Problem med multiplayer i nya Call of Duty

Robot
Problem med multiplayer i nya Call of Duty

Advanced Warfare-lanseringen verkar tyngas av instabila onlinematcher.

#call-of-duty-advanced-warfare, #sledgehammer-games


Medlem
Problem med multiplayer i nya Call of Duty

Jag har kört totalt 11 timmar multiplayer sen release, och inte haft en enda disconnect., det man kan se är dock att många har dålig ping, men det kan ju ha med annat att göra också. Men för mig fungerar det alldeles utmärkt.

Medlem

samma problem på xbox versionen. inga disconnects men pingen är ju värdelös för alla. ena sekunden ligger alla i matchen på fullt sen dippar den ner till rött i någon minut och så håller den på fram och tillbax under alla matcher för både mig och mina vänner samt alla randoms.


signatur

God is dead

Medlem

Har spelat både PC- och Xbox One-versionen.
PC-versionen lider av massa disconnects och crasher. Och båda versionerna lider av enormt lagg.

Det blir väldigt tydligt om man kollar sina kill cams.

Medlem

Vem fan använder P2P till multiplayer 2014?... Tror inte direkt att de lider av pengabrist så jag förstår inte riktigt.

Medlem

Inte haft något problem alls med disconnects.
Däremot så är pingen åt helvete varannat game då hosten ofta verkar vara jävligt dålig, och den har inget system som byter host när alla springer runt med 300+ ping.

Finns vissa lobbies som fungerar hur bra som helst dock och allt flyter på! Men är ju tyvärr mestadels dåligt med P2P version.

Medlem

Alltså, jag vet att det är fånigt att bli arg när ett spel inte fungerar osv. Men någonstans så är det så enormt frustrerande åndå. Jag pluggar och jobbar deltid, har inte gott om verken tid eller pengar. Men jag tycker CoD är trevliga casual spel och väljer därför ändå att lägga nästan 600 kronor på detta spel. Och vad får jag? Ett spel som hittills varit helt ospelbart under de timmar jag faktiskt tagit mig tid att försöka spela? Tycker det är så fruktansvärt nonchalant av stora spelbolag att släppa spel utan att först testa anslutningar ordentligt, okej om det hände nått spel nån gång, men det är fan snarare regel än undantag numera. Och lika dum är man varje gång som betalar för grisen i säcken.
//arga Jocke

Medlem

Jag förstår verkligen inte varför man har tagit bort fullt fungerande system som fanns förr till PC och ersatt dem med konsolbaserade serversökningar.
Jag har inte spelat en enda match där jag haft en lämplig ping utan rubberbanding och lagg trots att jag har en mycket kraftfull maskin och fiberlina.
Jag har full förståelse att dessa problem finns i ett nytt stort spel vid release, men det är fortfarande grymt frustrerande. Serverbrowsers FTW...!

Medlem

Någon som är förvånad?

Medlem

En fråga! Har de någonsin använt dedikerade servrar i CoD? Hade de dedikerade före MW-spelen? Kommer inte ihåg hur det var på tidigare spelen.

Japp, det kraschar hela tiden. Inte lönt att ens försöka tills de fixar det. Det är samma gamla historia om igen. Detta är normen, och detta är framtiden.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Virreee:

En fråga! Har de någonsin använt dedikerade servrar i CoD? Hade de dedikerade före MW-spelen? Kommer inte ihåg hur det var på tidigare spelen.

Japp, dedikerade servrar i CoD4 och WaW åtminstone.

Medlem

Problem med multiplayer? Det hade jag aldrig förväntat mig.

Medlem
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Virreee:

En fråga! Har de någonsin använt dedikerade servrar i CoD? Hade de dedikerade före MW-spelen? Kommer inte ihåg hur det var på tidigare spelen.

Japp, dedikerade servrar i CoD4 och WaW åtminstone.

Även CoD2, enligt mig det bästa spelet de gjorde.. match-läget på dedikerade och clan-matcher stod sig ända fram till MW3 (kanske ännu längre)

Inaktiv

Föga förvånande...

Inaktiv
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Virreee:

En fråga! Har de någonsin använt dedikerade servrar i CoD? Hade de dedikerade före MW-spelen? Kommer inte ihåg hur det var på tidigare spelen.

