Call of Duty: Advanced Warfare

Medlem
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av fantomsmurfen:

Hur är det ens möjligt att Ghosts fick lika högt betyg som AW?

Saken är att CoD är ju inte ett dåligt spel, det är bara mer av samma (precis som FIFA eller NHL). Kan lova dig att om du aldrig kört CoD innan (men ändå älskar action-FPS) så skulle du förmodligen bli hel såld på spelet.

Lite så, om det här hade varit första spelet i en helt ny IP så hade det antagligen varit ganska awesome. Nu är de flesta trött på samma, men om man älskat alla tidigare CoD så lär du älska detta också. Förståeligt att utvecklarna inte ändrar för mycket på konceptet eftersom det år ut och år in säljer så sinnessjukt bra - precis som andra spel som "knappt utvecklas" The Sims, FIFA, NHL, Assassins Creed (Black flag undantaget). Det är ju lite konsumenternas fel trots allt

Jag tröttnade lite på konceptet redan vid MW2, allt skjutande känns för "plastigt", att det inte är någon riktig tyngd eller vettigt ljud i vapen. BF Bad company 2 gjorde det riktigt bra som exempel.
Jäkla synd de inte utnyttjade exo-skelettet till dess fulla potential, för känns som att det verkligen hade behövts för att ragga nya spelare. Nåja, får väl installera första Crysis (nämn inte ens de andra spelen...) igen och leka med en dräkt done right där


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Skribent
Skrivet av uberpwnage2.0:

Nämen vad har vi här? En trea av Frost?
Jag kommer nog aldrig kunna sluta.

Satt och väntade på att kommentaren skulle komma.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Roligaste är när man i luften kan ändra riktning gjort att man missat mig både en o 2 ggr

Enda jobbiga på både gott o ont är att det är lite känsligt med sidostep boost.

ja, sidestep har förstört för mig ett par ggr. Synd att man inte kan stänga av det.

Jag är lite osäker på om jag gillar hoppandet. Det känns lite fel. Sen har jag alltid varit dålig på spel med jetpacks och stora hopp...så det kan ju påverka


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av NympH:

Så länge det inte finns dedikerade servrar så kommer jag aldrig spela det.

Det ska komma det har dom själva sagt men inte exakt när, jag hoppas på så snart som möjligt och ja det skulle varit med från början vet inte varför det inte blev så.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av fantomsmurfen:

Hur är det ens möjligt att Ghosts fick lika högt betyg som AW?

Saken är att CoD är ju inte ett dåligt spel, det är bara mer av samma (precis som FIFA eller NHL). Kan lova dig att om du aldrig kört CoD innan (men ändå älskar action-FPS) så skulle du förmodligen bli hel såld på spelet.

För mig är CoD som att äta bara geléhallon ur godispåsen när det finns massor med salmiakbalkar att välja på. Personligen tröttnade jag hårt på CoD när jag provade MW2. Det var inge nytt och story har de inte brytt sig om längre, man bryr sig helt enkelt inte om karaktärerna. Ända anledingen jag minns att någon heter Soap i CoD är för han är med i nästan alla spelen. Det är ett rätt tunnt intryck.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sanazin:

En märklig dag då CoD får högre betyg än Lords of the Fallen... >.<

Förstår inte ens njutningen med det spelet. Ett fattigare Dark Souls med snabbt tråkiga strider och inte ens unika bossar. Linjärt, dålig story och listan kan göras lång.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Notumforce:

Roligaste är när man i luften kan ändra riktning gjort att man missat mig både en o 2 ggr

Enda jobbiga på både gott o ont är att det är lite känsligt med sidostep boost.

ja, sidestep har förstört för mig ett par ggr. Synd att man inte kan stänga av det.

Jag är lite osäker på om jag gillar hoppandet. Det känns lite fel. Sen har jag alltid varit dålig på spel med jetpacks och stora hopp...så det kan ju påverka

Tycker hoppandet ger cod det lilla extra du måste ju inte använda det och det är kontraproduktivt att använda det på fel ställen i kartorna.

Man märker snabbt när det funkar och ej:)


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Är det mw2 kvalitet på kampanjen?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Nämen vad har vi här? En trea av Frost?
Jag kommer nog aldrig kunna sluta.

Satt och väntade på att kommentaren skulle komma.

Jag klagar inte, kompis Du förklarade dig i ett tidigare inlägg med att företag väljer att göra "2or och 3or" spel och jag håller helt och hållet med dig.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det jag strävar efter är Dedicated servers samt team balance i spelet menar hur jävla kul är det att gå in på en domination/TDM map o ser att man har 2-4 spelare i sitt lag medans motståndarna har fullt lag.

Samt balanseringen i spelet är sjukt dåligt sen black ops 2 om inte längre bak i serien det jag menar är att om du är rank/lvl 20 så får du oftast low ranks i ditt lag medans man kollar på andra laget så har folk kanske kommit till prestige 2-3 eller högre (utgår från Day Zero versionen av CoD AW).

Detta hände mig hela måndagen att jag fick en massa low ranks i mitt team medans man såg rank/lvl 30+ i andra laget. Sen nästa match samma team typ igen. Så jag skulle vilja se nån form av team balansering,

Medlem

Jag blev besviken på spelet, trodde AW kunde ge CoD nytt liv i sig men i stället blev det en blandning mellan Titanfall och föregångarna.
Personligen gillar jag egentligen inte framtida FPS så väldigt mycket (WW2 är mycket mer intressant). Men Titanfall gjorde mig mer intresserad och jag hoppades på att CoD AW skulle bli bättre än vad det blev.

Medlem

P2P...då blev det precis så dåligt som jag förväntade mig!

Medlem

Är inte fz känt för att ge låga betyg, titta bara på batman arkham origins som bara var lite sämre än dess föregångare fick 2/5 när de fick 7/10 på andra ställen. Gta v fick 4/5 av fz medan både ign och gamereactor gav fullpott. Nu när vi kommer till Cod fick aw 3/5 av er men samtidigt såg det ut att bli ett bättre Cod i alla fall bland de nya? Om jag minns rätt så har ni givit en 4a till de nya Cod spelen förutom Ghost då. Är detta sämre än de övriga nyare Cod spelen? Det var betydligt bättre än Ghost men varför ger ni dem samma betyg?

Medlem
Skrivet av Notumforce:
Skrivet av NympH:

Så länge det inte finns dedikerade servrar så kommer jag aldrig spela det.

Det ska komma det har dom själva sagt men inte exakt när, jag hoppas på så snart som möjligt och ja det skulle varit med från början vet inte varför det inte blev så.

Det har dom sagt sedan MW2.

Inaktiv

Xbox Live-användare betalar för MSs dedikerade servrar och de är gratis för utvecklarna, men de använder dem inte för att hålla paritet med p2-PSNetwork. Bojkotta skiten.

NuZ
Testpilot

Tack.... Äntligen en ärlig, sann och rak recension av detta uttjatade spel. 3a inte mer och sååå fruktansvärt dyrt.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

What about Call of duty anniversary
Cod, Cod 2, Cod 3, cod 4 och cod 5 remastered, och en world at war 2 då blir jag glad

Medlem

Bästa CoD på länge, har väldigt roligt med det!

Medlem

Detta är ju det första CoD på länge som verkar intressant. Iallafall multiplayern, den generiska single playern kan jag vara utan. Man borde kunna betala halvpris för att bara få multiplayern

Skribent
Skrivet av Warfighter320:

Det var betydligt bättre än Ghost men varför ger ni dem samma betyg?

Svag trea på Ghosts, starkare på Advanced Warfare. AW bättre på i princip alla fronter, men utan att ta några sjumilakliv framåt. Angående betyg på tidigare delar i serien så tycker jag inte man kan jämföra rakt av, utan måste se hur mycket det utvecklas mellan varje del, samt hur konkurrensen ser ut.

Sorry för korthugget svar men har lite bråttom iväg!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

frankie gör ett extremt bra exempel på varför cod hade kunnat vara ett bra pc fps spel speciellt med exo suiten,öka hur mycket man tåler lägg på lite rekyl på vapnen och sedan ta bort peer to peer coh använd dedikerade servrar så hade detta spelet säkert varit en stark 4,5 av 5 möjliga

helt klart förbättring i rätt riktning.
Tyvärr på pc får vi lida med ett damage system som inte direkt fungerar på pc då alla aimar rejält bättre än på konsolerna.

och sen är banorna även gjorda för konsoler.

Medlem

ja, att det skulle bli en revolution inom FPS genren tror jag inte att någon av oss hade trott heller. En 3:a verkar vara ett ärligt och bra betyg. Recensionen är ärlig i min mening och välskriven.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Sanazin:

En märklig dag då CoD får högre betyg än Lords of the Fallen... &gt;.&lt;

Förstår inte ens njutningen med det spelet. Ett fattigare Dark Souls med snabbt tråkiga strider och inte ens unika bossar. Linjärt, dålig story och listan kan göras lång.

Dark Souls är ett skräp på alla sätt och vis till PC. Jag kan inte uttala mig för hur spelet är på konsoler men av det man har hört så verkar det främst vara anpassad för just dessa, och då jag inte ger ett skvatt om hur spelet är på en annan plattform än det jag själv använder (spelet är ändå lanserad till PC, de kanske bort ha låtit bli...) så uttalar jag mig endast om PC i frågan.

Medlem

Kolla de har gjort en uppföljare på CoD.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Den dagen det kommer ett Call of Duty eller Battlefield som bevisligen har bra single player, blir dagen jag kommer köpa ett sådant spel. Verkar inte vara så den här gången heller.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Den dagen det kommer ett Call of Duty eller Battlefield som bevisligen har bra single player, blir dagen jag kommer köpa ett sådant spel. Verkar inte vara så den här gången heller.

Kommer aldrig hända.

Medlem

Man vill liksom ha några roliga, avslappnade grunder där man kan lära sig hur spelen funkar, bli lite bättre på strid osv. Inte så kul att lära sig genom en kampanj som nästan mer är som en film, där man guidas spikrakt framåt av en walkie talkie-röst och förväntas göra saker i ett visst tempo. Och inte heller kul att lära sig i multiplayer via 500 dödsfall där man varit en bromskloss för sitt lag.

Inaktiv

4 år tog det att skriva manuset. Vem hyllar spelet för dess manus skull? Samma jävla skit som vi sett förut. Först var det fisk och hund IQ:n, nu var det manuset som skulle få oss att tro att vi har att göra med ett spel utöver det vanliga. Undrar vad de kommer att säga om nästa spel? De bör gå till sina rötter. WWII shooters är saknade, och jag tror inte att jag är den ende som saknar en riktig bra WWII FPS.

Inaktiv

Pinsamt spel, sista gången jag lägger mina slantar på detta.. hade tur nog att köpte det på kampanjpris. Men nu är det slut!

Battlefield må mjölka precis lika mycket som COD serien, men det känns som ett årtioende av kvalité mellan dem. BF är bra mycket bättre på alla plan!

12
Skriv svar