Battlefield 4 kan köras på Ipad

Robot
Battlefield 4 kan köras på Ipad

Dice experimenterar med Frostbite - lyckas få igång actionspelet på Apples surfplatta.

#battlefield-4, #dice


Medlem
Battlefield 4 kan köras på Ipad

Kul experiment, bilderna ser dock ut att vara fotomontage...

Medlem

Varför just iPad? med sämsta hårdvaran

Medlem
Skrivet av Frux:

Kul experiment, bilderna ser dock ut att vara fotomontage...

Jag tror att hen har tagit screenshot (hemknappen+låsknappen) och sedan har hen shoppat in en ram liknande den på plattan


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av rewoX:

Varför just iPad? med sämsta hårdvaran

Direkt från battlefield bloggen:

"This all changed when Apple introduced Metal, their new low-level graphics API, which allowed us to make full use of the hardware. Together with the latest range of hardware, Metal has created possibilities previously out of reach and for the first time we can include both high visual fidelity and a large number of objects."

Kan vara en anledning?

OBS. Ingen sarkasm menad.

Medlem
Skrivet av Frux:

Kul experiment, bilderna ser dock ut att vara fotomontage...

Verkligen! Synd att de inte visade en film på hur det såg ut.

Skulle tro att det inte direkt rör sig om 64 spelare online, utan snarare att de byggt upp en karta eller två och att man kan flyga (inte i jets tänk "ghost" på gamla spel) igenom dom och se hur det ser ut.

Suck. Är det detta de lägger tid på? Battlefied 5 kommer säkert släppas 2016, och vi vill inte ha en buggfest igen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Borde la rulla bättre på nvidia shield tablet


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Skrivet av WarpGuN:

Borde la rulla bättre på nvidia shield tablet

De borde la le la va la logiskt


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hur som helst är det både lovande och intressant. Vad dom än gjort så lär det ju knappast flyta på i +60 fps, men att ett krävande spel som BF4 ens går att få rörligt på en platta bäddar ju gott för framtidens spel om inte annat.

Medlem

Ni kan få en jävla Ipad att driva Frostbite, men när det kommer till Wii U så gick det "inte bra"?

Då vet man att man aldrig ska ta varken DICE eller EA's ord på allvar, som vanligt då.

Medlem
Skrivet av warh0g:
Skrivet av Frux:

Kul experiment, bilderna ser dock ut att vara fotomontage...

Jag tror att hen har tagit screenshot (hemknappen+låsknappen) och sedan har hen shoppat in en ram liknande den på plattan

Bilder som innehåller en skärm är ALLTID shoppade. Skärmar flimmrar så det går inte få en snygg bild. Samma sak gäller i film, dom sätter in en grön duck framför skärmen och sen lägger in det efteråt för att spela in en skärm med en kamera kommer skapa flimmer.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Ni kan få en jävla Ipad att driva Frostbite, men när det kommer till Wii U så gick det "inte bra"?

Ni kan få en jävla Ipad att driva Frostbite, men när det kommer till PC så gick det inte bra - menar du väl?


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Theade:
Skrivet av Bojkott:

Ni kan få en jävla Ipad att driva Frostbite, men när det kommer till Wii U så gick det "inte bra"?

Ni kan få en jävla Ipad att driva Frostbite, men när det kommer till PC så gick det inte bra - menar du väl?

FPS:en har aldrig varit något problem i BF4. Är andra saker som sätter käppar i hjulet. Kampanjen flöt ju på hur bra som helst.

Medlem

Sedan är det ju mer drag i en valfri platta än en Wiivilkenvariantsomhelst...

Inaktiv
Skrivet av walter_iego:

Suck. Är det detta de lägger tid på? Battlefied 5 kommer säkert släppas 2016, och vi vill inte ha en buggfest igen.

Bad Company 3 Tack!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av jehuty:
Skrivet av warh0g:
Skrivet av Frux:

Kul experiment, bilderna ser dock ut att vara fotomontage...

Jag tror att hen har tagit screenshot (hemknappen+låsknappen) och sedan har hen shoppat in en ram liknande den på plattan

Bilder som innehåller en skärm är ALLTID shoppade. Skärmar flimmrar så det går inte få en snygg bild. Samma sak gäller i film, dom sätter in en grön duck framför skärmen och sen lägger in det efteråt för att spela in en skärm med en kamera kommer skapa flimmer.

Behövs inte, du kan bara synca uppdateringsfrekvensen med skärmen så funkar det hur bra som helst.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Theade:
Skrivet av Bojkott:

Ni kan få en jävla Ipad att driva Frostbite, men när det kommer till Wii U så gick det "inte bra"?

Ni kan få en jävla Ipad att driva Frostbite, men när det kommer till PC så gick det inte bra - menar du väl?

Det med

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Suck. Är det detta de lägger tid på? Battlefied 5 kommer säkert släppas 2016, och vi vill inte ha en buggfest igen.

Men BF5 kommer ju släppas i slutet av 2016 just för att slippa sånt. Då gör det väl inget, eller hur?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Folk från FZ borde starta ett eget bolag för de vet perfekt hur man ska fördela arbetstiden och vilken hårdvara som är bäst....

Inaktiv

Meh... Man kan redan spela BF4 på riktiga plattor.

Medlem
Skrivet av warh0g:
Skrivet av Frux:

Kul experiment, bilderna ser dock ut att vara fotomontage...