Japp, dedikerade servrar i CoD4 och WaW åtminstone.

Första CoD och CoD UO, CoD 2 också. Var tider det Idag håller man sig borta från skiten.

Medlem

Aldrig varit med om värre problem med lag. Vet inte hur många gånger skotten inte alls registrerar eller så när man ser i killcamen så står man egentligen och bara glor som en idiot.

Medlem

Ibland strular det . men spelar inte jättemycket dock så finns säkert andra som har andra åsikter


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Virreee:

En fråga! Har de någonsin använt dedikerade servrar i CoD? Hade de dedikerade före MW-spelen? Kommer inte ihåg hur det var på tidigare spelen.

Förutom de som nämndes ovan så hade Black Ops och MW3 det också.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Geeks Gaming

När ska dom förstå att alla online fps spel måste köras på community hostade servrar ???
Spelet kommer dö ut om 3 månader som alla andra cod till PC

Medlem

inte nog med det kryllar utav fuskare av det i spelet tyvärr.

https://www.youtube.com/watch?v=IhSfkAJPqNI

Medlem
Skrivet av Squeek:
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Virreee:

En fråga! Har de någonsin använt dedikerade servrar i CoD? Hade de dedikerade före MW-spelen? Kommer inte ihåg hur det var på tidigare spelen.

Japp, dedikerade servrar i CoD4 och WaW åtminstone.

Även CoD2, enligt mig det bästa spelet de gjorde.. match-läget på dedikerade och clan-matcher stod sig ända fram till MW3 (kanske ännu längre)

CoD 2 -Behind enemy lines i multiplayer, lätt bland de roligaste spelsättet. Synd att det försvann.

Medlem

Någon disconnect, host som lämnar, kräver en 3-4 försök innan jag kommer in på onlineläget. Märkliga laddningar i menyer osv. + cutscenes i singleplayer som är helt osynkade!
Pc.

Inaktiv

Jag försvarar alltid cod. som cod4 spelare. Jag måste nog vänta längre.

twm
Medlem

Strulade massor för mig innan jag öppnade portarna, hade STRICT innan. Nu är den OPEN

Medlem

Inga dc men bara lagg till o från online

Medlem
Medlem

Började DC:a för mig igår, det enda som har hänt innan är att pingen sjunker för mig och samtliga kompisar trots att vi alla har haft stabilt internet. Bra spel för övrigt.

k3m
Medlem
Skrivet av walter_iego:

Japp, det kraschar hela tiden. Inte lönt att ens försöka tills de fixar det. Det är samma gamla historia om igen. Detta är normen, och detta är framtiden.

Varför köpte du spelet innan du visste vad du fick? Sedan länge så ska man inte göra några förköp.

Medlem

Dom som rösta på 3:de alternativet måste ju sitta med en diabildsprojektor och stoppa in vad som sker manuellt innan på spel. xD

P2P med 800ms som max sök alternativ för match setup är ju "mindblowing" tror alla andra CoD med P2P var max typ 250-300 OCH man kunde sänka för att söka specifict efter lobbys med mindre MS. Sen att dom sa dedikerade servrar fick mig att förboka detta CoD även efter allt skit med ghost.

Jag diggar spelet , spel stilen, men för faaan jag vill kunna spela på en server som har låg MS och custom map/modes setups. AAAARGH fan att dom alltid rent ut sagt skall ljuga för kunderna. Inga jävla skam i kroppen alls har alla dessa stor spel studios med deras skit publishers.

Tycker FZ.se borde ta och intervjua Sledgehammer games och smiska dom med ett par utvalda ord om få ett svar på denna fråga om dedikerade servrar kommer och hur dessa är upp byggda. Sagt till mig själv detta blir sista cod spelet blabla. ändå så vill jag ju tro att spel studios inte ljuger/talar i EULA former till sina kunder. Spelet gav liv i serie tycker jag askul men P2P måste bytas ut. Battlefield kör dedki.servrar. Varför inte CoD , jävla sten åldern med P2P. Sitter och säga nej inge mer cod nu , men nästa år är det ju Treyarchs tur igen och gillat dessa med. Men får fan hålla hårt i pengarna den gången tills efter det är släppt så man vet exakt vad man får och hur man får det . usch usch

12
Skriv svar