The Witcher 3 får massvis med gratis innehåll

Robot
The Witcher 3 får massvis med gratis innehåll

Geralt vet hur man flörtar både digitala damer och med gamers.

#nyhetstips, #cd-projekt, #the-witcher-3


Inaktiv
The Witcher 3 får massvis med gratis innehåll

Så när spel nu släpps med det innehåll det var tänkt med från början, istället för att segmenteras upp i beståndsdelar, så hyllas det? Jag har inget emot det, men det är ändå lite lustigt.

Inaktiv

Detta är ett sätt för CD Project att säga att DLC borde vara fri. Om alla DLC var en del av spelet redan från premiären hade det inte varit någon ide att kalla det för DLC, eftersom de är fri.

Medlem

Gratis? Gratis är gott.

Medlem

varför jämför man äpplen och päron?
Låt spel och företag stå för sig själva och nyttja sina egna marknadsplaner. Att vi får en ny frippa o lite andra smågrejor i efterhand är väll knappast märkvärdigt egentligen - detta är ju helt i linje med deras marknadsföringsstrategi, att döpa småsaker som lika väll kunde komma i patchar - till DLC.
Smart - synd att folk är för blinda med att hata på saker för att missa att detta egentligen inte ens är speciellt coolt.

Jag låter huruvida jag tycker om spelet eller inte vara osagt, det är irrelevant.

Medlem
Skrivet av Segas:

Så när spel nu släpps med det innehåll det var tänkt med från början, istället för att segmenteras upp i beståndsdelar, så hyllas det? Jag har inget emot det, men det är ändå lite lustigt.

Så behöver det inte vara, tar tid att utveckla och det gäller att prioritera.

Medlem
Skrivet av sitman:

varför jämför man äpplen och päron?
Låt spel och företag stå för sig själva och nyttja sina egna marknadsplaner. Att vi får en ny frippa o lite andra smågrejor i efterhand är väll knappast märkvärdigt egentligen - detta är ju helt i linje med deras marknadsföringsstrategi, att döpa småsaker som lika väll kunde komma i patchar - till DLC.
Smart - synd att folk är för blinda med att hata på saker för att missa att detta egentligen inte ens är speciellt coolt.

Jag låter huruvida jag tycker om spelet eller inte vara osagt, det är irrelevant.

I Witcher 2 fick man betydligt mer än en frippa o lite smågrejer.

Medlem

Trevligt!


signatur

Burn in the light.

Medlem

Detta är åtminstone ett steg i rätt riktning! Helt gratis får vi lite småprylar!

Vad CPR gör är å ena sidan ganska unikt i och med att det inte är stora vitala delar av spelet som brutits loss; å andra sidan lite samma taktik som med andra DLC i och med att de försöker bibehålla folk i spelet.

Bra där CD Proj. Red! Ni sa att ni skulle göra detta och ni följer upp. Det är uppskattat!


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem

*Sneglar surt på EA och Activision*

*muttrar lite bittert och traskar iväg*

Inaktiv

Så det ska vara! Släpp spelet som är färdigt till 100 %, ge ut gratis saker m.m... därefter kan man släppa riktiga DLC och expansioner.

Medlem
Skrivet av Segas:

Så när spel nu släpps med det innehåll det var tänkt med från början, istället för att segmenteras upp i beståndsdelar, så hyllas det? Jag har inget emot det, men det är ändå lite lustigt.

Det hyllas för att du slipper betala för det, inte att de släpper DLC

Medlem
Medlem

Ett jävligt smart sätt och säga att spelet inte blir klart till release!

Medlem

Så ta ett spel, stycka upp det lite grann, ge tillbaka dessa uppstyckade delar grattis, få massor av pluspoäng?
Ne detta låter faktiskt som skit i mina öron, om dem redan nu bestämt att dem ska ge ut 2st DLC var 7:nde dag, så bör det lika gärna vara med från början. Samt om 2st DLCs släpps samtidigt, varför dela upp det i 2st DLCs, istället för att säga 1DLC/Vecka, känns lite lurt det här.

Medlem

Cyniska gamers, de härskar verkligen på FZ.

Medlem

Aka vi kan inte delaya spelet igen så vi får släppa det ofärdigt och resten blir gratis "dlc".


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Rwaat:

Så ta ett spel, stycka upp det lite grann, ge tillbaka dessa uppstyckade delar grattis, få massor av pluspoäng?
Ne detta låter faktiskt som skit i mina öron, om dem redan nu bestämt att dem ska ge ut 2st DLC var 7:nde dag, så bör det lika gärna vara med från början. Samt om 2st DLCs släpps samtidigt, varför dela upp det i 2st DLCs, istället för att säga 1DLC/Vecka, känns lite lurt det här.

Lurt? Jag tycker att det låter smart. Kom ihåg CDPRs inställning till DRM. Att erbjuda DLC med jämna mellanrum gör sannolikt att man endera måste vara betalande och därmed inloggad för att ladda ned eller - om man nu är lagt åt icke-betalande hållet - krångla med diverse nedladdningar och annat för att få det att funka. Förhoppningen är sannolikt att DLCs ska anses vara tillräckligt bra för att folk som inte köpt men ändå spelar helt enkelt gör slag i saken och köper för att slippa mecket. Det skulle förklara releasetakten och det faktum att det släpps två separata saker.

Medlem

Jag har inget emot DLC i form utav välgjorde expansioner att betala för dessa låt oss säga witcher gör ett DLC som är en fortsättning på en story som man ej följde.