Jag tror att hen har tagit screenshot (hemknappen+låsknappen) och sedan har hen shoppat in en ram liknande den på plattan

Hen?

Medlem
Skrivet av Ducci:
Skrivet av warh0g:
Skrivet av Frux:

Kul experiment, bilderna ser dock ut att vara fotomontage...

Jag tror att hen har tagit screenshot (hemknappen+låsknappen) och sedan har hen shoppat in en ram liknande den på plattan

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSm2bchS...

Hen?

Njäe, här i Sverige säger vi Mupp om den vänstra och Höna om den högra. Hen är något man säger när man menar en person man inte vet könet på, ungefär som "den". Fast i meningen som warh0g skrev hade det ju låtit knepigt att säga: "Jag tror att den har tagit screenshot", vilket jag antar är anledningen till att hen använde det tydligen mycket kontroversiella, men helt korrekta, "hen" istället.

Gen
Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Ducci:
Skrivet av warh0g:
Skrivet av Frux:

Kul experiment, bilderna ser dock ut att vara fotomontage...

Jag tror att hen har tagit screenshot (hemknappen+låsknappen) och sedan har hen shoppat in en ram liknande den på plattan

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSm2bchS...

Hen?

Njäe, här i Sverige säger vi Mupp om den vänstra och Höna om den högra.

Haha Var nog bara jag som tyckte det var roligt.

Medlem
Skrivet av jehuty:
Skrivet av warh0g:
Skrivet av Frux:

Kul experiment, bilderna ser dock ut att vara fotomontage...

Jag tror att hen har tagit screenshot (hemknappen+låsknappen) och sedan har hen shoppat in en ram liknande den på plattan

Bilder som innehåller en skärm är ALLTID shoppade. Skärmar flimmrar så det går inte få en snygg bild. Samma sak gäller i film, dom sätter in en grön duck framför skärmen och sen lägger in det efteråt för att spela in en skärm med en kamera kommer skapa flimmer.

Min pc monitor flimrar inte, min laptop flimrar inte, brudens samsung s5 flimrar inte, hennes ipad flimrar inte, så nej.

Medlem
Skrivet av rewoX:

Varför just iPad? med sämsta hårdvaran

”Sämst hårdvara” jämfört med vadå? Apples mobila enheter brukar ligga i framkant när det gäller grafikprestanda på mobila enheter.

Är du säker på att du vet vad du snackar/gnäller om?

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av jehuty:
Skrivet av warh0g:
Skrivet av Frux:

Kul experiment, bilderna ser dock ut att vara fotomontage...

Jag tror att hen har tagit screenshot (hemknappen+låsknappen) och sedan har hen shoppat in en ram liknande den på plattan

Bilder som innehåller en skärm är ALLTID shoppade. Skärmar flimmrar så det går inte få en snygg bild. Samma sak gäller i film, dom sätter in en grön duck framför skärmen och sen lägger in det efteråt för att spela in en skärm med en kamera kommer skapa flimmer.

Min pc monitor flimrar inte, min laptop flimrar inte, brudens samsung s5 flimrar inte, hennes ipad flimrar inte, så nej.

Har du provat att ta kort/filma alla dessa enheter?

Medlem

Varför ens prova? finns det någon vettig person (tänker inte använda "hen" ) som kan tänka sig att spela BF4 på en platta..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Ducci:
Skrivet av warh0g:
Skrivet av Frux:

Kul experiment, bilderna ser dock ut att vara fotomontage...

Jag tror att hen har tagit screenshot (hemknappen+låsknappen) och sedan har hen shoppat in en ram liknande den på plattan

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSm2bchS...

Hen?

Njäe, här i Sverige säger vi Mupp om den vänstra och Höna om den högra. Hen är något man säger när man menar en person man inte vet könet på, ungefär som "den". Fast i meningen som warh0g skrev hade det ju låtit knepigt att säga: "Jag tror att den har tagit screenshot", vilket jag antar är anledningen till att hen använde det tydligen mycket kontroversiella, men helt korrekta, "hen" istället.

Förr använde man ordet "dem/dom". Sen kom någon och tyckte att det var tråkigt att inte kunna ha båda könen samtidigt och bestämde sig för att skapa ordet "hen". Jag hatar det jäkla ordet. Det är som "caps" i text. Han/hon/honom/henne/den/det/dem/dom/de/ har funkat hur fint som helst.

Medlem
Skrivet av Made:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av jehuty:
Skrivet av warh0g:
Skrivet av Frux:

Kul experiment, bilderna ser dock ut att vara fotomontage...

Jag tror att hen har tagit screenshot (hemknappen+låsknappen) och sedan har hen shoppat in en ram liknande den på plattan

Bilder som innehåller en skärm är ALLTID shoppade. Skärmar flimmrar så det går inte få en snygg bild. Samma sak gäller i film, dom sätter in en grön duck framför skärmen och sen lägger in det efteråt för att spela in en skärm med en kamera kommer skapa flimmer.

Min pc monitor flimrar inte, min laptop flimrar inte, brudens samsung s5 flimrar inte, hennes ipad flimrar inte, så nej.

Har du provat att ta kort/filma alla dessa enheter?

Ja, och det beror mest på vilken "shutter" man kör på kameran för att matcha skärmarnas framerate.

12
Skriv svar