GTA V till pc verkar få omtalat kopieringsskydd

Robot
Medlem
GTA V till pc verkar få omtalat kopieringsskydd

Men va i hel............................ Lords of the falen lider av STORA jävla problem tack vare denna kassa DRM... Nu får jag tänka lite innan det blir ett köp, iaf kolla på prestandatester, så trött å att behöva lida som PC spelare över dåliga produkter.,,...

Medlem

Det kommer bli cracked förr eller senare tog ca 3-4 månader att cracka hitman sniper saken till steam samt Absolution o Sleeping dogs fast sleeping dogs tog ca 1 vecka att fixa crack. Så nej tror inte detta skydd kommer heller att hjälpa

Inaktiv

Det är riktigt tråkigt att betalande kunder få lida på grund av att det finns dem som känner att allt ska vara gratis...

Medlem

Som Segas skriver, jävligt tråkigt att betalande kunder ska bli lidande. Det kommer ju crackas förr eller senare ändå.

Medlem

Stämmer det här får det vara för min del. Det känns lite bakvänt att jag som betalande konsument ska drabbas av att andra piratkopierar, och jag vägrar stöda ett sånt synsätt.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

k3m
Medlem

Att sätta drm på spel förstör bara för den betalande kunden. Att de inte lärt sig det ännu, vilka idioter.

Medlem

Skönt att man köper det till xbone då med andra ord =).
Men det är som många andra tycker. Rätt dåligt att prestandan ska bli drabbad för dem som ska lira det på pc :/

Medlem

Har människan skapat det så kan människan knäcka det. De drar ju bara ut på det, men spelet kommer att crackas förr eller senare, och de som blir lidande är vi som betalar för det.

Nu vette fan om det blir till PC eller om man tar det säkra före det osäkra och skaffar det till PS4. Då jag redan har det till PS3 så kanske man får någon rabatt?

Inaktiv

Finns det något spel som inte har blivit "crackat"?

Medlem

suck.... roligaste är dom verkar inte fatta pengarna dom skulla spara på att INTE ha något anti piratskydd, skulle göra att dom tjänar mer pengar, för jag kan ju lova det är nog inte billigt att anlita dom.

Och dom som nu verkligen vill cracka kmr inte köpa det ifall dom ej vill och crack kmr komma.

Precis som fusk i spel, det går inte att undvika fuskare kommer alltid att existera.

Medlem

gör det always online istället? typ som D3


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

gör det always online istället? typ som D3

För det är ju något folk älskar...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Har människan skapat det så kan människan knäcka det. De drar ju bara ut på det, men spelet kommer att crackas förr eller senare, och de som blir lidande är vi som betalar för det.

Nu vette fan om det blir till PC eller om man tar det säkra före det osäkra och skaffar det till PS4. Då jag redan har det till PS3 så kanske man får någon rabatt?

Så är det, kanske, kolla krypteringar bara. Det är klart att vi kan knäcka dem, men det kommer ta oss 1000år att göra det. Vad jag vet finns det än idag ingen 100% fungerande crack till Settlers 3, efter ett par uppdrag blir alla dina arbetare får och du kan inte spela vidare, cracksen som finns förlänger bara det oundvikliga :).

Men det här är verkligen problemet med DRM i det stora hela, kolla vilka spel som faktiskt säljer mest, de har oftast inget skydd, eller ett simpelt skydd som man lätt kommer runt. De spel som har super duper überskydd-delux säljer oftast mindre. Gör som valve istället då, hur många köpte Half-Life för att kunna spela CS? Eller WC3, hur många köpte det för multiplayern? En liten procent kommer bara köra singleplayer kampanjen, men dessa spelare skulle inte köpa spelet även om de hade pengar för de skiter i multiplayer.

Medlem

Om detta nu stämmer varför släpps inte spelet tidigare?

Medlem

Jag har redan bestämt mig för att skaffa det till PS4 bara för att slippa Steam/Social Club osv. Detta gör mig inte mer lockad av PC-versionen direkt.

Medlem
Skrivet av Segas:

Det är riktigt tråkigt att betalande kunder få lida på grund av att det finns dem som känner att allt ska vara gratis...

Ja och det är synd att företag inte ger ut demos så att man kan testa skitspelen innan man slänger iväg en massa pengar i onödan.

Medlem

OT: är det fortfarande lika horribel auto aim i multiplayer som det var när spelet släpptes? dvs. att man knappt behövde aima för att få sikte på nån?

Medlem

Vänta med köp till PC innan recensionerna är ute och folk testat det ordentligt.
PS3-versionen online är fortfarande hemsk med alldeles för långa laddningstider, krasher och frysningar.
Trist när den mesta av speltiden går ut på att vänta, ladda, vänta, krash, frys...

Medlem

Det var den här nyheten jag inte vill läsa. En kund mindre då jag kommer vänta med att köpa GTA V tills jag ser att det fungerar bra för andra.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

I grund och botten är det ju piraternas fel. Utvecklare vill ju så klart göra det så svårt som möjligt och om inte annat på något sätt markera att det inte är okej. Att bli förbannad på företag som vill skydda sina produkter tycker jag är lite märkligt. Är ju givetvis tråkigt om produkten tar skada av drt men det är det ju ingen som vet än.

Medlem

Happ, då får Rockstar inga pengar utav mig

Har bara dåliga minnen från Starforce och SecureROM sen man var yngre. (framförallt Starforce som bl.a vägrade att starta legitima kopior utav spel om du hade en cd-brännare inkopplad)

Medlem

haha... allt utvecklare aldrig lär sig. Spelar ingen roll vilket DRM-skydd de har. Det kommer knäckas sen iaf.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Fast frågan är hur pass stor roll protester och köpbojkotter från vissa gamers ger gentemot hur många extra exemplar de får sålda. Jag kan tänka mig att en stor titel som GTAV kommer dra många casualköpare och ifall inget crack finns närmaste tiden vid lanseringen så köper säkert många det som annars hade piratat... misstänker jag.
Det finns säkert siffror och statistik på det hela.

Medlem
Skrivet av eatem:

Finns det något spel som inte har blivit "crackat"?

Spelet Trackmania Sunrise..om jag minns rätt dvs

Medlem
Skrivet av Segas:

Det är riktigt tråkigt att betalande kunder få lida på grund av att det finns dem som känner att allt ska vara gratis...

De som kräver att saker skall vara gratis är i alla fall ärliga och öppna med sin snikenhet. Det värsta är de som försvarar sitt tjuvkopierande med argument som tex att de minsann tänkte betala om spelet är bra, samt de som med sin mäktiga gymnasieutbildning i ryggen, tror sig veta bäst hur ett företag ökar sin vinst. "Fattar de inte att de skulle tjäna mycket mer pengar om de släppte spelen graaatis???!!" osv osv.

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av WarpGuN:

gör det always online istället? typ som D3

För det är ju något folk älskar...

Inte idag men om mindre än 10 år i Sverige när 99% av befolkningen har möjlighet till fiberlan.

om 15-20 år i 'u-länder' som USA där man betalar typ 200-300 dollar i månaden för halvtaskigt 100/50 med begränsad volym

Medlem

Har ju själv Lords of the Fallen, men inte stöt på några direkta problem med spelet, har kraschat någon enstaka gång men trodde det var en bugg i spelet själv och inte DRM som ställde till det`?

Medlem

Ännu en anledning att stödja GOG.com... endast DRM-fria spel.

Medlem

PC master race någon?

123
Skriv svar