"Cross team chat"

Medlem
"Cross team chat"

Det slog mig bara nu när jag satt och lirade lite bf4.
Varför har man en "all" chat egentligen? De få ord man måste säga till andra laget tynger fan inte upp allt skit som sägs över chatten. Behöver nog inte gå in på vad som sägs då nog de flesta redan sett exempel på det. Det ända det skapar är hat och förnedring. Hade sådant pågått i verkliga livet hade det inte accepterats. Kanske till och med lett till polisanmälan.
Sen kan man givetvis dra det till att det inte ska behöva spärras men faktum kvarstår.
Det spammas och bråkas. Sen loggar man av som inget hänt och tänker inte mer på det.
Jag har spenderat så mycket tid åt spelande så jag bryr mig inte längre när någon kräker av sig. Jag skrattar mest och ignorerar det. Frågan är ju. Gör alla det? Det finns kanske de som faktiskt tar illa vid sig. Det snackas mycket om video våld men jag skulle vilja påstå att uppförande på internet och respekt för andra spelare är snarare ett större problem. Detta innefattar dessutom de flesta spel. Inte bara BF.

Tack för att du tog dig tid att läsa. Bara några enkla tankar från en inbiten Gamer.

/Twalec

Medlem

Om någon tar sig tiden att förolämpa mig i chatten brukar jag ta det som en komplimang. Att bli anklagad för att fuska är dock den ultimata komplimangen.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Ja det säger jag med men tänk så mycket skit man sluppit i chatten utan "cross chatt"

Medlem

Har inte riktigt tänkt på det tidigare, men ja i spel som BF och CoD så kanske all chat egentligen är onödigt, däremot i spel som CS:GO, Dota/lol, SC osv så brukar iaf jag ge komplimanger till mina motståndare, om dem lyckas med något speciellt, samt tacka för en go match osv.

Medlem

Ja jag brukar också skriva GG osv men frågan kvarstår. Är det lilla positiva värt all skit som skrivs? För jag tror ändå att det är övervägande negativa kommentarer.

Medlem

Chat är ju kvarleva från när det inte fanns voice chat.

Men ibland och vissa spel kan det vara en fördel så man kan kommunicera nånting till varann som i ex mmo.

I bf4 använder jag dom inbyggda radio kommandon för att kommunicera saker det räcker.

Personligen är jag av åsikten att personangrepp inte hör hemma nånstans och det är inte ok speciellt om du som spelare aktivit blir angripen konstant, vet dom som råkat ut för det och när man inte kan blockera chat så är det svårt att låta bli att tänka på det.

Så jag tycker i alla spel ska du kunna stänga av chatten för att slippa se dumma kommentarer om du inte vill.

Eller möjlighet att blockera enskilda individer kanske är bäst .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

1
Skriv svar