Assassin's Creed och Far Cry 4 borttagna från Steam

Robot
Assassin's Creed och Far Cry 4 borttagna från Steam

Ubisoft säljer inte sina nya spel i Valves nätbutik.

#ubisoft, #assassins-creed-unity, #far-cry-4, #the-crew, #valve, #gamers-gate


Medlem
Assassin's Creed och Far Cry 4 borttagna från Steam

Känns ganska ointressant med tanke på att man ändå måste köra Uplay som ett extra lager.
Det enda negativa, som jag ser det, är ju att man inte kan använda Steams community kring det här spelet.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Jag förstår inte grejen riktigt, är väl inte många som köper nya spel via Steam ändå. Det är ju billigare att köpa nya releaser på annat håll då Steam alltid är sjukt dyra. Ja runt 100-200kr dyrare.

Medlem
Medlem

va korkat.. snart kommer inte många storspel finnas på steam, tyckdet det är dåligt dom gör så..

Medlem

Eftersom uplay ändå måste startas så har det ju som sagt ingen som helst betydelse. Själv har jag bokat collectors så det hade ändå inte blivit nåt steam för mig på det här spelet.

Medlem

Utan steam blir det tillbaka till Pirattiden för min del.

Medlem

Uplay är fan värre än origin med hästlängder, finns inte spelet på steam så kan dom glömma att jag ens tänker tanken att köpa deras spel.

Medlem

FC4 skulle väl kosta run €60 sist jag kollade, jag har bokat det på webhallen för 400. För min del så påverkar det inget, jag hade ändå inte köpt det på Steam. Nya spel är alltid väldigt dyra där


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Man har ju fått dras med uplay på i princip alla Ubisoftspel genom steam i 4 år så det är ju ingen jättegrej egentligen.


signatur

Xd

Medlem

Farsan förbokade det på Steam, någon som vet om han får pengarna tillbaka automatiskt eller om han måste maila Steam supporten?

Inaktiv
Skrivet av orkamera:

Farsan förbokade det på Steam, någon som vet om han får pengarna tillbaka automatiskt eller om han måste maila Steam supporten?

Har förbokat både The Crew och Unity. De ligger kvar i min steamlista iallafall.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Känns ganska ointressant med tanke på att man ändå måste köra Uplay som ett extra lager.
Det enda negativa, som jag ser det, är ju att man inte kan använda Steams community kring det här spelet.

Det är det ända jag kan tänka att man kan klaga över (det kommer dock inte stoppa alla skrivbords generalerna från att klaga).
Det andra det är att klaga på är bara att steam har "Big picture mode" och Uplay har det inte vilket är lite synd.

Medlem
Skrivet av Turbodog:
Skrivet av orkamera:

Farsan förbokade det på Steam, någon som vet om han får pengarna tillbaka automatiskt eller om han måste maila Steam supporten?

Har förbokat både The Crew och Unity. De ligger kvar i min steamlista iallafall.

Okej, återstår o se vad som händer då antar jag. Tack för svar

Releasehästryttare
Skrivet av Turbodog:
Skrivet av orkamera:

Farsan förbokade det på Steam, någon som vet om han får pengarna tillbaka automatiskt eller om han måste maila Steam supporten?

Har förbokat både The Crew och Unity. De ligger kvar i min steamlista iallafall.

Gubbar och kvinnor sluta förboka digitala spel, är helt meningslöst och i slutändan blir det bara du som blir bränd när du köpt ett spel som kanske är dåligt .. kolla resentioner först sen köp!

Medlem

Vill ha mina spel på ett och samma ställe, finns det bara på andra tjänster än steam så finns inte spelet på PC i mina ögon.

Fast det är bara min personliga åsikt.

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av Turbodog:
Skrivet av orkamera:

Farsan förbokade det på Steam, någon som vet om han får pengarna tillbaka automatiskt eller om han måste maila Steam supporten?

Har förbokat både The Crew och Unity. De ligger kvar i min steamlista iallafall.

