The Division – bättre grafik på pc än konsol

Robot
The Division – bättre grafik på pc än konsol

Det klenaste systemet håller inte i taktpinnen, säger Massive.

#massive, #the-division-2


Medlem
The Division – bättre grafik på pc än konsol

Jag vill tro på det men vågar inte riktigt. Upp till bevis, helt enkelt. :\

Medlem

Det borde ju inte komma som någon överraskning^^

Medlem

Vi får väl se. Jag har fullt förtroende för Massive. Det är de som styr och ställer på Ubisoft jag inte litar på.

Gen
Medlem
Skrivet av Bojkott:

Vi får väl se. Jag har fullt förtroende för Massive. Det är de som styr och ställer på Ubisoft jag inte litar på.

Kunde inte sagt det bättre själv. Man hoppas ju att Ubisoft håller sina äckliga tassar borta då man vet att de helst av allt bara hade velat göra konsolversioner som går i samma upplösning och samma FPS.

Medlem

Det här har jag allldriiig hört förut vi får väll se.

Medlem

Visst, det har vi hört förutom. Vi får se på releasedagen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Att utvecklare ens ska behöva säga sådant här, borde vara en självklarhet.

Redaktör
Skrivet av Petah:

Att utvecklare ens ska behöva säga sådant här, borde vara en självklarhet.

Det kanske det är för utvecklarna, men det är ju ofta en jäkla debatt om grafiken ändå.


signatur
Medlem

STOPPA PRESSERNA!
Koenigsegg One:1 är snabbare än Volvo 240 -90!!!!

Medlem

då vet vi...det kommer rulla skit på konsolerna


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Lite ballt att man kan joina med en tablet. Önskar det fanns möjlighet att använda en tablet som en custom "extraskärm" till ens egna gubbe, dvs man har en tablet på ens skrivbord som kanske visar ens inventory och kanske en mer detaljerat karta, sätta ut skillpoints osv, hade varit rätt smutt i många spel.

Medlem

Nähä?


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Petah:

Att utvecklare ens ska behöva säga sådant här, borde vara en självklarhet.

Det kanske det är för utvecklarna, men det är ju ofta en jäkla debatt om grafiken ändå.

All denna grafik, 30-60-114-10000 fps och 720p/1080p panik människor har överallt är enligt mig mestadels rent ut sagt patetiskt småbarnsgnäll. (Även om det kan vara rätt på vissa punkter så är det mesta folk klagar på skrattretande).

Däremot att det "måste" nämnas att PC kommer ha bättre grafik än konsoler tycker jag borde vara en självklarhet, sen att det inte är så är ett annat problem.

Medlem

signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av NaxoS:

STOPPA PRESSERNA!
Koenigsegg One:1 är snabbare än Volvo 240 -90!!!!

Det här är väl första gången det är bättre grafik på PC än på konsol, så det förtjänar nog en nyhet tycker jag.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

AHHHHHHH vilken nyhet!!!!!!!

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av NaxoS:

STOPPA PRESSERNA!
Koenigsegg One:1 är snabbare än Volvo 240 -90!!!!

Det här är väl första gången det är bättre grafik på PC än på konsol, så det förtjänar nog en nyhet tycker jag.

Troll feeding, incoming!


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Tror aldrig detta spel kommer bli så häftigt som det verkar va, tyvärr. Grafik spelar mindre roll.


signatur
Medlem

Bara dom släpper hela spelet på en gång nu, och inte delar upp det i dlc, så ser det ljust ut än så länge.

Medlem

Hoppas det blir låst till 30 fps för filmisk upplevelse

Medlem
Skrivet av ohGr:

Bara dom släpper hela spelet på en gång nu, och inte delar upp det i dlc, så ser det ljust ut än så länge.

Eller att DLC blir gratis, då har då inte jag något emot det


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

varför har dom gjort så klena konsoller? och dom ska hålla i 8 år? om 8 år lever vi i cyberrymden med pc.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av NaxoS:

STOPPA PRESSERNA!
Koenigsegg One:1 är snabbare än Volvo 240 -90!!!!

Det här är väl första gången det är bättre grafik på PC än på konsol, så det förtjänar nog en nyhet tycker jag.

Ha ha ha ha ha ha ha!!!! Dax att ta din antabus nu!

Medlem
Skrivet av marcus8958:

http://media-cache-ak0.pinimg.com/736x/6d/f8/66/6df866bc85358...

Traitor! Ge inte pengar till greedy företag som microsoft och sony. Endast PC-marknaden ska få frodas och växas sig stark. Konsolerna kan helst gå och dö någonstans. Förutom nintendo, de gör de enda konsolerna, xbox och playstation är bara dåliga PCs.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

då vet vi...det kommer rulla skit på konsolerna

/care

Medlem

PUPPETMASTER UBISOFT IN THE WORKS! CAREFUL KIDS!


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem
Skrivet av jamorro:

varför har dom gjort så klena konsoller? och dom ska hålla i 8 år? om 8 år lever vi i cyberrymden med pc.

för man får vad man betalar för. folk tycks tro att sedan 2003 så är datorkraft gratis för tillverkarna och förväntar sig att en konsol för knappt 4000, vars specifikationer inte kommer uppdateras på ett antal år ska prestera i klass med en speldator för åtminstone det dubbla, men antagligen det tre- eller fyrdubbla och glömmer att idén med konsol aldrig varit att de ska vara tekniska vidunder som står i framkant för vad som går att göra (förutom PS3, men det gick ju sådär för sony, med tanke på vilken dunderförlust av marknadsandelar de tappade under förra generationen), utan enkla lättinstallerade datorer med lägre instegströskel för otekniska användare.

12
Skriv svar