Precis, vi människor älskar färg. No man's sky är perfekt exempel på ett spel som man vill upptäcka vartenda hörn pga att det är så olika och intressanta miljöer.

ED är inte direkt en verklighets simulator, kör på med mer färg än svart och orange

k3m
Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

Såg ni denna förresten!? Dual joystick setup & pedaler känns ju spontant bättre än 1x Hotas! Tips!

http://youtu.be/jzHVsUzSH0k

Då borde det fungera lika bra med en joypad med dubbla spakar.

Medlem
Skrivet av aholman:
Skrivet av Morlizer:

Gillar spelet, spelar med TrackIR och Warthog. Har inte spelat så mycket men än så länge är det ganska repetativt och mörkt. Rymden är långt ifrån helt svart, finns otroliga färgnyanser, hoppas det kommer senare. Antar att om de hade 1/10 av vad Star Citizen har i penga väg hade det säkert varit längre fram. Spelar med 3-4 pers så det lyfter upp spelet till en annan nivå, hade nog inte spelat det själv.

Hoppas någon rättar mig om jag har fel. Men är inte rymden nästan helt kolsvart med undantag för lite vita prickar med ljus från stjärnor och planeter. Om man ser med blotta ögat dvs som jag antar att man gör i detta spelet.

Färgerna vi ser beror på vad ljusvågorna passerar och reflekteras igenom. Gaserna i vår atmosfär gör rymden blå när vi är på jorden, utanför vår atmosfär är det tomt och då reflekteras inget alls. Svart = Ingen färg.

Så färgerna i rymden beror på vart man befinner sig, rymden är ju inte tom även om stora områden troligtvis är tomma. Glöm inte att vi inte ens visste om planeter fanns i andra solsystem tills för något år sedan.

Jag antar att det är mestadels svart men vi har ju egentligen inte sett något utanför solsystemet så Brabens vision är lika bra som någon annans.

Medlem

Nej, det lutar mer åt Star Citizen.

MEN

Presented by: Commander... Titus.. Balls...

EPIC!


signatur

K9
:.:

Medlem

Hmmmmm......
Min Fraps visar 30 FpS i den länkade YT-videon.

Medlem

Men så tråkig den var.
Gäsp.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av absimilard:

Nej, det lutar mer åt Star Citizen.

MEN

Presented by: Commander... Titus.. Balls...

EPIC!

Varför välja!?
Varför inte spela Elite medans du väntar på Star Citizen!
Jag tänker spela båda, och säkerligen flera av de andra olika rymdspelen som är på väg!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Det här var den mest innehållslösa trailer jag sett tror jag. På tok för lång var den också, 10min hah det hade vart nog med 2-3min. Vad går spelet ut på, harva mineraler från asteroider?

Medlem
Skrivet av Gaara:

Vad går spelet ut på, harva mineraler från asteroider?

Ja, delvis. Man tjänar pengar på att harva, så man kan köpa nya skepp och uppgradera dessa.
Man kan "anta olika yrken", som harvare, pirat, köpman etcetera.

Lite DayZ, fast i jymmden.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Vad går spelet ut på, harva mineraler från asteroider?

Ja, delvis. Man tjänar bland annat pengar på att harva, så man kan köpa nya skepp och uppgradera dessa. Eller genom att döda andra kosmonauter och ta deras last. Bland annat.

Man kan också "anta olika yrken", som harvare, pirat, köpman etcetera.

Lite DayZ, fast i jymmden.

1
Skriv svar