Med välskriven story bossfighter osv osv.

Som är 2/3 utav spelet för 250 kr.

jag tror nog flesta skulle betala för detta.

Problemet är 100-200 kr för 2 nya vapen en karta och en skin och 10 quests.

det är ju här vi har problemet, hur mycket man får och välgjort dlc:n är.

gör man dlc bara för hova in pengar istället för göra det med passion för att sedan ta betalt för sitt arbete.

Det är ju klart utvecklarna ska få leva gott och tjäna pengar, men det bör ju göras på ett rimligt sätt.

Medlem
Skrivet av Segas:

Så när spel nu släpps med det innehåll det var tänkt med från början, istället för att segmenteras upp i beståndsdelar, så hyllas det? Jag har inget emot det, men det är ändå lite lustigt.

Herregud, var nöjd att du åtminstone får detta gratis. blir folk aldrig nöjda nu för tiden? gratis dlc och folk gnäller i alla fall....

Medlem

Kan inte säga att jag vet om innehållet som släpps som dlc var tänkt att vara med från början eller inte och tycker alltid det är konstigt att folk som skriver i kommentarfälten alltid tycks veta till 100% hur utvecklarna har jobbat och tänkt.

Jag menar ta Dragon Age Inquisition nu till exempel det blev till helt klart den 3 nov så fram till den 18:e nov så kan de ju jobba på patchar eller dlc. Jag tror att utan problem så kan de skapa en dlc i form av lite extra utrustning eller en quest, eller nåt på 2 veckor så att det är klart till releasen.

Nu kan ju jag förstås tycka att om ett spel är enligt dom 100% klart 2 veckor innan release så kan de släppa den åtminstone en vecka tidigare men det funkar så klart inte riktigt så.

Samtidigt så kan jag tycka att sådant som för 10 år sedan var inkluderat i en patch idag oftast läggs in i en DLC eller för den delen istället för en expansion så delar man upp den i flera DLC delar istället är hel knas, men det är pengar pengar pengar.

Hur som helst slut rantat tycker det är najs av CD Projekt och all eloge till dem!

Medlem

En quest är ett dlc.
En frisyr är ett dlc.
En rustning är ett dlc.
Totalt 16 föremål är 16 dlc...

När man köper prylpaket till sims, får man då 350 dlcs?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

dlc var ju förr mer förekommande att det följde med gratis i nya patchar till spel.

Det dom säger här är helt enkelt att dom har planerat att släppa gratis content i 16paket varför just 16 vet jag inte imo hade det räckt att dom sagt att tanken är att släppa ett antal dlc gratis man behöver inte nämna en siffra.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

tka
Medlem

Jag tror att CD Projekt också vill sälja DLC, men att de pratat så illa om det innan så de är tvungna att försöka rentvå sig lite. Genom att ge 16 gratis grejer i spelet i form av DLCs gör att andra DLCer som senare kostar pengar inte känns så hårt eftersom "vi fick iallafall 16 stycken gratis så det kan helt klart vara värt att köpa en eller två". (Med gratis menas som vanligt att du redan betalat för det, till skillnad från icke gratis som innebär att du kommer att betala för det.).

Jag längtar hårt efter detta spelet, tror det kommer bli bäst i serien.

Medlem

OJ, till och med när det är positiv info, gnäller FZ's läsare...
undrar hur er vardag ser ut?

jag kan tänka mig att en av anledningarna är att kanske förhindra några att använda en kopierad version, och köpa istället.

Medlem
Skrivet av WhiteWolf68:

OJ, till och med när det är positiv info, gnäller FZ's läsare...
undrar hur er vardag ser ut?

jag kan tänka mig att en av anledningarna är att kanske förhindra några att använda en kopierad version, och köpa istället.

En eller 2 semi gnäll gör väl inte alla hela forumet gnäller vilket man kan tro på din kommentar , lått oss hålla saker o ting på en rimlig nivå


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

k3m
Medlem
Skrivet av WhiteWolf68:

OJ, till och med när det är positiv info, gnäller FZ's läsare...
undrar hur er vardag ser ut?

Vi som granskar och är kritiska till information har något mellan öronen iaf. Till skillnad från de som tror blankt på vad de hör. Klart det är kul och schysst av CPR att göra så här. Fast varför gör de detta, vilken är deras agenda? Sist, så hade det varit roligare att få allt i ett komplett spel som man betalar fullpris för.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av WhiteWolf68:

OJ, till och med när det är positiv info, gnäller FZ's läsare...
undrar hur er vardag ser ut?

Vi som granskar och är kritiska till information har något mellan öronen iaf. Till skillnad från de som tror blankt på vad de hör. Klart det är kul och schysst av CPR att göra så här. Fast varför gör de detta, vilken är deras agenda? Sist, så hade det varit roligare att få allt i ett komplett spel som man betalar fullpris för.

CPR gör något som borde vara självklart. Väldigt enkelt positiv PR att släppa "DLCs" gratis för alla att njuta av. Folk vill ju givetvis gynna ett sådant generöst företag.

De gör en helylle grej absolut, men snarare de andra företagen som är "dåliga" än CPR som är "bra".


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Trevligt, de ger ju en känga till andra i spelbranschen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av k3m:

Sist, så hade det varit roligare att få allt i ett komplett spel som man betalar fullpris för.

Betyder det att du motsätter dig att utvecklare levererar gratis innehåll utöver patchar efter release? Låter i så fall aningen... besynnerligt.

12
Skriv svar