Gubbar och kvinnor sluta förboka digitala spel, är helt meningslöst och i slutändan blir det bara du som blir bränd när du köpt ett spel som kanske är dåligt .. kolla resentioner först sen köp!

https://www.youtube.com/embed/ytPjClyQGo8

Det är väldigt få gånger som jag har blivit bränd på spel jag har förbokat, och det är rätt få om man tänker på mängden spel som jag har. Jag förstår problemen som kan uppstå. Nu kollade inte jag på det klippet men jag tror det är samma som jag såg på en annan gång med TB, dock har jag svårt o börja lyssna på han för han gnäller på nästan allt ändå

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av Turbodog:
Skrivet av orkamera:

Farsan förbokade det på Steam, någon som vet om han får pengarna tillbaka automatiskt eller om han måste maila Steam supporten?

Har förbokat både The Crew och Unity. De ligger kvar i min steamlista iallafall.

Gubbar och kvinnor sluta förboka digitala spel, är helt meningslöst och i slutändan blir det bara du som blir bränd när du köpt ett spel som kanske är dåligt .. kolla resentioner först sen köp!

*recensioner.

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av Turbodog:
Skrivet av orkamera:

Farsan förbokade det på Steam, någon som vet om han får pengarna tillbaka automatiskt eller om han måste maila Steam supporten?

Har förbokat både The Crew och Unity. De ligger kvar i min steamlista iallafall.

Gubbar och kvinnor sluta förboka digitala spel, är helt meningslöst och i slutändan blir det bara du som blir bränd när du köpt ett spel som kanske är dåligt .. kolla resentioner först sen köp!

Njae, ibland kan man få 25% förhandsbokningsrabatt, då är det helt klart värt det om man ändå tänkt köpa spelet när det kommer ut.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

Köper inte Ubisoftspel till PC om jag inte vet att porten fungerar utmärkt. Deras portar ligger under all kritik från mig. Alltid något som strular.

Medlem
Skrivet av krad:

Utan steam blir det tillbaka till Pirattiden för min del.

Eller så kan du ju skita i att spela spelen?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av krad:

Utan steam blir det tillbaka till Pirattiden för min del.

Eh? du hade ju behöft köra Uplay ändå även om du köpt Ubisoft spel via Steam. Dålig ursäkt för att pirata spel.

Testpilot

Ingen direkt nyhet , köpt mina Ubisoft spel länge utanför Steam då Steam-priserna varit helt sjukt höga.
Har tjänat minst 25% eller mer på att köpa icke-steam varianterna av Ubisofts spel.

Om det nu beror på Ubisoft så borde de kölhalas. Jag gillar att ha spelen samlade på Steam.

Men somsagt , med dessa priskillnader då kan jag stå ut med att spelen inte körs i Steam.

Medlem

Enligt personer som varit i kontakt med supporten så är de tillfälligt borta från steam pga tekniska problem med förbokningar. Detta för ALLA i alla länder. Men tydligen ska det inte vara några problem för folk som redan förbokat via steam och vi som förbokat där kommer att kunna tanka spelen som vanligt vid release.

Men som sagt, denna infon är från folk som varit i kontakt med supporten.

Edit: Samma info har folk fått som svar på Ubisofts facebooksida. Dvs att spelen för tillfället inte finns på steamstore pga tekniska problem och att de för tillfället jobbar för att lösa det.

Medlem

Har köpt Assassins Creed Unity Gold Edition och Far Cry 4 Gold Edition genom Indiska Origin för 5400 rupee = 650 spänn för båda eller 325 kronor styck helt överkomligt

Gold Edition = Season pass inkluderat


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

va korkat.. snart kommer inte många storspel finnas på steam, tyckdet det är dåligt dom gör så..

japp, samt så tycker jag att uplay är rena skämtet.

Medlem

Det man kunde förutspå händer - man ser ingen anledning att ge bort avans/pålägg till andra när man kan göra pengarna själv med egen distribution.

Ju mer digital nedladdning används ju fortare går det - en enda plats, utvecklarens egen sätter priser på nedladdade spel.

Medlem

Tycker det är synd. Det är Steam som har en stor Community. Själv har jag bara Uplay och Origin därför att vissa spel kräver det. Origin är okej, men Uplay?...

Medlem

Drar mig för att använda något annat än Steam. Är till och med så att jag köpte om ett Assassin's Creed spel bara för att kunna ha det på Steam.

Nej, tyvärr inget köp på PC den här gången förrän de ändrar sig.

Medlem

Adjöken, sa fröken.

Åttio procent av mina spelköp sker under Steamrean, inte en chans att jag kommer att börja bevaka Uplay för att se när deras, ofta mediokra, titlar går på rea.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

12
Skriv svar