Hardcore - en film helt i förstapersonsvy

Robot
Hardcore - en film helt i förstapersonsvy

Blodfontäner, omöjlig parkour och ett löfte om mer action.


Medlem
Hardcore - en film helt i förstapersonsvy

hehe såg ju riktigt ballt ut

Medlem

Kanske får ge dom en liten slant, det kan ju bli en riktigt bra och cool film om det görs på rätt sätt (med kamerajobbet),annar kan det råka bli som "FPS" delen i DOOM filmen haha.

Men Corridor Digital gänget är riktigt duktiga, så jag hoppas/tror på det förstnämnda!

Medlem

Nej tack


signatur

Welcome to the Manglerdome

Releasehästryttare

Såg trailern för några dagar sen , ser ut som något som kan vara kul i 15-20 min .. men får se om man orkar kolla på en hel långfilm i detta format

Medlem

Coolt men kändes också väldigt ytligt. Finns tillräckligt med ytliga actionfilmer... hade gärna sett att man försökt ta det ett steg längre och försökt få spelaren intresserad på andra sätt än "coolfaktor"-tricket.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Farris:

Kanske får ge dom en liten slant, det kan ju bli en riktigt bra och cool film om det görs på rätt sätt (med kamerajobbet),annar kan det råka bli som "FPS" delen i DOOM filmen haha.

Men Corridor Digital gänget är riktigt duktiga, så jag hoppas/tror på det förstnämnda!

Vaa, fps delen i doom är ju det enda bra med hela filmen!!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Farris:

Kanske får ge dom en liten slant, det kan ju bli en riktigt bra och cool film om det görs på rätt sätt (med kamerajobbet),annar kan det råka bli som "FPS" delen i DOOM filmen haha.

Men Corridor Digital gänget är riktigt duktiga, så jag hoppas/tror på det förstnämnda!

Vaa, fps delen i doom är ju det enda bra med hela filmen!!

Haha ja jo, jag håller med, men det säger en hel del om filmen i helhet haha.

Medlem
Skrivet av Brain:

Coolt men kändes också väldigt ytligt. Finns tillräckligt med ytliga actionfilmer... hade gärna sett att man försökt ta det ett steg längre och försökt få spelaren intresserad på andra sätt än "coolfaktor"-tricket.

äh, actionfilmer ska vara ytliga. Det är skönt att slippa tänka ibland.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Haha nice, såg coolt ut, har inte sett någon film på detta vis förut

Medlem

Haha, tokgrymt! Wilhelm skriket i trapphuset var ju underbart! Så här skulle dom göra en Crank 3

Medlem

Haha, tyckte väl att det var Sharlto Copley jag såg.

Jäkligt coolt genomfört, men i o m att jag redan efter det lilla klippet mådde pyton av åksjuka skulle jag aldrig palla konceptet i fullängdsformat. Kul idé dock.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Om ni går in på deras indiegogo sida så ser det ännu mer lovande ut. De visar behind the scenes på en massa coola stunts. Helicoptrar, pansarvagnar och explosioner. Riktigt fräckt!

Medlem

Gubben i Hardcore fick mig att tänka på britten i Asterix och britterna...

Medlem

Fy fan vad klockrent!

Att vissa av effekterna var rätt cheesy - och att filmen liksom simulerade hur både friendly och enemy AI funkar i ett spel - gjorde faktiskt bara saken bättre!

10/10

Sharlto Copley äger. Märke också Wilhelm-skriket!

Medlem
Skrivet av Brain:

Coolt men kändes också väldigt ytligt. Finns tillräckligt med ytliga actionfilmer... hade gärna sett att man försökt ta det ett steg längre och försökt få spelaren intresserad på andra sätt än "coolfaktor"-tricket.

Känner detsamme


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Propy:

äh, actionfilmer ska vara ytliga. Det är skönt att slippa tänka ibland.

Jovisst, men när det gjorts 1000 gånger känns det som att man ser samma film om och om igen.


signatur

Have a good time!

eld
Medlem

Det kan fungera men måste göras bra, och vara en bra serie.

Som peep show till exempel som är helt i (växlande) första person.

Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av Propy:

äh, actionfilmer ska vara ytliga. Det är skönt att slippa tänka ibland.

Jovisst, men när det gjorts 1000 gånger känns det som att man ser samma film om och om igen.

Förstår vad du säger. Men samma film? Detta är ju rätt annorlunda. Även om det bara är ytlig action som andra filmer så gör ju perspektivet det väldigt annorlunda. Visst alla gillar inte samma. Men hjärnlösa filmer kan vara najs ibland.

1
Skriv svar