Ccleaner för android

Testpilot
Ccleaner för android

Söker bästa ccleaner liknande verktyget för Android telefoner.

Har testat några som tex 1click cleaner och Clean master men tycker inte de gör nån speciellt bra rensning.

Medlem

Kör en wipe av cache och dalvik cache i stället. Det kommer göra mer nytta än alla städprogram.

Medlem

Duh? Varför inte installera typ Ccleaner?

Medlem

Ska du göra något, gör som Bojkott sa och kör en Dalvik cache wipe.

Att hålla på och rensa RAM och diverse annat leder oftast till mer negativt än positivt enligt allt vi kommit fram till på XDA. Telefonen sköter sådant själv.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Testpilot

Ska testa programmet och se , vadsomhelst som tar bort onödigt och ser till att telefonen går bra är tanken

Skägg.
10 Chambers

Måste man roota? Behöver pigga upp mors S2.


signatur
Medlem

Som sagt, det bästa för att pigga upp är att blåsa Dalvik Cache och Cache. För det behöver man, såvitt jag vet, roota.

Annars är det återställning osv som gäller. En S2 antar jag dock att du haft ett tag? I det läget att du inte har typ garantier osv kvar är det ju bara att köra. Inget att förlora, så att säga. Root idag är också oftast one-click, så det är väldigt enkelt och säkert.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Stag:

Som sagt, det bästa för att pigga upp är att blåsa Dalvik Cache och Cache. För det behöver man, såvitt jag vet, roota.

Annars är det återställning osv som gäller. En S2 antar jag dock att du haft ett tag? I det läget att du inte har typ garantier osv kvar är det ju bara att köra. Inget att förlora, så att säga. Root idag är också oftast one-click, så det är väldigt enkelt och säkert.

Ja, mor är inte den som köper en ny lur i onödan. Ska testa de där knepen, tack!


signatur
Testpilot

Örf , då man måste roota också?

Provade på Cyanogen förut men det var på tok för många motsägelsefulla guider därute , så det försöket gick i stöpet.

Medlem

Det finns en boot-meny, Home+volup+power ska det nog va på SGS2, Och den ska man kunna rensa cachen i utan att roota. Men jag kan ju ha fel.


signatur
Medlem

Jag tror det stämmer som du säger Pierre.

Skrivet av Harakiri:

Örf , då man måste roota också?

Provade på Cyanogen förut men det var på tok för många motsägelsefulla guider därute , så det försöket gick i stöpet.

Jag har släppt min ROM i sex olika versioner, och guiderna har dessvärre förändrats genom versionerna. Problemet man springer på är att bootloaders förändras, och likaså gör strukturen i Android.

Däremot är det ingen speciellt komplicerad procedur numera, och CM är inte längre kungen på kullen. Kolla upp Dirty Unicorns (For the love of ROMs ) eller Mahdi. Mahdi är nog en av de bättre idag.

Rooten och ROM-flashing är idag väldigt streamlinat. Med en recovery är det enkelt gjort och snabbt ändrat om man vill byta ROM. Notera att du kan roota utan att installera en ny ROM.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar